CÜMLEYİ TAMAMLAMA

Oyun Kökeni: Cümleyi Tamamlama, oyun kökeni bilinmemektedir.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Kapalı Alan

Oyun Türü: Oda Oyunu

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 3 kişi ile oynanır)

Amaç: Cümle içerisinde silinmiş olan kelimeyi bularak yazmak.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal):

Kağıt ve Kalem (Arkadaşlar arasında oynanıyorsa).

Yazı Tahtası (Sınıfta öğretmen ya da oynatıcı ile birlikte oynanıyorsa).

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (7 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Oyunun katılımcı sayısı için belli bir sayısı yoktur. Farklı gruplar ve farklı sınıflarca oynanır.

Bu oyun çoğunlukla yazı tahtası olan sınıf tarzı yerlerde oynanmaktadır.

Arkadaşlar arasında kağıt ve kalemle de oynanabilmektedir.

Cümleyi Tamamlama oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Eşleştirme
  • Görsel Algı
  • Hafıza (Bilişsel Beceriler)
  • Hafızayı Güçlendirmek
  • Hayal Kurma
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kelime Hazinesini Arttırma
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Problem Çözme (Bilişsel Beceriler)
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Soyut Düşünme
  • Soyut Yetenekleri Keşfetme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Öğretmen ya da oynatıcı (Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile belirlenir) oyunun kurallarını açıklar ve tahtaya ya da bir kağıda bir cümle yazar.

֍ Cümle oyunculara birer kez okutulur.

֍ Daha sonra ise oyuncular gözlerini kapatır.

֍ Öğretmen/Oynatıcı ise bu esnada cümledeki kelimelerden birisini siler.

֍ Daha sonra oyuncular gözlerini açarlar ve tahtaya yazılan kelimeyi okurlar.

֍ Tahtadan hangi kelimenin ne olduğunu kim önce bulursa tahtaya kalkar.

֍ Eksik olan kelimeyi yerine yazar ve cümleyi tamamlamış olur.

֍ Oyun bundan sonrası sizin koyacağınız kurallara göre gelişir.

֍ Mesela kelimeyi yazan oyuncu puan alır ve kim 10 puanı tamamlarsa o oyuncu kazanmış olur (bu ve buna benzer kuralları koyabilirsiniz).

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir