AYDIN ALEV ALDI
Oyun Kökeni: Aydın Alev Aldı, Türkiye (Aydın) kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)
Amaç: Sek sek zıplayarak daire içinden çıkıp diğer oyunculara değerek ebeliği vermek (değdiği oyuncuya).
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncuya ait birer adet Tahta Sopa.
Kurallar: Bu oyun erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Aydın Alev Aldı oyunu en az 5 kişi ile oynanmaktadır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Aydın Alev Aldı oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Görsel Algı
- Grup Çalışmaları
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hayal Kurma
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İş Birliği
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Koşma
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Sıralı Düşünme
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuna başlamadan önce bir yuvarlak çizilir ve ebe belirlenir.
֍ Ebe seçimi, kimi zaman gönüllülük esasına göre, kimi zamansa Sayışma Tekerlemesi yöntemi ile gerçekleştirilir.
֍ Daha sonra ebe dışındaki tüm oyuncular yuvarlağın içinden çıkarlar.
֍ Ardından ebe de “Aydın alev aldı!” diye bağırır ve seksekleyerek çemberin içinden çıkar.
֍ Etrafta bulunan oyunculardan birine değmeye çalışır.
֍ Sesi kısılır veya ayağı yere değerse, oyuncular ebeye sopalarıyla vurmaya başlar.
֍ Bu durumda ebe, ancak çemberin içine girdiğinde dayaktan kurtulabilir.
֍ Eğer ayağı yere değmeden başka bir oyuncuya eliyle dokunabilirse, ebelik o oyuncuya geçer ve çembere girene kadar o oyuncu dayak yer.
֍ Oyun, isteğe bağlı olarak devam eder ya da biter.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.