YÜZÜK KİMDE?
Oyun Kökeni: Yüzük Kimde?, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Ateş – Tura: Türkiye (Tunceli / Çemişgezek)
Hangisinde Var?: Türkiye (Burdur / Gölhisar)
Yüzük (Burdur): Türkiye (Burdur)
Yüzük (Gaziantep): Türkiye (Gaziantep)
Yüzük (Kahramanmaraş): Türkiye (Kahramanmaraş köyleri)
Yüzük (Sakarya): Türkiye (Sakarya / Kaynarca)
Yüzük Kimde? (Uşak): Türkiye (Uşak)
Yüzük Saklama (Afyonkarahisar): Türkiye (Afyonkarahisar / Nuh köyü)
Yüzük Saklamaca (Burdur): Türkiye (Burdur)
Oyunun Oynadığı Yer: Kapalı Alan
Oyun Türü: Oda Oyunu (Oyuncuların halka şeklini oluşturulabilecekleri bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 oyuncu ile oynanır)
Amaç: Saklanan yüzüğün kimde olduğunu bulmak
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Yüzük ve mendilden yapılmış bir Kayış.
Kurallar: Bu oyun erkekler (8 yaş üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– İlk önce bir yönetici oyuncular tarafından seçilir.
– Yönetici yüzüğü saklar.
– Halkadaki diğer oyuncular yüzüğü bulmaya çalışır.
– Yüzük Kimde? oyunu en az 8 kişi ile oynanmaktadır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Yüzük Kimde? oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Empati Kurma
- Görsel Algı
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuna başlamadan önce tüm oyuncular bir halka şeklinde dizilirler.
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Yönetici seçilir.
֍ Yönetici seçiminden sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe seçilir.
֍ Ebe olan oyuncu elindeki yüzüğü (yüzük yoksa yerine başka bir nesne de kullanılabilir) saklayacağını belirterek halka oluşturan oyunculardan arkada avuçlarını açmalarını ister.
֍ Elindeki yüzüğü oyuncuların avucuna bırakmış gibi yapar ve aslında yüzüğü sadece birine bırakır.
֍ Oyun yöneticisi yüzüğü kimseye bırakmayıp kendi cebine de koyabilir.
֍ Yüzüğü ilk sakladığı kişinin avucuna mendilden yapılmış bir kayış ile vurarak, “Yüzük Kimde? “diye sorar.
֍ Eline vurulan oyuncu, diğer oyunculardan birinin adını tahmin eder, söyler.
֍ Eğer ki tahmini doğru olup yüzüğü bulursa ebelik kendisine geçer, fakat bilemezse oyun yöneticisi ismi söylenen oyuncuya gider ve eline vurarak yüzüğün kimde olduğunu sorar.
֍ Oyun yüzüğün bulunması ile sona erer.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.