YÜZÜK
(GAZİANTEP)

Oyun Kökeni: Yüzük, Türkiye (Gaziantep) kökenli bir oyundur.

Bu oyuna Gaziantep yöresi dışında birkaç yerde daha rastlanmasına rağmen en yoğun olarak oynandığı yöre bu bölgedir.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Ateş – Tura: Türkiye (Tunceli / Çemişgezek)

Fincanda Yüzük: Türkiye

Hangisinde Var?: Türkiye (Burdur / Gölhisar)

Yüzük (Burdur): Türkiye (Burdur) 

Yüzük (Kahramanmaraş): Türkiye (Kahramanmaraş köyleri)

Yüzük (Sakarya): Türkiye (Sakarya / Kaynarca

Yüzük Kimde?: Türkiye

Yüzük Kimde? (Uşak): Türkiye (Uşak)

Yüzük Saklama (Afyonkarahisar): Türkiye (Afyonkarahisar / Nuh köyü)

Yüzük Saklamaca (Burdur): Türkiye (Burdur)

Zeykiri: Türkiye (Burdur)

Oyunun Oynadığı Yer: Kapalı Alan

Oyun Türü: Oda Oyunu

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 12 kişi ile oynanır)

Amaç: Fincan içinde saklanan yüzüğün bulunması.

Terimler:

Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): 1 adet Yüzük, 7 adet Fincan ve 1 adet Tepsi.

Kurallar: Bu oyun erkekler (yetişkin) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Yüzük oyunu kalabalık iki grup arasında oynanır.

Yüzük (Gaziantep) oyunu en az 12 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Yüzük (Gaziantep) oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Empati Kurma
  • Görsel Algı
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile iki grup başı seçilir.

֍ Grup başları oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki grup kurulmuş olur.

֍ Grup başları sayışmaca yöntemi yaparak oyuna başlayacak grubu belirlerler.

֍ Oyun için yedi adet fincan, bir yüzük ve tepsi gereklidir.

֍ Oyuna başlayan taraf yüzüğü, ters çevrilmiş yedi fincandan birinin altına saklar ve tepsi içinde diğer grubun önüne getirir.

֍ Bu oyunculardan birisi fincanların diziliş sırasına tabi olarak veya olmayarak istediği sıralamaya göre kaldırmak suretiyle yüzüğü bulmaya çalışır.

֍ Oyunun kuralı gereği bu oyuncu yüzüğü ya ilk kaldırdığı fincanda ya da sondan ikinci olarak kaldırdığı fincanda bulmak zorundadır.

֍ İlk kaldırdığı fincanda yüzüğü bulamazsa ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci kaldırışlarında
bulması gerekir.

֍ Yani birinci veya altıncı fincan kaldırışında yüzüğü bulursa yüzük saklama sırası karşı gruba geçer.

֍ Bunun haricinde aynı grup tepsi içinde farklı yerleşimlerle yüzük saklama hakkına sahip olur ve karşı taraf bu hakkı elde edinceye kadar oyun devam eder.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir