İP ATLAMA
VERSİYON 3
Oyun Kökeni: İp Atlama, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Arkan: Özbekistan
İp Atlama – Versiyon 1: Türkiye
İp Atlama – Versiyon 2: Türkiye
İp Atlama (Tek İp – Çift İp): Türkiye
İp Atlama (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)
Sekurgaç: Kırgızistan
Şip Atlama / İp Atlama: Türkiye (Artvin)
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 3 kişi ile oynanır)
Amaç: Ortada atlayan oyuncunun kurallara uyarak ve ipe değmeden atlaması.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Beş altı metre uzunluğunda kalın bir İp.
Kurallar: Bu oyun kızlar (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Kızlar arasında çok yaygın olan oyun, karşılıklı iki kız tarafından sallanan ipin üstünden atlanması esasına dayanır.
– İp Atlama – Versiyon 3 oyunu en az 3 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– İp Atlama – Versiyon 3 oyunu kazanımları:
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Karar Verebilme
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Sorumluluk
- Sosyal – Duygusal
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
Değişik uygulamaları vardır:
– Kendi çevirdiği ip ile atlama:
֍ İki metre uzunluğundaki ipin uçları oyuncu tarafından tutulur ve başı üzerinden önden arkaya doğru çevrilir.
֍ İp ayaklarına yaklaştığında oyuncu hoplayarak, ipi ayakları altından geçirir.
֍ Belli bir tempo içinde ip çevrilir ve atlanır.
֍ Bu oyun iki oyuncu arasında yarış şeklinde de oynanır.
֍ Önce atlayanın kaç sayı atladığı sayılır, sonra diğeri saydırır.
֍ En fazla saydıran kazanır.
– Bir oyuncunun çevirdiği ip ile iki oyuncunun atlaması:
֍ İpin iki ucunu tutan oyucuya bir diğeri daha yanaşır ve ip çevrildiğinde her ikisi de atlar.
֍ Bu oyunda diğeri gibi iki veya daha fazla oyuncu grubu tarafından yarış şeklinde oynanabilir.
– İki oyuncunun karşılıklı tutup çevirdiği ip ile diğer çocukların atlaması:
֍ 4-5 metre bir ipin ucundan karşılıklı iki oyuncu tutup sallar, diğerleri de sırayla atlar.
֍ Atlamaya ilk başlayanın atladığı sayı kadar diğerleri de atlar ve diğer yönde dizilip herkes atlandığından o yönden atlamaya devam ederler.
֍ Eksik atlayan veya ipe takılan oyuncu ipi tutanlardan bir ile yer değiştirir.
– İki oyuncunun çevirdiği ip ile yine iki oyuncunun karşılıklı atlaması:
֍ Oyuncular ikişer eşleşir.
֍ Hangi takımın ipi çevireceği sayışma ile tesbit edilir.
֍ Bir takım ipi çevirirken, diğer grup da karşılıklı olarak yanı anda girip atlamaya başlarlar.
֍ Eşlerden biri ipe katılırsa, ipi çevirmeye onlar başlar.
֍ En çok atlayan takım oyunu kazanmış olur.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.