ŞİP ATLAMA / İP ATLAMA

Oyun Kökeni: Şip Atlama / İp Atlama oyunu, Türkiye (Artvin) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Arkan: Özbekistan

İp Atlama – Versiyon 1: Türkiye

İp Atlama – Versiyon 2: Türkiye

İp Atlama – Versiyon 3: Türkiye

İp Atlama (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)

İp Atlama (Tek İp – Çift İp): Türkiye

Peşimden Gel: Türkiye

Sekurgaç: Kırgızistan

Üçgen İp Atlama: Türkiye

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 3 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Kuk: Yere çömelmek.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet uzun (en az 4 metre) ve kalın İp.

Kurallar: Bu oyun kızlar (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Şip Atlama / İp Atlama oyunu en az 3 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Şip Atlama / İp Atlama oyunu kazanımları:

  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Karar Verebilme
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Ebe (İp Tutucular) belirlenir.

֍ Ebeler oyunda kullanılan ipin birer ucundan tutarak geri geri yürüyerek açılırlar.

֍ Daha sonra diğer oyuncular arasında Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile oyuncuların atış sırası belirlenir.

֍ Sırayla ipe değmeden oyuncular birer kere atlarlar.

֍ İpe değen yanar ve ipi tutar, diğer oyuncu atlamaya başlar.

֍ Daha sonra, sırayla iki, üç, dört ve beş defa atlarlar.

֍ Sonradan kuk (yere çömelerek) oturularak atlanır.

֍ Hiç yanmadan atlayan, ipi iki ayağının altına getirip basar ve gelip olur.

֍ Bir kişi ip çevirir, diğer oyuncu yandan onun içine girer, yanana kadar atlar.

֍ Yanan çıkar ipi tutar.

֍ Kim çok ip atlarsa, o birinci olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir