ŞİP ATLAMA / İP ATLAMA
Oyun Kökeni: Şip Atlama / İp Atlama oyunu, Türkiye (Artvin) kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Arkan: Özbekistan
İp Atlama – Versiyon 1: Türkiye
İp Atlama – Versiyon 2: Türkiye
İp Atlama – Versiyon 3: Türkiye
İp Atlama (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)
İp Atlama (Tek İp – Çift İp): Türkiye
Sekurgaç: Kırgızistan
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 3 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.
Terimler:
Kuk: Yere çömelmek.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet uzun (en az 4 metre) ve kalın İp.
Kurallar: Bu oyun kızlar (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Şip Atlama / İp Atlama oyunu en az 3 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Şip Atlama / İp Atlama oyunu kazanımları:
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Karar Verebilme
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Sorumluluk
- Sosyal – Duygusal
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Ebe (İp Tutucular) belirlenir.
֍ Ebeler oyunda kullanılan ipin birer ucundan tutarak geri geri yürüyerek açılırlar.
֍ Daha sonra diğer oyuncular arasında Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile oyuncuların atış sırası belirlenir.
֍ Sırayla ipe değmeden oyuncular birer kere atlarlar.
֍ İpe değen yanar ve ipi tutar, diğer oyuncu atlamaya başlar.
֍ Daha sonra, sırayla iki, üç, dört ve beş defa atlarlar.
֍ Sonradan kuk (yere çömelerek) oturularak atlanır.
֍ Hiç yanmadan atlayan, ipi iki ayağının altına getirip basar ve gelip olur.
֍ Bir kişi ip çevirir, diğer oyuncu yandan onun içine girer, yanana kadar atlar.
֍ Yanan çıkar ipi tutar.
֍ Kim çok ip atlarsa, o birinci olur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.