SIÇRATAN İP

Oyun Kökeni: Sıçratan İp, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Sıçratan Top: Türkiye (Konya)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 18 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet kalın İp (altı metre arası uzunluğunda)

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Çocuklar ve gençler arasında kalabalık bir grup tarafından oynanır.

Oyuncu sayısı arttıkça Sıçratan İp oyunu daha keyifli bir hale gelir.

Sıçratan İp oyunu kazanımları:

  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular çember oluşturacak şekilde dizilirler.

֍ Oyuncular arasında birer adım mesafe bulunmaktadır.

֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Lider seçilir.

֍ Lider oyuncular tarafından oluşturulan çemberin merkezine geçer.

֍ Liderin elinde bir atlama ipi vardır.

֍ Lider kendi ekseni etrafında dönerek, ipi çevirmeye başlar.

֍ İpin serbest ucu, çember dizilişindeki oyuncuların ayakları altından geçecek şekilde ayarlanmalıdır.

֍ Bu ipin ayaklara takılmaması için, oyuncular ipin üzerinden atlamak zorundadırlar.

֍ Eğer ip birinin ayağına takılırsa, o oyuncu oyun dışı kalır.

֍ En son kalan kişi oyunu kazanmış olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.

Oyunun videosu:


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir