HALAT ÇEKME
VERSİYON 1
Oyun Kökeni: Halat Çekme, oyun kökeni bilinmemektedir.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Arsaaraq: Eskimo
Halat Çekme – Versiyon 2: Türkiye
Eskimolar da Arsaaraq adı verilen iki kişilik bir oyun oynar.
– İki oyuncu, ayakları birbirine değecek biçimde karşı karşıya oturur.
– Oyuncular kısa ipe bağlı tahta sapları tutarlar.
– Karşıdaki oyuncuyu kendisine doğru çeken oyunu kazanır.
Kore’de, halatsız oynanan ve çocuklar arasında yaygın olan bir halat çekme yarışı vardır.
– Bu oyunda, her takımdaki altı kişi, kollarını birbirlerinin beline dolarlar.
– Takım kaptanları da birbirlerinin elini kavrar.
– Üçe kadar sayılınca, her takım, karşı takımı orta çizginin ötesine çekmeye çalışır.
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 16 kişi ile oynanır)
Amaç: Rakip takım oyuncularını yere çizilmiş çizgiyi geçirerek kendi tarafına çekmek.
Terimler:
Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): 1 adet kalın ip (yaklaşık 10 metre boyunda)
Kurallar: Bu oyun erkekler (10 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Halat çekme, sekizer kişilik iki takımla oynanır.
– Halat çekme oyununda, kasların aşırı zorlanmaması için, oyuncuların eşit güçte ve benzer yapıda olmaları gerekir.
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki takım lideri seçilir.
֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.
֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.
֍ Her takım kendi kaptanının arkasında sıralanır ve oyuncular ipin uçlarını tutarlar.
֍ İpin ortasına siyah bantla bir işaret konur.
֍ Bu işaretin iki yanına 2 metre uzaklıkta iki işaret daha konur.
֍ İpteki işaretlerin tam altına gelmek üzere yere çizgiler çizilir.
֍ Başlama işaretiyle birlikte takımlar halatı çekme başlar.
֍ Her takım, karşı tarafta kalan 2 metrelik işaretli bölümü, kendi taraflarında yere çizilmiş 2 metrelik bölüme çekmeye çalışır.
֍ Rakip takım oyuncularını yere çizilmiş çizgiyi geçirerek kendi tarafına çekmeyi başaran (takım liderinin çizgiyi geçmesi yeterlidir) takım oyunu kazanır.
֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.
Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.