İP ATLAMA
VERSİYON 3

Oyun Kökeni: İp Atlama, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Arkan: Özbekistan

İp Atlama – Versiyon 1: Türkiye

İp Atlama – Versiyon 2: Türkiye

İp Atlama (Tek İp – Çift İp): Türkiye

İp Atlama (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)

Peşimden Gel: Türkiye

Sekurgaç: Kırgızistan

Şip Atlama / İp Atlama: Türkiye (Artvin)

Üçgen İp Atlama: Türkiye

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 3 kişi ile oynanır)

Amaç: Ortada atlayan oyuncunun kurallara uyarak ve ipe değmeden atlaması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Beş altı metre uzunluğunda kalın bir İp.

Kurallar: Bu oyun kızlar (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Kızlar arasında çok yaygın olan oyun, karşılıklı iki kız tarafından sallanan ipin üstünden atlanması esasına dayanır.

İp Atlama – Versiyon 3 oyunu en az 3 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

İp Atlama – Versiyon 3 oyunu kazanımları:

  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Karar Verebilme
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

Değişik uygulamaları vardır:

Kendi çevirdiği ip ile atlama:

֍ İki metre uzunluğundaki ipin uçları oyuncu tarafından tutulur ve başı üzerinden önden arkaya doğru çevrilir.

֍ İp ayaklarına yaklaştığında oyuncu hoplayarak, ipi ayakları altından geçirir.

֍ Belli bir tempo içinde ip çevrilir ve atlanır.

֍ Bu oyun iki oyuncu arasında yarış şeklinde de oynanır.

֍ Önce atlayanın kaç sayı atladığı sayılır, sonra diğeri saydırır.

֍ En fazla saydıran kazanır.

Bir oyuncunun çevirdiği ip ile iki oyuncunun atlaması:

֍ İpin iki ucunu tutan oyucuya bir diğeri daha yanaşır ve ip çevrildiğinde her ikisi de atlar.

֍ Bu oyunda diğeri gibi iki veya daha fazla oyuncu grubu tarafından yarış şeklinde oynanabilir.

İki oyuncunun karşılıklı tutup çevirdiği ip ile diğer çocukların atlaması:

֍ 4-5 metre bir ipin ucundan karşılıklı iki oyuncu tutup sallar, diğerleri de sırayla atlar.

֍ Atlamaya ilk başlayanın atladığı sayı kadar diğerleri de atlar ve diğer yönde dizilip herkes atlandığından o yönden atlamaya devam ederler.

֍ Eksik atlayan veya ipe takılan oyuncu ipi tutanlardan bir ile yer değiştirir.

İki oyuncunun çevirdiği ip ile yine iki oyuncunun karşılıklı atlaması:

֍ Oyuncular ikişer eşleşir.

֍ Hangi takımın ipi çevireceği sayışma ile tesbit edilir.

֍ Bir takım ipi çevirirken, diğer grup da karşılıklı olarak yanı anda girip atlamaya başlarlar.

֍ Eşlerden biri ipe katılırsa, ipi çevirmeye onlar başlar.

֍ En çok atlayan takım oyunu kazanmış olur.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir