OKEY
ixitixi

Oyun Adı: OKEY

Süresi: 1 Saat

Müsabakanın Yapıldığı Yer: Kapalı Alan

Oyun Türü: Masa Oyunu

Katılımcı Sayısı

֍ Dört kişi ile herkes tek oynanmaktadır.

GENEL KURALLAR

  • Oyunda hile olmaması için müsabaka oyuncuları başvuran Katılımcılar arasından kurumumuz tarafından kura yöntemi ile seçilmektedir. Aynı müsabaka içerisinde birbirini tanıyan kişiler olmaması ve oyunun seyrini değiştirmemeleri (Katılımcıların birbirine yardım etme imkanını ortadan kaldırmak) için gerekli tüm önlemler alınmaktadır.
  • Okey, ıstaka denilen tahtalarla, üzerinde rakamlar bulunan 106 taşla ve dört kişiyle oynanan bir kapalı alan masa oyunudur. Yeterli sayıda oyuncu bulunamadığı durumlarda müsabaka oynanmaz. Belirlenen müsabaka tarihi ileri bir tarihe ertelenir. Belirlenen müsabaka tarihi 1 gün önceden kura ile seçilen Katılımcılara bildirilir. Uygun olmayan Katılımcı olması durumunda kura yöntemi ile uygun olmayan Katılımcı sayısı kadar yeni Katılımcı seçilir ve müsabakada yer alacak Katılımcılar belirlenir.
  • Oyunda Masa Hakemi, Gözlemci Hakemler, Oyun Kurulu okey masası çevresinde ve bilgisayar başında müsabaka başından sonuna kadar oyunu izlemekte ve gerekli hallerde oyundaki Katılımcılara yazılı olarak (e-posta vb.) rapor ve bildirimlerini sunmaktadır.
  • Oyuncuların müsabaka sırasında genel ihtiyaçları olması durumunda müsabakaya ara verilir. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.
  • Oyuncular müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilirler. İstisna olarak sadece Katılımcı oyuncuya kahve ikram ederse onu içebilir (Katılımcılar yönlendirdikleri oyuncuların içtikleri kahvenin kupa bardağını Sanal Marketten kiralayabilir veya satın alabilirler. Kiralamalar 1 müsabaka için geçerli olup her müsabakada kupa bardağını değiştirebilir. Satın almaları durumunda satın alma tarihinden itibaren Katılımcının oyuna katıldığı her müsabakada yönlendirdiği oyuncu daimi şekilde satın alınan o kupa bardağı kullanacaktır (Katılımcı yeni bir kupa bardağı satın alıp kupa bardağının değiştirilmesi istediği ana kadar) Bu konu ile ilgili detayları Sanal Market linkine tıklayarak öğrenebilirsiniz. Katılımcı kupa bardağını satın almış olsa bile müsabaka sırasında oyuncuya kahve ikram etmez ise satın aldığı kupa bardağı masada yer almaz. Bu durumda oyuncu kurumumuza ait kupa bardağını kullanır. Katılımcı ikram etse de kurumumuz tarafından verilse de kupa bardaklarının oyun masası üzerinde durma süresi 15 dakikadır. Belirlenen bu süre sonunda kupa bardakları Masa Hakemi tarafından oyun masasından kaldırılır. Kurumumuz gerek görür ise her oyuncuya sadece 1 kahve ikram eder, Katılımcı için ikram etme limiti yoktur. Bunlar haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.
  • Katılımcılar müsabaka sırasında yönlendirdikleri oyuncuların katıldığı müsabaka sırasında oyun masası üzerinde kendini ifade eden, beğendiği ve bütçesine uygun bir objenin yer almasını isterse Sanal Marketten kiralayabilir veya satın alabilirler. Kiraladıkları ve diğer Katılımcılar tarafından kiralaması veya satın alması yapılmamış objeleri Sanal Market üzerinden görebilirler. UYGUN ibaresini gördükleri her objenin kiralamasını ve satın almasını yapabilirler. Katılımcılar kiralama yaptıkları objeler 1 müsabaka için geçerli olup her müsabakada objeyi değiştirebilir.

Satın almaları durumunda satın alma tarihinden itibaren Katılımcının oyuna katıldığı her müsabakada yönlendirdiği oyuncu daimi şekilde satın alınan o objeyi kullanacaktır (Katılımcı yeni bir obje satın alıp müsabakada kullandığı objenin değiştirilmesi istediği ana kadar). Aynı objeden 2 adet bulunmamaktadır. Objeler her yıl değiştirilecek ve Katılımcın satın aldığı obje kendisine ait olup kurumumuz 1 yıl (365 gün) sonra (Belirlenen bu süre öncesinde Katılımcı satın aldığı obje üzerinde hak iddia edemez) kendisine kargo ile teslim edilecektir (Kurumumuz tarafından adres onayı alındıktan sonra). Hiçbir Katılımcı kendi abonelik yılı tamamlanması sonrasında (365 gün sonunda) aynı objeyi kullanamaz. Sadece Katılımcı tarafından yazılı (e-posta ile) istek gelmesi durumunda kurumumuz tarafından karar verilecek olup verilen bu karara Katılımcının itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Bu konu ile ilgili detayları Sanal Market linkine tıklayarak öğrenebilirsiniz. Bunlar haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.

  • Müsabaka sırasında Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya ikram ettiği kahve oyun masası üzerinde sağ tarafta, satın aldığı veya kiraladığı obje sol tarafta oyun akışını ve diğer oyuncuları rahatsız etmemesi amacıyla işaretli bölgelere yerleştirilecektir.
  • Müsabaka başından bitimine kadar oyuncular kurumumuz tarafından verilen kıyafetleri (maske, eldiven vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kullanılmayacaktır.
  • Oyuncular müsabaka sırasında sadece kendi ıstakalarına ve yerdeki taşlara bakacaktır. Diğer oyuncular ile temas halinde bulunmaları ve onlara bakmaları (Katılımcıdan talimat gelse bile) kesinlikle yasaktır. Kural ihlali yapılması durumunda oyuncu yedek oyuncu ile değiştirilir.

TANIMLAR

Katılımcı: Kurumumuz çalışanı (Oyuncu) nı kamerası üzerinde izleyerek sesli komutlarla yönlendiren kişi,

Oyuncu: Katılımcı tarafından yönlendirilen kurumumuz çalışanı,

Yedek Oyuncu: Oyun içerisinde rahatsızlanan ve/veya önemli bir durum (ailevi vb.) sebebiyle oyundan çıkmak zorunda kalan, kurallara uymayan, Katılımcıdan talimat gelmeden hareket eden oyuncu olması durumunda bahsi geçen oyuncunun müsabakadan çıkartılması ve çıkan oyuncunun yerine girecek kurumumuz çalışanı (yedek oyuncu özel sebeplerden dolayı oyundan çıkan oyuncunun yerine girdiği için Katılımcının yedek oyuncuyu seçme hakkı bulunmamaktadır. Müsabaka sırasında kurumumuzda hazır bulunan oyuncular arasından Oyun Kurulu tarafından ataması yapılır. Oyun Kurulu ataması yapılan oyuncunun oyuncu kodunu (Örneğin; Oyuncu 233) Katılımcıya bildirir. Oyun Kurulu tarafından ataması yapılan oyuncuya Katılımcının itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Yedek oyuncu değişimi esnasında Masa Hakemi ve/veya Oyun Kurulu tarafından müsabakaya ara verilir, Katılımcılara ait işitsel ve görsel bağlantılar kesilir. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.

BOT Oyuncu: Müsabakadan ayrılan/oyundan çıkartılan/diskalifiye edilen Katılımcı/Katılımcılar olması durumunda müsabakanın devam etmesi amacıyla ayrılan/oyundan çıkartılan/diskalifiye edilen Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncu/oyuncuların sanki oyunu kendileri oynuyormuş gibi davranarak Katılımcıların kendilerini yönlendirmeleri beklemeden oyuna devam etmesi. BOT oyuncuların tüm işitsel ve görsel bağlantıları sökülür ve normal oyun şeklinde oyuna devam ederler. Böylece masa dışından kendilerine bilgi akışı kesilmiş olur.

Dağıtıcı: Oyunun başında kura veya zar ile seçilen oyunun başlangıcını yapan ilk okey taşını belirlemek görevini üstelenen kişi. El bitiminde okey taşlarını dağıtan oyuncunun sağ yanındaki kişi bir sonraki el dağıtıcı görevini üstlenecektir. Daha sonra dağıtan oyuncunun sağ yanındaki kişi bir sonraki el dağıtıcı görevini üstlenecek ve bu şekilde devam edecektir.

Masa Hakemi: Müsabaka başından sonuna kadar müsabakayı, masayı ve oyuncuları izleyen anlık müdahale yetkisi olan müdahale yetkisi dışındaki konularda Oyun Kuruluna danışan müsabakayı başlatan ve bitirme yetkisi olan kişi,

Oyun Kurulu: Masa Hakeminin (müsabaka öncesi, müsabaka yapılırken ve müsabaka sonrası) yetkisi dışındaki konularda oyunu izleyen ve yöneten kişilerden oluşur. Müsabakadaki en üst mercidir. Verilen kararların Masa Hakemi ile ortak olmaması durumunda Oyun Kurulunun kararı uygulanır.

Müsabaka: Karşılaşma, Okey oyunu.

Istaka: Okey taşlarının düzgün şekilde durmasını sağlayan, aynı zamanda da sayı dizilerini oluşturmaya yardımcı olan alt ve üst olarak iki sıradan oluşan özel tabla,

Sahte okey: Oyunda yere açılan taşın bir üstü okey olduğu ve diğer taşların yerini tuttuğu için o taşın esas değerini taşıyan 2 adet “sahte okey” taşı vardır. Bu “sahte okey taşı” her elde değişir.

Gösterge: Her oyunun başında dağıtıcı tarafından zar atılarak belirlenen taşın diğer teki eller ilk dağıtıldığında bir oyuncuya gelmişse ona “gösterge” denir.

Taş: Okey oyunu oynanırken dört renkten ve 1’den 13’e kadar rakamlardan oluşan;

֍ 2 şer adet Siyah 1 – Siyah 2 – Siyah 3 – Siyah 4 – Siyah 5 – Siyah 6 – Siyah 7 – Siyah 8 – Siyah 9 – Siyah 10 – Siyah 11 – Siyah 12 – Siyah 13

֍ 2 şer adet Kırmızı 1 – Kırmızı 2 – Kırmızı 3 – Kırmızı 4 – Kırmızı 5 – Kırmızı 6 – Kırmızı 7 – Kırmızı 8 – Kırmızı 9 – Kırmızı 10 – Kırmızı 11 – Kırmızı 12 – Kırmızı 13

֍ 2 şer adet Mavi 1 – Mavi 2  Mavi – Mavi 4 – Mavi 5 – Mavi 6 – Mavi 7 – Mavi 8 – Mavi 9 – Mavi 10 – Mavi 11 – Mavi 12 – Mavi 13

֍ 2 şer adet Yeşil 1 – Yeşil 2 – Yeşil 3 – Yeşil 4 – Yeşil 5 – Yeşil 6 – Yeşil 7 – Yeşil 8 – Yeşil 9 – Yeşil 10 – Yeşil 11 – Yeşil 12 – Yeşil 13

֍ ve 2 adet Sahte Okey (üzerinde rakam olmayan) taşı

Okey: Her el tayin edilen ve değişken olan okey taşı bulunan oyuncuya, büyük artılar sağlamaktadır. Eksik olan her yerde kullanılabilinen okey, bir nevi joker olarak da tanımlanır. Sıralı per veya aynı rakamlardan oluşan perlerinizde eksik olan her taş yerine okey taşını kullanabilirsiniz. Okey taşı dağıtıcı tarafından sıra kendisine geldiğinde attığı 2 zar sonrasında açılan taşın bir üstü okey taşı olarak kabul edilir.

Per: Katılımcılar tarafından peşin sıra gelen taşların oluşturduğu ve oyun kurallarına göre (tüm Katılımcılar tarafından ve oyun hakeminin itiraz etmediği) geçerli sayı dizileridir. Bu diziler “grup” anlamına gelen per sözcüğüyle ifade edilir. Per en az 3 taştan oluşur.

Örnek olarak verilen Per’ler;

Siyah 5 – Siyah 6 – Siyah 7 – Siyah 8,

Kırmızı 10 – Siyah 10 – Mavi 10,

Yeşil 12  Yeşil 13  Yeşil 1,

Siyah 6 – Mavi 6 – Yeşil 6 – Kırmızı 6

Zar: Küp şeklinde her bir yüzünde 1 ile 6 arası (1, 2, 3, 4, 5 ve 6) rakamlardan birini temsil eden sayıda nokta bulunan, rastgele sayı üretmeye yarayan kemik, fildişi ve plastik maddeden üretilen müsabakanın başında dağıtıcı (Her el dağıtıcı değişir. İlk belirlenen dağıtıcıdan sonra sağ tarafında oturan oyuncuyu yönlendiren Katılımcı dağıtıcı olur) tarafından 2 kere kullanılan Okeyi, Sahte okeyi, Göstergeyi ve katılımcıların yönlendirdiği oyunculara hangi sıradan itibaren taş dağıtılacağını belirleyen araç.

Zar Atma Kutusu: İçi görünmeyen tahtadan imal edilmiş ve zarın içine yerleştirilerek 3 kere sallanarak atılan kutu.

Kronometre: Masa Hakemi ve Oyun Kurulu tarafından müsabaka sırasında kullanılan Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların oyun sürelerini hassas bir şekilde ölçmeye yarayan sayaç.

Bekleme Süresi: Her Katılımcı oyunu diğer katılımcıların da hakkını yememek için seri oynamak zorundadır. Katılımcıların el içerisinde bekleme süresi 15 saniye ile sınırlandırılmıştır.

Maksimum Bekleme Süresi: Müsabaka içerisinde tüm Katılımcılara maksimum 3 bekleme süresi (3 Bekleme x 15 Saniye) verilmektedir.

SMS (Short Message Service): Kısa Mesaj Hizmeti), cep telefonu aracılığı ile 160 karaktere kadar yazılan mesajın bir cep telefonundan diğer bir cep telefonuna yollamalarına olanak tanıyan mesajlaşma uygulaması.

Çift: Okey taşları içerisinde aynı renk ve aynı rakamın olduğu taş,

Normal Bitme: Katılımcıların yönlendirdiği oyunculardan birinin elindeki bütün okey taşlarını sıralı perler halinde tamamlaması sonrasında elinde atacağı fazlalık taşı oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakarak ve ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Normal bitim kararını Masa Hakemi onaylar.

Okey Atma: Eğer bir oyuncu ıstakası üzerindeki okey taşları sıralı perler halinde tamamlamış ve yere atacağı boşta kalan son taşı okey taşı ise, bu okey taşını oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına Okey Atma denilir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu hareketten sonra ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Okey Atma kararını Masa Hakemi onaylar.

Çift Okey Atma: Eğer bir oyuncu ıstakası üzerindeki taşları sıralı perler halinde tamamlamış ve elinde çift okey taşı bulunuyorsa. İlk Okey’i oyunun bitiş taşının atıldığı yere bıraktıktan sonra “Devam” diyerek oyuna devam etmesi ve oyunun içerisinde elinde bulunan veya yerden çekeceğini düşündüğü diğer okey taşını da ıstakası üzerindeki sıralı taşların perler halinde tamamlanmasını bozmadan oyunun bitiş taşının atıldığı yere diğer Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular elini açmadan (Normal Bitme veya Çifte Bitme yapmadan) bırakırsa buna çift okey atma denilir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu hareketten sonra ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Çift Okey Atma kararını Masa Hakemi onaylar.

Çifte Bitme: Katılımcın yönlendirdiği oyunculardan birinin elindeki tüm taşları çift halinde tamamlaması ve 7 çifte ulaşması sonrasında elinde atacağı fazlalık taşı oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakarak ve ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Çifte Bitme kararını Masa Hakemi onaylar.

Çiften Okey Atma: Eğer Katılımcın yönlendirdiği bir oyuncu ıstakasında 7 adet çift tamamlamış ve yere atacağı taş oyunun o el ki okey taşı ise, bu okey taşını oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına Çiftten Okey Atma denilir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu hareketten sonra ıstakasını katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Çiftten Okey Atma kararını Masa Hakemi onaylar.

Çiften Çift Okey Atma: Eğer Katılımcın yönlendirdiği bir oyuncu ıstakasında 7 adet çift tamamlamış ve yere atacağı taş oyunun o el ki okey taşı ise, bu okey taşını oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına sonrasında “Devam” diyerek oyuna devam etmesi ve oyunun içerisinde elinde bulunan veya yerden çekeceğini düşündüğü diğer okey taşı ile yine 7 adet çift tamamlayarak ve diğer Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular elini açmadan (Normal Bitme veya Çifte Bitme yapmadan) bırakırsa buna Çiften Çift Okey Atma denilir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu hareketten sonra ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşir. Çiften Çift Okey Atma kararını Masa Hakemi onaylar.

Taş atma: Oyun içerisinde Katılımcının yönlendirdiği oyuncu elindeki fazlalık taşı ıstakasının sağ tarafında işaretli üzerinde bulunan rakam, renk ve işaretleri görünecek şekilde yere bırakmasına denilir. Oyuncu her el attığı okey taşı bir önceki attığı okey taşının üstüne bırakılır ve altında bulunan taşı görünmeyecek şekilde üst üste dizilir.

Oyunun bitiş taşını atma: Oyun bitiminde (Normal Bitme, Okey Atma, Çift Okey Atma, Çifte Bitme, Çiften Okey Atma) Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun yere attığı son taşı “Elim Bitti” diyerek üzerindeki numara görünecek şekilde okey taşının üstüne bırakılmasına denilir. Bu işlemi doğru şekilde yapmasına rağmen Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun “Elim Bitti” demeyi unutması durumunda Masa Hakemi oyunu bitmiş kabul eder fakat Katılımcıyı uyarır. Aynı durumun tekrarlanması durumunda Masa Hakemi bahsi geçen oyuncunun oyunu kazanmasına rağmen Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 1 (eksi bir) puan ceza verir.

Oyunun bitiş taşının atıldığı yer: Oyun bitiminde (Normal Bitme, Okey Atma, Çift Okey Atma, Çifte Bitme, Çiften Okey Atma) Katılımcının yönlendirdiği oyuncu “Elim Bitti” diyerek elinde bulunan oyun bitiş taşını masanın üzerinde bulunan ve okey taşını belirleyen açık şekilde duran taşın üzerine numarası görünecek açık şekilde bırakıldığı yerdir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu elinin bitmesi sonrasında “Elim Bitti” demesine rağmen oyun bitiş taşını, oyun bitiş taşının atıldığı yer haricinde başka bir yere bırakır ise eli bitmiş kabul edilmez. Ve attığı taş, fazlalık taş olarak görülüp oyuna devam edilir. Bir sonraki el sıra ona gelir ise (daha önce başka bir Katılımcın yönlendirdiği oyuncu elini açmaz ise) açmasına izin verilir (Katılımcı açmak ister ise. Bir sonraki el elini açmaz ise oyun aynı şekilde devam eder). Bu attığı taş kendisinden sonra oynayan Katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından alınıp elinin bitmesi (Normal Bitme, Okey Atma, Çift Okey Atma, Çifte Bitme, Çiften Okey Atma) gerçekleşir ise bu elin bitişi (Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ıstakası üzerindeki taşları sıralı perler halinde tamamlamış ve elindeki fazlalık taşı (normal taş veya okey taşı) oyunun bitiş taşının atıldığı yere bıraktıktan sonra “Elim Bitti” demesi ve ıstakasını Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara ve Masa Hakemine göstermesi ile gerçekleşirse ve Masa Hakemi tarafından oyunun bitim kararını Masa Hakemi onaylar) geçerli sayılır.

Taş Çekme Alanı: Masanın ortasında işaretli şekilde bulunan ilk önce taşları dağıtan Dağıtıcı ve Masa Hakemi tarafından (Katılımcıların yönlendirdikleri oyunculara taşları dağıtıldıktan sonra perden kalan taşlar (3 adet) sırası gelen per (5’li taş) alınarak sırası bozulmadan onların üzerine bırakılarak en orta kısımda bulunan çekilecek taşlar dizilir) oyun içerisinde Masa Hakemi tarafından (Masa Hakemi taş çekme alanında 3 okey taşı kaldığı zaman sırası gelen peri alarak bu 3 taşın sırasını bozmadan üstüne yerleştirir ve bahsi geçen işaretli bölgeye bırakır) dizilen ve sırası gelen Katılımcının yönlendirdiği oyuncuların yerden taş çektikleri bölgeye verilen addır.

Gösterge Cezası: Her oyunun başında dağıtıcı tarafından zar atılarak belirlenen taşın diğer tekinin eller ilk dağıtıldığında bir oyuncuya gelmişse ve bahsi geçen katılımcının sıra kendisine geldiğinde yerden taş çekmeden bu gösterge taşını diğer Katılımcılara ve Masa Hakemine göstermesi sonrasında diğer oyuncularda verilen ceza – 1 (eksi bir) puanı,

GENEL MÜSABAKA EKİPMANLARI

Okey Masası: 1 adet

Okey Istakası: 4 adet

Okey Taşı: 106 adet

Zar: 1 adet

Zar Atma Kutusu: 1 adet

Kronometre: 2 Adet (1 tanesi Masa Hakemi 1 tanesi Oyun Kurulu tarafından kullanılmaktadır)

Maske: 4 adet (Masa Hakemi ve Yedek Oyuncu hariç)

Eldiven: Beyaz renkli 4 adet (Masa Hakemi ve Yedek Oyuncu hariç)

NASIL OYNANIR

֍ Tüm Katılımcıların ve yönlendirecekleri oyuncuların masa başında yer alması, oyun oynamak için gerekli tüm koşulların sağlandığının kontrolü sonrası Masa Hakemi durumu Oyun Kuruluna iletilir.

֍ Oyun Kurulu son kontrolleri yapar ve müsabakanın başlaması amacıyla Katılımcılar ve Oyuncuların irtibata geçeceği işitsel ve görsel yayın kanallarını açarak müsabaka süresini başlatılır.

֍ Taşlar Masa Hakemi tarafından karıştırılarak oyuncular tarafından bütün rakamlar altta kalacak şekilde taşlar beşerli şekilde masada belirlenen bölgelere dizilmektedir (Oyuncular bu işlemi yaparken Katılımcılardan talimat beklemezler. Tamamen kendi inisiyatifleri ile hareket ederek taşları per haline getirip setleri oluşturur ve masa üzerinde belirlenen işaretli bölgelere yerleştirirler. Daha sonra tamamen Katılımcıdan gelecek talimata göre hareket edilecektir). Taşlar masada dizilmesi tamamlandığı zaman masa üzerinde 5’erli perlerden oluşan 21 set taş grubu oluşmaktadır. 21 set ve 5 perden oluşan taşlar 105 adet etmektedir. Kalan son taş (106’ncı taş) adet setin en başındaki perin üzerine bırakılır. Sadece bu per 6 taştan oluşmaktadır. Masa üzerinde perlerin başlangıç ve bitiş bölgeleri belirlenmiş ve işaretlenmiştir.

֍ Masa Hakemi müsabakada kullanılan okey taşları haricinde sekiz adet taşı (Aynı taşı seçmek isteyen Katılımcı olmamasını engellemek için dört adet taş değil 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8 rakamlarından oluşan sekiz adet taş kullanılmaktadır. Bu koşulda olmasına rağmen yine de aynı taşı almakta ısrar eden Katılımcılar olması durumunda Masa Hakemi oyuncular vasıtası ile Katılımcılardan zar atmasını isteyecek ve en yüksek zarı atan Katılımcını yönlendirdiği oyuncu müsabakaya başlama hakkı kazanacaktır) masa üzerine rakamlar altta kalacak şekilde masa üzerine karışık şekilde koyup (Masa Hakemi de hangi taşın hangi rakama ait olduğunu bilmeden rakamlar altta kalacak şekilde karıştırarak masaya koyacaktır) Katılımcılara yönlendirdikleri oyuncular vasıtasıyla seçmesini isteyecektir. En yüksek rakamı seçen veya en yüksek zarı atan (aynı taşı seçmek isteyen Katılımcı olması durumunda atılan zar) Katılımcının yönlendirdiği oyuncu müsabakanın başlangıç zarını atma ve ilk olarak taşları dağıtma hakkına sahip (Dağıtıcı) olacaktır.

֍ Dağıtıcı, iki zar atarak, okeyi belirler (ilk zar sıralamada hangi setin olduğunu ikinci zar seçilen setin hangi peri (sayım işlemi alttan üste doğru yapılmaktadır. En alttaki rakam 1’inci taşı en üstteki rakam 6’ncı taşı ifade etmektedir) olduğunu göstermektedir.  Açtığı taş aynı zaman da “Gösterge”dir. Taşlar ilk dağıtıldığında eline gösterge gelen Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu göstergeyi oyun sırası kendisine geldiğinde masadan taş çekmeden sırası geldiğinde o taşı göstererek (oyuncu göstergeyi görmüş olsa bile Katılımcıya asla müdahale etmeyecek, Katılımcıya göstergeyi belirtecek hiçbir hal ve hareket içerinde bulunmayacak tamamen oyunu Katılımcının dikkat, bilgi ve becerisine bırakacak ve sadece Katılımcıdan gelecek talimatlara uyarak oyunu oynayacaktır) bir puan kazanır.

֍ Açılan taşın sağından itibaren sırasıyla dağıtıcı her oyuncuya önce beşer taş dağıtır. İkinci defa beşerli taş dağıttıktan sonra, sağındaki oyuncuya beş taş, diğerlerine de 4 taş verir.

֍ Perden kalan taşlar (3 adet) sırası gelen per (5’li taş) alınarak sırası bozulmadan onların üzerine bırakılarak en orta kısımda bulunan çekilecek taşların koyulacağı bölgeye (Taş Çekme Alanı) bırakılır.

֍ Taş çekme alanından çekilecek taş sayısı 3’e düştükçe Masa Hakemi sırası gelen peri alarak bahsi geçen 3 taşı bu perin üzerine koyar ve yine orta kısımda bulunan çekilecek taşların koyulacağı bölgeye bırakır. Oyun sonuna kadar bu işlem aynı şekilde tekrarlanır. Orta kısımda çekilecek taşların eksilmesi sonrası bu taşları tamamlama görevi Masa Hakemi tarafından yerine getirilir.

֍ Oyuncu Katılımcı tarafından verilen talimata uyarak yere atılan taşı alabilir veya taş grubundan taş çekebilir. Oyun gidişatı şu şekildedir; ilk önce taş çekme alanından veya sol tarafındaki Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun attığı taşı alıp daha sonra ıstakası üzerinde atmak istediği taşı sağ tarafındaki Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya atılır. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu taş çekmeden taş atarsa bahsi geçen oyun içerisinde taş çekme hakkını yitirir. Taş çekmediği/çekemediği için eksik taş ile oyuna devam eder. Istakası üzerinde 13 taş bulunduğu için ve eksik taş ile oyunu bitiremeyeceği için bahsi geçen Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun bahsi geçen oyun içerisinde bitme hakkı olmayacak fakat oyunun gidişatı bozmamak için sanki bitecekmiş gibi oyunu oynamaya devam edecektir. Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya bu hatasından dolayı herhangi bir puan cezası verilmez. Sadece eli bitmiş olsa bile elini açmasına izin verilmez. Açmak istemesi ve yapılan itiraza rağmen açması durumunda Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir. Aynı kural ihlalinin tekrarlanması durumunda Katılımcı oyundan çıkartılır. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu müsabakada BOT oyuncu olarak müsabakaya devam eder.

֍ Taşları alan oyuncular Katılımcılardan talimat beklemeden gelişi güzel ıstakalarına taşları dizerler. Oyuncuların amacı, taşları sadece ıstaka üzerine dizmektir. Daha sonra Katılımcıdan gelecek talimatlara uyarak taşları sıralı veya eşli olarak dizecektir. Katılımcıdan talimat gelmemesi durumunda oyuncu taşları ıstaka üzerinde dizdiği şekilde bekleyip herhangi bir müdahale de bulunmayacak sadece gelecek talimata uygun hareket edecektir.

֍ Müsabakanın seri şekilde oynanması için Katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların en fazla 15 saniye içerisinde elin diğer Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya devredilmesi gerekmektedir.

֍ Tüm Katılımcılar diğer Katılımcıların zamanını ve hakkını yememek için oyunu seri şekilde oynamak zorundadır. Müsabaka içerisinde tüm Katılımcıların maksimum (3 bekleme süresi) 45 saniye bekletme süre (Müsabaka içerisindeki toplam bekletme süresidir) hakkı bulunmaktadır.

֍ Hangi sebep ile olursa olsun oyuncuyu/oyuncuları yönlendiren Katılımcıdan/Katılımcılardan oyuncuya/oyunculara herhangi bir talimat gelmemesi durumunda hareket etmeyen oyuncuya/oyunculara 15 saniye bekleme süresi verilmektedir.

֍ Müsabaka devam ederken 1, 2 veya 3 Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun 15 saniye içerisinde oyuna dönmesi durumunda müsabakaya kaldığı yerden devam edilir. 15 saniyeyi geçen bekleme süresinde Masa Hakemi durumu Oyun Kuruluna bildirecektir. Oyun Kurulu ve/veya kurumumuz çalışanları tarafından bahsi geçen Katılımcının/Katılımcıların tarafımıza verdiği iletişim telefonları üzerinden Katılımcıya/Katılımcılara SMS gönderilecek ve durum hakkında bilgi istenecektir. Bahsi geçen Katılımcı/Katılımcılar oyuna geri dönerse müsabaka kaldığı yerden devam eder. Katılımcının/Katılımcıların herhangi bir işinin çıktığı, Katılımcıya/Katılımcılara ulaşılamaması, internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı oyuna tekrardan devam etmemesi durumunda toplam 3 bekleme süresi (her bekleme süresi sonrasında Katılımcıya/Katılımcılara 1 SMS gönderilmekte olup SMS cevap vermesi veya oyuna devam etmesi beklenmektedir) sonrasında bahsi geçen Katılımcıların müsabakaya devam edemeyeceği konusunda Oyun Kurulu tarafından Masa Hakemine bilgi verilir ve müsabakadan ayrılan Katılımcılar oyundan çıkartılır. Müsabaka devam ederken çıkartılan Katılımcıların genel puanlamaları düşürülür. Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular müsabakada BOT oyuncu olarak müsabakaya devam ederler. Tek fark oyuncular sanki oyunu kendileri oynuyormuş gibi davranarak Katılımcıların kendilerini yönlendirmeleri beklemeden oyuna devam ederler. BOT oyuncuların tüm işitsel ve görsel bağlantıları sökülür ve normal oyun şeklinde oyuna devam ederler. Böylece masa dışından kendilerine bilgi akışı kesilmiş olur. BOT oyuncuların kazanması durumunda kaybeden Katılımcı ve diğer BOT oyunculardan puan düşer. Düşen puanlamalar sonrasında müsabakayı BOT oyuncu kazanır ise Katılımcı ve diğer BOT oyuncular müsabakanın kaybedeni olarak kabul edilir. Kazanan BOT oyuncuya herhangi bir puanlama veya ödül verilmez. Müsabakayı kurumumuz kazanmış olarak kabul edilir. Bu karara Katılımcıların itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Oyun Kurulu tarafından kurumumuza ait teknik sebeplerin (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) olup olmadığının araştırılması için teknik hizmetler bölümüne bilgi verilir ve konu hakkında rapor yazılması için yazılı (e-posta) istek yapılır. Buradan gelecek rapora istinaden karar verilir. Gerek görülür ise oyundan ayrılan Katılımcılara yazılı olarak bilgi akışı sağlanır. Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanmışsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) bahsi geçen Katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve bahsi geçen Katılımcılara müsabakaya Katılım bedeli için yaptıkları ödeme en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir. Kurumumuzdan kaynaklanan herhangi bir teknik sebep yok ise bahsi geçen Katılımcılara yaptığı ödemeler iade edilmez.

֍ 4 Katılımcının SMS’lere cevap vermemesi ve/veya oyuna geri dönüş yapmaması sonrasında müsabaka bitirilir. Bu karara Katılımcıların itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. 4 Katılımcının oyundan ayrılması durumunda Oyun Kurulu tarafından kurumumuza ait teknik sebeplerin (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) olup olmadığının araştırılması için teknik hizmetler bölümüne bilgi verilir. Ve konu hakkında rapor yazılması için yazılı (e-posta) istek yapılır. Buradan gelecek rapora istinaden karar verilir. Gerek görülür ise oyundan ayrılan Katılımcılara yazılı olarak bilgi akışı sağlanır. Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanmış ise (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) Katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve tüm Katılımcılara müsabakaya Katılım bedeli için yaptıkları ödeme en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir. Kurumumuzdan kaynaklanan herhangi bir teknik sebep yok ise bahsi geçen Katılımcılara yaptığı ödemeler iade edilmez.

֍ Oyunun ilk hamlesini dağıtıcının sağındaki kişi taş çekmeden işine yaramayan bir taşı sağ tarafındaki (okey sağ tarafa doğru hareket eden bir yapıya sahiptir. Oyun başlangıcını yapan dağıtıcının sağındaki kişiden itibaren yerden veya bir önceki oyuncun attığı taşı alan Katılımcı elinde işine yaramayan taşı belirler bu taşı oyuncuya bildirir ve oyuncu kendisine bildirilen bu taşı sağ taraftaki oyuncunun ve diğer oyuncuların göreceği ve daha önceden Masa Hakemi tarafından işaretlenmiş yere) yere atar. Onun sağındaki de yere atılan taş eline yarıyorsa alır. Taş eline yaramıyorsa en orta kısımda bulunan çekilecek taşların en üstünden bir taş çeker. İşine yaramayan bir taşı yere atar. Oyun bu şekilde bir oyuncu elini açana kadar devam eder. Bahsi geçen tüm bu kararlar Katılımcı tarafından oyuncuya talimat verilerek yapılmaktadır. Oyuncuların oyunu açabilmeleri için 14 taşın da dizili olması (Örnek bir dizilim verecek olursak);

Siyah 5 – Siyah 6 – Siyah 7 – Siyah 8,

Kırmızı 10 – Siyah 10 – Mavi 10,

Yeşil 12  Yeşil 13  Yeşil 1,

Siyah 6 – Mavi 6 – Yeşil 6 – Kırmızı 6

veya çiftten (7 çift taşı sıralaması) bitmesi gerekmektedir.

OYUN KURALLARI

֍ Müsabaka 4 Katılımcı kaydı (Belirlenen tarih ve saatte düzenlenecek müsabakaya kayıtlarını ve ödemelerini yapmış olmaları gerekmektedir) olmadan planlaması yapılmaz ve başlamaz. Müsabakaya kaydını yaptırmasına rağmen müsabaka başlangıcında (belirlenen tarih ve saatte) 1, 2 veya 3 Katılımcının hazır olmaması durumunda (15 saniyeyi geçen bekleme süresinde) Masa Hakemi konuyu Oyun Kurulana bildirir. Oyun Kurulu ve/veya kurumumuz çalışanları tarafından bahsi geçen Katılımcılara tarafımıza verdiği iletişim telefonları üzerinden SMS gönderilecek ve durum hakkında bilgi istenecektir. Bahsi geçen Katılımcılar oyuna geri dönerse (toplam bekleme süresi 45 saniye içerisinde) müsabaka kaldığı yerden devam edilir. Bahsi geçen Katılımcıların (1, 2 veya 3 Katılımcının) herhangi bir işinin çıktığı, Katılımcılara ulaşılamaması, internetlerinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı oyuna tekrardan devam etmemeleri durumunda toplam 3 bekleme süresi (her bekleme süresi sonrasında Katılımcılara 1 SMS gönderilmekte olup SMS cevap verilmesi veya oyuna devam etmeleri beklenmektedir) sonrasında bahsi geçen Katılımcıların müsabakaya devam edemeyeceği konusunda Oyun Kurulu tarafından Masa Hakemine bilgi verilir ve müsabakaya giriş yapmayan/yapamayan Katılımcılar oyundan çıkartılır. Müsabaka başlamadan çıkartılan Katılımcıların genel puanlamalarında düşme yapılmaz. Oyun Kurulu son kontrolleri yapar ve müsabakanın başlaması amacıyla hazır olan Katılımcılar ve yönlendirecekleri oyuncuların irtibata geçeceği işitsel ve görsel yayın kanallarını açarak oyunun süresini başlatılır. Müsabakadan çıkartılan Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular müsabakada BOT oyuncu olarak müsabakaya devam ederler. Tek fark oyuncular sanki oyunu kendileri oynuyormuş gibi davranarak Katılımcıların kendilerini yönlendirmeleri beklemeden oyuna devam ederler. BOT oyuncuların tüm işitsel ve görsel bağlantıları sökülür ve normal oyun şeklinde oyuna devam ederler. Böylece masa dışından kendilerine bilgi akışı kesilmiş olur. BOT oyuncuların kazanması durumunda kaybeden Katılımcı ve diğer BOT oyunculardan puan düşer. Düşen puanlamalar sonrasında müsabakayı BOT oyuncu kazanır ise Katılımcı ve diğer BOT oyuncular müsabakanın kaybedeni olarak kabul edilir. Kazanan BOT oyuncuya herhangi bir puanlama veya ödül verilmez. Müsabakayı kurumumuz kazanmış olarak kabul edilir. Bu karara Katılımcıların itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Oyun Kurulu tarafından kurumumuza ait teknik sebeplerin (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) olup olmadığının araştırılması için teknik hizmetler bölümüne bilgi verilir ve konu hakkında rapor yazılması için yazılı (e-posta) istek yapılır. Buradan gelecek rapora istinaden karar verilir. Gerek görülür ise oyuna giriş yapmayan Katılımcılara yazılı olarak bilgi akışı sağlanır. Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanmışsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) Katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve bahsi geçen Katılımcılara müsabakaya Katılım bedeli için yaptığı ödemeler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir. Kurumumuzdan kaynaklanan herhangi bir teknik sebep yok ise bahsi geçen Katılımcılara yaptığı ödemeler iade edilmez.

֍ Müsabakaya kaydını yaptırmasına rağmen müsabaka başlangıcında (belirlenen tarih ve saatte) 4 Katılımcının da hazır olmaması durumunda Masa Hakemi, Oyun Kurulana bilgi verir. Oyun Kurulu ve/veya kurumumuz çalışanları tarafından bahsi geçen Katılımcılara tarafımıza verdiği iletişim telefonları üzerinden SMS gönderilecek ve durum hakkında bilgi istenecektir. Bahsi geçen Katılımcılar oyuna geri dönerse (toplam bekleme süresi 45 saniye içerisinde) müsabaka kaldığı yerden devam edilir. 4 Katılımcının SMS’lere cevap vermemesi ve/veya oyuna geri dönüş yapmaması sonrasında tüm Katılımcılar oyundan çıkartılırlar. Tüm oyuncuların işitsel ve görsel bağlantıları sökülür ve müsabaka iptal edilir. Bu durumda Katılımcıların genel puanlamalarında düşme yapılmaz. Oyun Kurulu tarafından kurumumuza ait teknik sebeplerin (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) olup olmadığının araştırılması için teknik hizmetler bölümüne bilgi verilir ve konu hakkında rapor yazılması için yazılı (e-posta) istek yapılır. Buradan gelecek rapora istinaden karar verilir. Gerek görülür ise oyuna giriş yapmayan Katılımcılara yazılı olarak bilgi akışı sağlanır. Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanmışsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) Katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve bahsi geçen Katılımcılara müsabakaya Katılım bedeli için yaptığı ödemeler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir. Kurumumuzdan kaynaklanan herhangi bir teknik sebep yok ise bahsi geçen Katılımcılara yaptığı ödemeler iade edilmez.

֍ Dağıtıcının sağındakine 15 taş, diğer oyunculara 14 taş dağıtılır. Kimse eksik/fazla taş alamaz. Oyun içinde gizlice yerden taş almak, taş saklamak yasaktır. Bu Masa Hakemi tarafından kontrol edilmekte olup oyuncu Katılımcıdan gelecek her türlü hile talimatına kesinlikle riayet etmeyecektir. Aykırı hareket eden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun bahsi geçen oyun içinde açması müsaade verilmez. Açmak istemesi ve yapılan itiraza rağmen açması durumunda Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir. Aynı kural ihlalinin tekrarlanması durumunda Katılımcı oyundan çıkartılır. Katılımcının yönlendirdiği oyuncu müsabakada BOT oyuncu olarak müsabakaya devam eder.

֍ Oyunda belirlenen okey taşının eşi olan gösterge, oyunun başında Katılımcı tarafından yönlendirilen oyuncuya taş çekme sırası geldiği zaman Katılımcı tarafından oyuncuya “Gösteriyi göster” talimatı verilmesi durumunda taş dağıtımı sırasında kendisine verilen gösterge taşını masa üzerinde tüm Katılımcıların ve Masa Hakeminin göreceği şekilde masaya yerleştirmesi (Gösterge taşının oyun başında masada yerleştirileceği yer gösterge taşının eşi olan okey belirleme taşının hemen sağ tarafına koyulacaktır) gerekmektedir. Gösterge taşını gösteren oyuncu Masa Hakeminin ve diğer Katılımcıların da bunu onaylaması sonrasında Gösterge taşını tekrardan ıstakasında Katılımcının istediği yere yerleştirip oyuna devam eder.

֍ Katılımcı tarafından verilen talimat neticesinde “Elim Bitti” diyerek elini açan oyuncu, Katılımcıların yönlendirdiği rakip oyuncular ve masa hakemi elini görmeden, taşları yere dökemez.

֍ Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncu dışında diğer oyuncular yere atılan taşları açtıramaz. Geriye dönüp (ben alttaki taşı görmemiştim deyip açtıramaz. Aykırı hareket eden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun bahsi geçen oyun içinde açması müsaade verilmez. Açmak istemesi ve yapılan itiraza rağmen açması durumunda Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir) herhangi bir Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun önündeki en üstte bulunan taşın altındaki taşa bakamaz.

֍ Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun çifte gittiğini beyan etmesi durumunda yere atılan taşlar tüm Katılımcıların göreceği şekilde Masa Hakemi tarafından oyuncuların ıstakalarının dış kısımlarına dizilir. Bahsi geçen oyun bitene kadar yere atılan tüm taşların rakam, renk ve işaretleri tüm Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların göreceği şekilde açık oynanır.

֍ Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun çifte gittiğini beyan etmesi dışında diğer oyuncular yere atılan taşları açtıramaz. Geriye dönüp (ben alttaki taşı görmemiştim deyip açtıramaz. Aykırı hareket eden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun bahsi geçen oyun içinde açması müsaade verilmez. Açmak istemesi ve yapılan itiraza rağmen açması durumunda Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya -4 (eksi dört) puan ceza verilir) herhangi bir Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun önündeki en üstte bulunan taşın altındaki taşa bakamaz.

֍ Eğer Katılımcının yönlendirdiği oyuncu, oyun başlangıcında veya oyun oynanırken yönlendirdiği oyuncu vasıtasıyla çift derse (oyunu çifte el açarak bitireceğini belirtirse) aynı oyun içerisinde çift haricinde el açamaz.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun, oyun başlangıcında veya oyun oynanırken yönlendirdiği oyuncu vasıtasıyla çift demesine rağmen çift haricinde el açarsa Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir.

֍ Çiftten el açmak için tüm taşların çift (en az 7 çift) olması gereklidir. Çift taşların yanına per yapılması Katılımcının çiftten bitmesini sağlamaz. Katılımcı tarafından bu şekilde açması için oyuncuya verilen talimat olması sonrasında bahsi geçen Katılımcı yanlış el açtığı için Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir. El bitmiş kabul edilip yeni oyuna başlanması için Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular tarafından Katılımcılardan gelecek ıstakadaki taşların masaya dökülmesi talimatı ile tüm oyuncular taşları ters şekilde masaya dökerler ve Masa Hakeminin okey taşlarını karıştırması için beklerler.

֍ Çifte giden oyuncunun attığı taşı bahsi geçen oyuncudan sonra taş çeken oyuncu alabilir. Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncudan taş alınmaz diye bir kural yoktur.

֍ Sıralı dizilen taşlar durumunda sadece 13 numaralı taşın arkasına aynı renkte olması koşulu ile 1 numaralı taş (12, 13 ve 1) gelebilir.

֍ Yerdeki göstergeyi ilk elden göstergeyi gösteren Katılımcının yönlendirdiği oyuncu çifte gittiğinde kullanabilir (göstergenin çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından kullanılabilmesi için Gösterge Taşının taşlar ilk dağıtıldığında ve oyunun başında Katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından gösterge taşını göstermesi durumunda kullanılabilir. Göstergeyi yerden çeken veya yere atılmış taşlar içinden alan Katılımcının yönlendirdiği oyuncu bu gösterge taşını çifte giderken kullanamaz). Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun çift açabilmesi için 7 çiftinin olması gerekmektedir. Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncu elinde per bulunduramaz ve sadece çift taşlar ile oyunu bitirebilir.

֍ Elindeki 14 taşı dizmiş, bitmeye hazır Katılımcının yönlendirdiği oyuncu, oyunu bitirmeyip “okeye dönebilir”. Amacı yere okey atarak oyunu bitirmektir. Bu durumdaki Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ister diğer Katılımcılara Okey’e döndüğünü söyler isterse Okey den bitine kadar bu durumu hiçbir Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya aktarmaz. Eğer elini tamamlayıp okey taşını fazlalık olarak oyunun bitiş taşının atıldığı yere atabilirse diğer Katılımcının yönlendirdiği oyunculardan iki kat puan (Perden elini bitirmişse – 4 (eksi dört), çiftten elini bitirmişse – 8 (eksi sekiz) puan düşülür.

֍ Elindeki 14 taşı dizmiş, bitmeye hazır Katılımcının yönlendirdiği oyuncu, oyunu okey atarak bitirmesine rağmen “Devam” diyerek “ikinci okeye dönebilir“. Amacı elinde bulunan ikinci okeyi atarak oyunu bitirmektir. Eğer elini tamamlayıp ıstakasında bulunan diğer okey taşını da ıstakası üzerindeki sıralı taşların perler halinde tamamlanmasını bozmadan oyunun bitiş taşının atıldığı yere diğer Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular elini açmadan (Normal Bitme veya Çifte Bitme yapmadan) bırakırsa diğer oyunculardan iki kat puan (Perden elini bitirmişse – 8 (eksi sekiz) puan düşülür.

֍ Katılımcın yönlendirdiği bir oyuncu ıstakasında 7 adet çift tamamlamış ve yere atacağı taş oyunun o el ki okey taşı ise, bu okey taşını oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına sonrasında “Devam” diyerek oyuna devam etmesi ve oyunun içerisinde elinde bulunan veya yerden çekeceğini düşündüğü diğer okey taşı ile yine 7 adet çift tamamlayarak ve diğer Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular elini açmadan (Normal Bitme veya Çifte Bitme yapmadan) bırakırsa diğer oyunculardan dört kat puan – 16 (eksi on altı) puan düşülür.

֍ Oyuncu daha bitmemiş elle “Elim Bitti” diyerek, oyun bitiş taşını, oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakırsa (elini henüz açmamış dahi olsa), bu durum karşısında elin açık olmaması ve bu durumun Katılımcılar ve/veya Masa Hakemi tarafından ispat edilmesi durumunda, bahsi geçen oyuncuya – 2 (eksi iki) puan ceza verilir. Bahsi geçen oyun bitirilir sadece yanlış el açan Katılımcıdan puan düşülür. Diğer Katılımcıların puanı değiştirilmeden yeni oyuna başlamak üzere Masa Hakeminden gelen talimat sonrasında tüm Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular ıstakalarında bulunan okey taşlarını kapalı şekilde masa üzerine döküp Masa Hakeminin taşları karıştırmasını beklerler.

֍ Oyuncu “Okey”e döndüğünü beyan etmiş ve/veya okey taşını sanki okeyden bitmiş gibi oyun bitiş taşını masa üzerinde bulunan oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına rağmen elinin açık olmaması (ıstaka üzerindeki tüm perlerin okey kurallarına uygun nizami bir şekilde dizilmesi) ve bu durumun Katılımcılar ve/veya Masa Hakemi tarafından ispat edilmesi durumunda, bahsi geçen oyuncuya – 4 (eksi dört) puan ceza verilir. Bahsi geçen oyun bitirilir sadece yanlış el açan Katılımcıdan puan düşülür. Diğer Katılımcıların puanı değiştirilmeden yeni oyuna başlamak üzere Masa Hakeminden gelen talimat sonrasında tüm Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular ıstakalarında bulunan okey taşlarını kapalı şekilde masa üzerine döküp Masa Hakeminin taşları karıştırmasını beklerler.

֍ Oyuncu, Katılımcı tarafından verilen talimata uyarak yere atılan taşı alabilir veya taş grubundan taş çekebilir. Katılımcı bunları yapmayı unutup yönlendirdiği oyuncuya elindeki taşı atması talimatını verirse ve diğer Katılımcın yönlendirdiği oyuncu da yerden taş çekerse, taşı eksik olan Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun bitme hakkı oynanan oyun içerisinde kaybolmuş olur.

֍ Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanırsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) Katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve bahsi geçen Katılımcılara müsabakaya Katılım bedeli için yaptığı ödemeler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir. Kurumumuzdan kaynaklanan herhangi bir teknik sebep yok ise bahsi geçen Katılımcılara yaptığı ödemeler iade edilmez.

CEZA YÖNTEMLERİ

֍ Katılımcının Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aynı müsabaka içinde 3 kez aykırı hareket etmesi durumunda Katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen Katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda Katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez. Müsabaka sonrası Katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır. Müsabakadan çıkartılan Katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular müsabakada BOT oyuncu olarak müsabakaya devam ederler. Tek fark oyuncular sanki oyunu kendileri oynuyormuş gibi davranarak Katılımcıların kendilerini yönlendirmeleri beklemeden oyuna devam ederler. BOT oyuncuların tüm işitsel ve görsel bağlantıları sökülür ve normal oyun şeklinde oyuna devam ederler. Böylece masa dışından kendilerine bilgi akışı kesilmiş olur. BOT oyuncuların kazanması durumunda kaybeden Katılımcı ve diğer BOT oyunculardan puan düşer. Düşen puanlamalar sonrasında müsabakayı BOT oyuncu kazanır ise Katılımcı ve diğer BOT oyuncular müsabakanın kaybedeni olarak kabul edilir. Kazanan BOT oyuncuya herhangi bir puanlama veya ödül verilmez. Müsabakayı kurumumuz kazanmış olarak kabul edilir. Bu karara Katılımcıların itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz.

EK KURALLAR

֍ Eğer masada çekilecek taş kalmamış fakat Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun eli gösterge aldığında oyunu bitirebiliyorsa göstergeyi alıp (son taş) kullanabilir.

֍ Okey de gösterge kullanımı; Okey gösterge taşı, dağıtıma başlamadan önce belirlenen taşın bir diğer eşidir. Okey de göstergenin kullanılması için, ilk taş servisinde açılan taşlar arasında okey taşının bulunması gerekmektedir. Yerden çekilen yalancı okey geçersiz kabul edilir. Sadece oyun içerisinde yapılan perlerde göründüğü taş yerine (Örneğin: Kırmızı 12 gösterge taşı olarak kabul edilirse Kırmızı 12 – Siyah 12 – Mavi 12 veya Kırmızı 11 – Kırmızı 12 – Kırmızı 13 – Kırmızı 1) kullanılabilir.

֍ Eğer gösterge taşı 13 ise Okey taşı 1 olarak belirlenir.

֍ Eğer gösterge okey belirlenirken açılan taş sahte okeyse sahte okey taşı en üste koyulur (6’ıncı taş olarak) sadece 2’inci atılan zar tekrar atılır ve okey taşı belirlenir. Eğer atılan zar yine sahte okeyi çıkartıyorsa (zar 6 olarak geldiyse) başka bir zar gelene kadar (1, 2, 3, 4 veya 5) zar tekrar atılır. Ve okey taşı belirlenir.

֍ Eğer bir oyuncu çiftten oyunu açmak istiyorsa göstergeyi oyunun başında oyun sırası kendisine geldiği zaman yerden taş çekmeden “Gösterge bende” demesi şartı ile istediği taşın yanına koyup çiftten açarken yedi çifti tamamlamış olmak şartıyla göstergeyi kullanabilir.

EL / OYUN BİTİRME

Katılımcının talimatları ile yönlendirdiği oyuncunun elini açması için ıstaka üzerindeki tüm perlerin okey kurallarına uygun nizami bir şekilde dizilmesi ve son taşı yere atarak ıstakadaki perleri diğer Katılımcılara ve Masa Hakemine göstermesi gerekmektedir. Eğer oyuncu Katılımcıdan gelen talimatlara uyarak çifte gitti ise 7 adet çift yapması gerekmektedir.

Oyuncu Katılımcıdan gelen talimatlara harfiyen uyarak taşları dizmesi sonrasında elin bittiğine karar veren katılımcı “Elim Bitti” diyerek yere attığı son taşı üzerindeki numara görünecek şekilde okey taşının üstüne bırakır. Çiftten bitmede de Okey atmada da aynı şekilde oyun bitirilir. Oyunun bitme kararını Masa Hakemi kontrol eder ve diğer Katılımcılara tebliğ eder.

MÜSABAKAYI BİTİRME

El açma işleminden sonra, taşlar ters çevrilir, Masa Hakemi tarafından karıştırılır ve oyuncular tarafından 5 perden ve 21 setten oluşan taş dizimi yapılır ve diğer ele hazırlık yapılır. Müsabakaya başlamadan önce belirlenen ve alt kısımda yazılan puanlama sistemine göre gerçekleştirilen müsabaka her oynanan el sonrasında eli bitiren Katılımcıdan ceza puanları da düşülerek diğer Katılımcıların puanını azaltır. İlk önce puanını 0 yapan Katılımcının yönlendirdiği oyuncu oyunun yenileni olurken, masada bulunan diğer Katılımcıların yönlendirdiği oyunculardan herhangi birinin puanı 0 olduğu anda en yüksek puandaki Katılımcının yönlendirdiği oyuncu oynanan elin galibi sayılır. Müsabakanın süresi 1 (bir) saatle sınırlandırılmış olup eğer bu süre zarfında herhangi bir Katılımcı 0 (sıfır) puanına düşmemiş ise puanı en yüksek Katılımcı müsabakayı kazanmış olur. Eğer bu süre zarfında puan eşitliği bozulmamış Katılımcılar var ise müsabakanın başında kullanılan sekiz adet taş tekrardan rakamlar altta kalacak şekilde Masa Hakemi tarafından masa üzerine karışık şekilde koyulup (masa hakemi de hangi taşın hangi rakama ait olduğunu bilmeden rakamlar altta kalacak şekilde karıştırarak masaya koyacaktır) Katılımcılara yönlendirdikleri oyuncular vasıtasıyla seçmesini isteyecektir. En yüksek rakamı seçen Katılımcının yönlendirdiği oyuncu müsabakanın galibi ilan edilecektir (Aynı taşı seçmek isteyen Katılımcı olması durumunda Masa Hakemi kararını değiştirmek isteyen Katılımcı olup olmadığını soracak kararını değiştirmek isteyen Katılımcı olmaması durumunda zar atma yöntemine gidilecek büyük zarı atan oyuncuyu yönlendiren Katılımcıya seçtiği taşı kullanma hakkı verilecek zar atma sonunda düşük zar atan oyuncuyu yönlendiren Katılımcıdan farklı bir taş seçmesi istenecektir. Oyunun galibi sadece ortaya karışık şekilde koyulan 1’ile 8 rakamlarının yazıldığı taşların (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8) en yüksek rakamını seçen Katılımcı Masa Hakemi ve Oyun Kurulu tarafından müsabakanın galibi ilan edilecektir.

PUANLAMA

֍ Oyun başlarken tüm Katılımcılar kendilerine verilen 20 puanla oyuna başlarlar.

֍ Her oyun başlangıcında gösterge gösteren Katılımcı olursa diğer Katılımcılardan – 1 (eksi bir) puan düşülür.

֍ Her oyun bitiminde oyunu kaybeden Katılımcılardan – 2 (eksi iki) puan düşülür.

֍ Oyunu açan Katılımcı okeyi dışarı atarsa oyunu kaybeden Katılımcılardan – 4 (eksi dört) puan düşülür.

֍ Oyunu açan Katılımcı çift okeyi dışarı atarsa oyunu kaybeden Katılımcılardan – 8 (eksi sekiz) puan düşülür.

֍ Oyunu açan Katılımcı elini çiftten bitirirse oyunu kaybeden Katılımcılardan – 4 (eksi dört) puan düşülür.

֍ Oyunu açan Katılımcı elini çiftten okeyi dışarı atarak bitirirse; oyunu kaybeden Katılımcılardan – 8 (eksi sekiz) puan düşülür.

֍ Oyunu açan Katılımcı elini çiftten ve çift okeyi dışarı atarak bitirirse; oyunu kaybeden Katılımcılardan – 16 (eksi on altı) puan düşülür.

CEZA PUANLARI

֍Katılımcının çift demesine rağmen çift haricinde el açması: – 4 (eksi dört) puan

֍ Çifte giden Katılımcının yanlış el açması: – 4 (eksi dört) puan

֍ Katılımcının elinin bitmemiş olmasına ve “Elim Bitti” demesi veya elini yanlış bitirmesi (elin bitmiş olmasına rağmen yanlış dizilim yapması da dahil) durumunda: – 2 (eksi iki) puan ceza verilir.

֍ Katılımcının “Okey”e döndüğünü beyan etmiş ve/veya okey taşını sanki okeyden bitmiş gibi oyun bitiş taşını masa üzerinde bulunan oyunun bitiş taşının atıldığı yere bırakmasına (oyun bitmiş kabul edilir) rağmen elinin açık olmaması (ıstaka üzerindeki tüm perlerin okey kurallarına uygun nizami bir şekilde dizilmesi) durumunda: – 4 (eksi dört) puan ceza verilir.

֍ Katılımcının diğer Katılımcılara Okey’e döndüğünü ibra etmesi sonrası elini açamaması ve diğer Katılımcılardan birinin elini açması durumunda: – 4 (eksi dört ) puan ceza verilir.

֍ Katılımcının diğer Katılımcılara Çiftten Okey’e döndüğünü ibra etmesi sonrası elini açamaması ve diğer Katılımcılardan birinin elini açması durumunda: – 8 (eksi sekiz) puan ceza verilir.

֍ Katılımcının diğer Katılımcılara Çiftten Çift Okey’e döndüğünü ibra etmesi sonrası elini açamaması ve diğer Katılımcılardan birinin elini açması durumunda: – 16 (eksi on altı) puan ceza verilir.

֍ Katılımcının talimatı ile yönlendirdiği oyuncunun gizlice yerden taş alması (oyun sırası kendisine gelmeden) ve taş saklaması durumunda: – 4 (eksi dört) puan ceza verilir.

֍Çifte giden Katılımcının yönlendirdiği oyuncu dışında diğer oyuncular yere atılan taşları açtıramaz. Herhangi bir Katılımcının taşları açmak istemesi ve yapılan itiraza rağmen açması durumunda: – 4 (eksi dört) puan ceza verilir.

֍ Elim Bittidiyerek elini açan Katılımcının yönlendirdiği oyuncu, Katılımcıların yönlendirdiği rakip oyuncular ve Masa Hakemi elini görmeden, taşları yere dökmesi durumunda: – 4 (eksi dört) puan ceza verilir. Bu durumda oyun bitirilir ve yeni oyuna geçilir.

OYUNCUNUN UYMASI GEREKEN KURALLAR

֍ Oyuncu kendisini yönlendiren Katılımcı tarafından kendisine “Oyuncu” dışındaki tüm hitap ve seslenişleri talimat olarak algılamayacak ve kendisini yönlendiren Katılımcının talimatlarına uymayacaktır.

֍ Oyuncu, müsabaka kuralları çerçevesinde kendisini yönlendiren Katılımcıdan talimat gelmeden kesinlikle hareket etmeyecektir. Gelen talimatlara harfiyen uyacak ve asla aykırı hareket etmeyecektir.

֍ Oyuncu, müsabaka içinde Masa Hakemi ve Oyun Kurulundan talimat gelmesi haricinde asla kendi başına hareket etmeyecektir.

Oyuncu, kendisini yönlendiren Katılımcıya oyun içerisinde kesinlikle işaret vermeyecek sadece verilen talimata uygun davranacak. Çeşitli yöntemler ile Katılımcıyı yönlendirmeyecektir. Kural ihlali yapılması durumunda oyuncu yedek oyuncu ile değiştirilir.

֍ Oyuncu, müsabaka içinde kurumumuz tarafından verilen teknik ekipmanlar dışından kesinlikle şahsi bir eşya ve ekipman kullanmayacaktır.

֍ Oyuncu, müsabaka başından bitimine kadar kurumumuz tarafından verilen kıyafetleri (maske, eldiven vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir kıyafet müsabaka sırasında kullanmayacaktır.

֍ Oyuncu, müsabaka içinde kullanılan teknik ve mekanik tüm ekipmanları (Okey, okey taşı, zar, masa, sandalye, kameralar, görsel ve işitsel ekipmanlar vb.) koruyacak ve zarar gelmesini önlemek için gerekli tüm tedbirleri alacak ve/veya alınması için kurum yetkililerine bilgi verecektir.

