HANGİSİNDE VAR?

Oyun Kökeni: Hangisinde Var?, Türkiye (Burdur / Gölhisar) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Ateş – Tura: Türkiye (Tunceli / Çemişgezek)

Fincanda Yüzük: Türkiye

Yüzük (Burdur): Türkiye (Burdur)

Yüzük (Gaziantep): Türkiye (Gaziantep

Yüzük (Kahramanmaraş): Türkiye (Kahramanmaraş köyleri

Yüzük (Sakarya): Türkiye (Sakarya / Kaynarca

Yüzük Kimde?: Türkiye

Yüzük Kimde? (Uşak): Türkiye (Uşak)

Yüzük Saklama (Afyonkarahisar): Türkiye (Afyonkarahisar / Nuh köyü)

Yüzük Saklamaca (Burdur): Türkiye (Burdur)

Zeykiri: Türkiye (Burdur)

Oyunun Oynadığı Yer: Kapalı Alan

Oyun Türü: Oda Oyunu

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 4 kişi ile oynanır)

Amaç: Kitap/mendil altına saklanan metal para/yüzüğü bulmak.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): 10 – 15 adet Kitap/Mendil ve 1 adet Metal Para veya Yüzük.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (6 – 12 yaş arası) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Dikkate dayalı bir oyundur.

Hangisinde Var? oyunu en az 4 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Hangisinde Var? oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Empati Kurma
  • Görsel Algı
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyunda 2 kişiden fazla oyuncu ile oynanıyorsa gönüllük usulü veya sayışmaca yöntemi ile oyuncular iki gruba ayrılırlar.

֍ Gruplara ayrıldıktan sonra Saklayıcı Grup ve Arayıcı Gruplar sayışmaca yöntemi ile belirlenir.

֍ Yere (zemine) 10 – 15 kitap konulur. Eğer belirtilen miktarda kitap yok ise kitap yerine mendilde kullanılabilir.

֍ Saklayıcı gruba ait oyuncu/oyunculardan biri avucunun içine aldığı bir metal para veya yüzüğü rakip oyuncuya veya oyunculara sezdirmeden bütün kitapların altına el sürülerek birinin altına bırakır.

֍ Arayıcı grup oyuncusu/oyuncuları tarafından para saklama işi bittikten sonra:

Şunda yok, şunda yok…” diyerek ta ki var olduğunu zannettikleri kitaba kadar gelirler.

֍ Arayıcı grup oyuncuları altında metal para veya yüzüğün olduğunu düşündükleri kitap veya mendile geldikleri zaman “Şunda” derler.

֍ Eğer parayı bulabilirlerse saklama sırası kendilerine geçer.

֍ Bulamazlarsa aynı grup (oyun başında metal para veya yüzüğü saklayan) yeni baştan saklar.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir