GOL GIRMALIÇ
Oyun Kökeni: Gol Gırmalıç, Türkiye (Niğde / Çukurkuyu) kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Beta Orang Kaya, Beta Orang Miskin: Endonezya
Menekşe Çiçeğinin İsmi (Bənövşə): Azerbeycan
Menekşe Mendilim Düşe: Türkiye (Artvin dolayları)
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)
Amaç: Rakip takımın üyelerini esir etmek.
Terimler:
Oyun Başı: Becerisi fazla çoğu zamanda en güçlü, oyuncuları yöneten ve yönlendiren oyuncu.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar (yetişkin) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Genellikle düğünde kına yanıp yemek yendikten (gelin gitmeden bir gün önce) oynanır.
– Avalama tekerlemesi:
Avalama tavalama,
Miski amber,
Ceki cember,
Menekşe, lale, sümbül.
– Gol Gırmalıç oyunu en az 8 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Gol Gırmalıç oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Grup Çalışmaları
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İş Birliği
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyun oynayacak kızlar köyün yüksek ve sakin bir yerine çıkarlar.
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Oyun Başı seçilir.
֍ Oyun başları oyuncular arasında sırayla kendi takımlarını seçerler.
֍ Tüm oyuncular iki takıma ayrılırlar.
֍ İki takım arasında 25 – 30 metre mesafe olur.
֍ Takım üyeleri bir biri ile el ele tutuşurlar.
֍ Takım oyuncularının seçimi bittikten sonra kura ile iki takım arasında sıra oyuna başlayacak takım belirlenir.
֍ Oyunu başlatacak ilk oyuncu oyuna başlayacak oyunun oyun başıdır.
֍ Oyun başından sonraki oyuna devam edecek oyuncu sıralaması avalama tekerlemesi yöntemi ile belirlenir.
֍ İlk önce oyun başı daha sonra avalama tekerlemesi ile belirlenen sıra gereği takımdan çıkan bir kız koşarak karşı takımın arasından kolları kırarak (Bağlı ellere vücudu ile bütün gücüyle vurarak) geçmeye çalışır.
֍ Rakip takım oyuncularının bağlı ellerini birbirlerinden ayırarak geçebilirse rakip takım oyuncularından bir tanesini (kendi seçtiği) esir alır takımına götürür.
֍ Eğer geçemezse orada esir kalır.
֍ Böylece takımın biri bitinceye kadar devam eder.
֍ Üyesi biten takım kaybetmiş sayılır.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.