֍ Oyuncunun müsabaka sırasında genel ihtiyaçları olması durumunda Masa Hakemine bilgi verecek ve müsabakaya ara verilmesini isteyecektir.

֍ Oyuncu, müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilir. Bunun haricinde kendisini yönlendiren Katılımcı tarafından ikram edilen kahveyi içebilir.

֍ Oyuncu, müsabaka sırasında kendisini yönlendiren Katılımcı tarafından Sanal Marketimizden kiralanan veya satın alınan ikram edilen kahveyi içerken kullanacağı kupa bardağını ve Katılımcının kendini ifade eden ve beğendiği objeyi korumak ve zarar gelmesini önlemek için gerekli tüm tedbirleri alacak ve/veya alınması için kurum yetkililerine bilgi verecektir.

֍ Oyuncu, müsabaka sırasında Katılımcının ikram ettiği kahveyi oyun masası üzerinde sağ tarafta, Katılımcıya ait objeyi sol tarafta işaretli bölgelerde olmasına azami dikkat edecektir.

֍ Oyuncu, müsabaka sırasında sadece kendi ıstakasına ve yerdeki taşlara bakacaktır. Diğer oyuncular ile temas halinde bulunmaları ve onlara bakmaları (Katılımcıdan talimat gelse bile) kesinlikle yasaktır. Kural ihlali yapılması durumunda oyuncu yedek oyuncu ile değiştirilir.

KATILIMCININ UYMASI GEREKEN KURALLAR

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ile samimi konuşmalara kesinlikle girmeyecektir.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya sadece “Oyuncu” diye hitap edecektir.

֍ Oyuncu kendisini yönlendiren Katılımcı tarafından kendisine “Oyuncu” dışındaki tüm hitap ve seslenişleri talimat olarak algılamayacak ve kendisini yönlendiren Katılımcının talimatlarına uymayacaktır.

֍ Katılımcının Oyuncuya vereceği talimatlar örnek olarak şu şekildedir;

  • “Oyuncu taş çek.”
  • “Oyuncu Siyah 5’i at.”
  • “Oyuncu Kırmızı 3‘ün yanına Kırmızı 4 ve Kırmızı 5’i koyup per yap ve bu peri ıstakanın sağ üstüne taşı.”
  • “Oyuncu çifte git.”
  • “Oyuncu “Elim Bitti” de ve Yeşil 5’i at.”

֍ Katılımcı, diğer tüm Katılımcılara, kendi yönlendirdiği oyuncuya ve diğer Katılımcıların yönlendirdiği oyunculara karşı kibar ve anlayışlı olacaktır.

֍ Katılımcı, Masa Hakemi, Oyun Kurulu ve kurumumuz kararlarına riayet edecek herhangi bir itiraz ve değiştirilmesini istediği bir husus olması durumunda alt kısımda bulunan (İtiraz etme hakkı) maddesine uygun şekilde kurumumuza yazılı (e-posta) olarak yapacaktır.

KATILIMCININ OYUNDAN ÇIKARTILMASI

֍ Katılımcının oyuncu ile irtibatı sadece Katılımcının oyuncuya verdiği sesli talimatlardan oluşmaktadır. Oyun sırasında Oyun Kurulu tüm Katılımcıların oyuncular ile yaptığı konuşmaları dinlemekte olup en ufak bir olumsuz durumda müdahalede bulunma yetkisine sahiptirler. Alt kısımda Katılımcıların uymaması durumunda oyundan çıkartılacağı belirtilen maddelere uygun davranılmadığı Katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından şikayet edilirse ve/veya Oyun Kurulu tarafından belirlenirse bahsi geçen Katılımcıya ait işitsel ve görsel bağlantılar kesilir ve oyundan çıkartılır. Bu durumda Katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının katıldığı müsabaka içerisinde irtibatta olduğu tek kişi yönlendirdiği oyuncudur. Oyun esnasında dış sesler tamamen kapatılır veya açık bırakılır. Bu karar Oyun Kurulu ve/veya Masa Hakemi tarafından verilir. Katılımcılar diğer Katılımcıların sesini kesinlikle duyamaz. Buna rağmen Katılımcı müsabaka içerisinde hiçbir siyasi, dini, sportif ve benzeri propaganda yapamaz. Yapması durumunda bahsi geçen Katılımcıya ait işitsel ve görsel bağlantılar kesilir ve oyundan çıkartılır. Bu durumda Katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Oyuncunun, müsabaka içinde gizlice yerden taş alması ve taş saklaması kesinlikle yasaktır. Bu Masa Hakemi tarafından kontrol edilmekte olup Oyuncu Katılımcıdan gelecek her türlü hile talimatına kesinlikle riayet etmeyecektir. Aykırı hareket eden Katılımcı oyundan çıkartılır ve bahsi geçen Katılımcıya ait işitsel ve görsel bağlantılar kesilir. Bu durumda Katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya karşı söylediği tüm kötü sözler Katılımcının oyundan çıkartılmasına sebeptir. Hiçbir sebep ve nedenden dolayı kötü söz söyleyemez. Oyuncunun şahsına, oynadığı oyuna, diğer oyunculara, kurumumuza ve benzeri her türlü kişi, kurum ve düşünceye ait söz söylemesi kesinlikle yasaktır. Yapması durumunda bahsi geçen Katılımcıya ait işitsel ve görsel bağlantılar kesilir ve oyundan çıkartılır. Bu durumda Katılımcılara herhangi bir ödeme ve iade yapılmaz.

֍ Katılımcının herhangi bir işinin çıktığı, Katılımcıya ulaşılamaması, internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı oyuna tekrardan devam etmemesi durumunda toplam 3 bekleme süresi (her bekleme süresi sonrasında Katılımcıya 1 SMS gönderilmekte olup SMS cevap vermesi veya oyuna devam etmesi beklenmektedir) sonrasında müsabakaya devam edememesi durumunda konu Masa Hakemi tarafından Oyun Kuruluna bildirilir. Tüm Katılımcılar diğer Katılımcıların zamanını ve hakkını yememek için oyunu seri şekilde oynamak zorundadır. Müsabaka içerisinde tüm Katılımcıların maksimum (3 bekleme süresi) 45 saniye bekletme süre (Müsabaka içerisindeki toplam bekletme süresidir) hakkı bulunmaktadır. Katılımcının SMS’lere cevap vermemesi ve/veya oyuna geri dönüş yapmaması sonrasında Oyun Kurulu tarafında Katılımcı müsabakadan elenir ve yönlendirdiği oyuncunun masa ile alakalı yayını kesilir. Bu durumda bahsi geçen Katılımcıya yaptığı ödemeler iade edilmez.

İTİRAZ ETME HAKKI

Katılımcıların kurum kararlarına ve müsabakaya itiraz etme hakkı bulunmakta (itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz yazan oyun kısımları hariç) olup tüm itirazlar kurumumuza yazılı (e-posta) olarak yapılır. Yazılı olarak yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler Katılımcı/Katılımcılar tarafından müsabakanın tamamlanma saatinden itibaren en geç 24 saat içerisinde yapılması gerekmektedir. Bu süre dışında yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler kurumumuz tarafından kabul edilmeyecektir.

Kurumumuza yapılan tüm yazılı itirazlar ve kararın değiştirilmesine yönelik talepler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde cevaplanıp yazılı olarak başvuru yapan Katılımcıya/Katılımcılara yazılı (e-posta) olarak bildirilecektir. Eğer Katılımcının yaptığı itiraz ve değiştirilmesine yönelik talep kurumumuz tarafından uygun bulunursa kurumumuz haklı ve/veya haksız sebepleri bahsi geçen Katılımcıya/Katılımcılara yazılı olarak bildirecek ve kararın Katılımcıya/Katılımcılara yazılı olarak bildirildiği tarihten itibaren en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde bahsi geçen Katılımcıya/Katılımcılara müsabakaya katılım bedeli için yaptığı/yaptıkları ödeme/ödemeler iade edilir. Başka hiçbir işlem (Müsabakanın iptali, müsabakanın baştan yapılması vb.) yapılmaz.

Katılımcı ve misafirlerin zevk alması en büyük amacımız olmakla beraber Oyuncu ve Yedek Oyuncuların sağlık ve güvenlikleri en temel ilkemizdir. Bu yüzden müsabaka öncesi oyunun oynanacağı oda, masa, okey ıstakaları, okey taşları ve kullanılan tüm ekipmanlar kesinlikle kimyasal madde kullanmadan ilk önce ultraviyole ışıklarla ve hava sterilizatörleriyle temizlendikten sonra Ozon makinaları ile ortam temizlikleri yapılmakta ve bu temizlik yöntemi ile ortamda bulunan tüm virüsleri, küf, mantar, patojen ve mikrooraganizmaları yok ederek %99,9 steril bir ortam havası elde ederek kurum çalışanlarımızı tertemiz ve sağlıklı mekanlarda sizlerden gelecek talimatlarla oyun oynamalarını sağlamaktayız.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir