AYDIN ALEV ALDI

Oyun Kökeni: Aydın Alev Aldı, Türkiye (Aydın) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)

Amaç: Sek sek zıplayarak daire içinden çıkıp diğer oyunculara değerek ebeliği vermek (değdiği oyuncuya).

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncuya ait birer adet Tahta Sopa.

Kurallar: Bu oyun erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Aydın Alev Aldı oyunu en az 5 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Aydın Alev Aldı oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Görsel Algı
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hayal Kurma
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Koşma
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuna başlamadan önce bir yuvarlak çizilir ve ebe belirlenir.

֍ Ebe seçimi, kimi zaman gönüllülük esasına göre, kimi zamansa Sayışma Tekerlemesi yöntemi ile gerçekleştirilir.

֍ Daha sonra ebe dışındaki tüm oyuncular yuvarlağın içinden çıkarlar.

֍ Ardından ebe de “Aydın alev aldı!” diye bağırır ve seksekleyerek çemberin içinden çıkar.

֍ Etrafta bulunan oyunculardan birine değmeye çalışır.

֍ Sesi kısılır veya ayağı yere değerse, oyuncular ebeye sopalarıyla vurmaya başlar.

֍ Bu durumda ebe, ancak çemberin içine girdiğinde dayaktan kurtulabilir.

֍ Eğer ayağı yere değmeden başka bir oyuncuya eliyle dokunabilirse, ebelik o oyuncuya geçer ve çembere girene kadar o oyuncu dayak yer.

֍ Oyun, isteğe bağlı olarak devam eder ya da biter.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir