ATEŞİM

Oyun Kökeni: Ateşim, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)

Amaç: Rakip takıma ait tüm oyuncuları esir almak.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Dört adet büyükçe Taş (20 cm civarında).

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Ateşim oyunu en az 6 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Ateşim oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Koşma
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Takım Kaptanı seçilir.

֍ Takım kaptanları oyuncular arasından  sırayla kendi takımlarını seçerler.

֍ Takım oyuncularının seçimi bittikten sonra tüm oyuncular birer takımın oyuncusu olarak ikiye ayrılırlar.

֍ Takımlar futbol kalesi yapmak için ikişer adet büyükçe taş (20 cm civarında) bulurlar.

֍ Daha sonra takımlar buldukları taşları futbol kalesi direkleri gibi karşılıklı yerleştirirler.

֍ Takım kaptanları kendi aralarında taş, kağıt, makas oynarlar.

֍ Oyunu kazanan takım kaptanı futbol kalesi direkleri gibi yerleştirilen taşlar arasını ayakla sayarak (5 ayak) ilk önce kendi takımının kalesini hazırlar.

֍ Daha sonra kendi kalesinin tam karşısına rakip takıma ait kale taşlarını yerleştirir.

֍ Rakip takımların kaleleri arasını da taş, kağıt, makas oyununu kazanan takım kaptanı ölçerek (kendi kale taşlarının tam karşısına 40 ayak mesafeye) taşların koyulacağı terleri rakip takım oyuncularına bildirir.

֍ Tüm oyuncular kendilerine ait olan kaleye giderler.

֍ Kaleden çıkan oyuncular rakip kaleye doğru yaklaşmaya çalışırlar.

֍ Buradaki amaç yakalanmadan rakip takımın kale taşlarından bir tanesinin üzerine basabilirse rakip takım oyun kaybetmiş olur.

֍ Diğer takımın oyuncuları onları yakalamaya çalışır.

֍ Kaleden en son çıkan oyuncu diğer grubun oyuncusunu yakalama hakkına sahiptir.

֍ Yakalanan oyuncu yakalayan grubun kalesinin yanında bulunan diğer taşa ayağını basar ve esir alınmış sayılır.

֍ Bu şekilde yakalananlar el ele tutarak sıralanırlar.

֍ Esir olan oyuncular kendi gruplarından bir oyuncunun kalesinden gelerek eline dokunmasıyla kurtulur.

֍ Oyuncularının hepsi de esir alınan grup oyunu kaybetmiş sayılır.

֍ Daha sonra oyuncular değiştirilerek yeni takımlar kurulur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir