EVET – HAYIR
Oyun Kökeni: Evet – Hayır, oyun kökeni bilinmemektedir.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Kapalı Alan
Oyun Türü: Oda Oyunu
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 2 kişi ile oynanır)
Amaç: Evet ve hayır kelimeleri uygun yerden kullanmak.
Terimler:
Öğretmen: Soru soran oyuncuya verilen ad.
Öğrenci: Soru sorulan soruya evet ya da hayır cevabını veren oyuncuya verilen ad.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (6 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Oyun sınıfla birlikte ya da kalabalık arkadaş grupları içerisinde de oynanır.
Evet Hayır oyunu kazanımları:
– Oyuncuların dikkat yeteneklerini geliştirmek,
– Oyuncuların eğlenmesi ve kaliteli vakit geçirmesini sağlamak.
– Oyuncuların soru sorma yeteceğini geliştirmek ve ayrıca bilgi edinme yeteneğini geliştirmektir.
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile bir Öğretmen ve bir Öğrenci) belirlenir.
֍ Soru soran oyuncu (Öğretmen) sorduğu sorulara evet ya da hayır demeden cevap vermek.
֍ Soru sorulan oyuncu (Öğrenci) evet ya da hayır cevabını verirse o kişi elenir.
֍ Bu oyunda soruyu soran oyuncunun fonksiyonu önemlidir.
֍ Öğretmen önce oyunu açıklar;
– Oyuncuya/oyunculardan birine bazı sorular soracağım.
– Sorulara cevap verirken evet ya da hayır kelimesini kullanmayacaksınız.
– Evet ya da hayır cümlesini kullanırsanız elenirsiniz.
– Evet hayır yerine durumu anlatan başka cevaplar vereceksiniz.
Örnek;
Öğretmen: Bugün okula gelmişsin.
Öğrenci: (Evet ya da Hayır diyemez. Derse oyundan elenir) Bugün okula gelmedim.
Öğretmen: Sen akıllı mısın?
Öğrenci: (Evet ya da Hayır cevabını veremez) Akıllı olduğumu söylerler.
Öğretmen: Senin kardeşin var mı?
Öğrenci: (Evet ya da Hayır cevabını veremez. Verirse oyundan elenir) Kız kardeşim var.
֍ Oyun bu şekilde devam eder.
֍ Oyun esnasında öğretmen soruların hızlarını arttırabilir.
֍ Böylece şaşırıp evet ya da hayır deme ihtimaliniz daha da artar.
֍ Sorular gittikçe hızlı sorulmaya başlayınca öğrenci iyice şaşırmaya başlar ve dalgın bir halinde evet ya da hayır cevabını vererek elenir.
֍ Oyun ilerleyen aşamalarda evet hayırda başarılı olan oyuncular tarafından yönetilebilir.
֍ Bu sefer soruları öğrenciler sorarken diğer öğrenci evet ya da hayır sözcüğünü kullanmadan oyuna devam eder.
֍ Burada amaç eğlenmektir.
֍ Bir diğer amaç ise hızlı olmaktır.
֍ Soruların cevaplarını uzun uzun düşüneyim, aman hata yapmayayım, hemen cevap vermeyeyim gibi düşünmeyin.
֍ Hızlı olun, hızlı cevap verin. Böylece oyun daha eğlenceli hale gelecektir.