SIÇRATAN İP
Oyun Kökeni: Sıçratan İp, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 18 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet kalın İp (altı metre arası uzunluğunda)
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Çocuklar ve gençler arasında kalabalık bir grup tarafından oynanır.
– Oyuncu sayısı arttıkça Sıçratan İp oyunu daha keyifli bir hale gelir.
– Sıçratan İp oyunu kazanımları:
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Paylaşım
- Sabır
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular çember oluşturacak şekilde dizilirler.
֍ Oyuncular arasında birer adım mesafe bulunmaktadır.
֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Lider seçilir.
֍ Lider oyuncular tarafından oluşturulan çemberin merkezine geçer.
֍ Liderin elinde bir atlama ipi vardır.
֍ Lider kendi ekseni etrafında dönerek, ipi çevirmeye başlar.
֍ İpin serbest ucu, çember dizilişindeki oyuncuların ayakları altından geçecek şekilde ayarlanmalıdır.
֍ Bu ipin ayaklara takılmaması için, oyuncular ipin üzerinden atlamak zorundadırlar.
֍ Eğer ip birinin ayağına takılırsa, o oyuncu oyun dışı kalır.
֍ En son kalan kişi oyunu kazanmış olur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
Oyunun videosu:
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.