HALAT ÇEKME
VERSİYON 1

Oyun Kökeni: Halat Çekme, oyun kökeni bilinmemektedir.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Arsaaraq: Eskimo

Halat Çekme – Versiyon 2: Türkiye

Halat Çekme (Uluslararası):

İp Çekme: Irak

Eskimolar da Arsaaraq adı verilen iki kişilik bir oyun oynar.

İki oyuncu, ayakları birbirine değecek biçimde karşı karşıya oturur.

Oyuncular kısa ipe bağlı tahta sapları tutarlar.

Karşıdaki oyuncuyu kendisine doğru çeken oyunu kazanır.

Kore’de, halatsız oynanan ve çocuklar arasında yaygın olan bir halat çekme yarışı vardır.

Bu oyunda, her takımdaki altı kişi, kollarını birbirlerinin beline dolarlar.

Takım kaptanları da birbirlerinin elini kavrar.

Üçe kadar sayılınca, her takım, karşı takımı orta çizginin ötesine çekmeye çalışır.

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 16 kişi ile oynanır)

Amaç: Rakip takım oyuncularını yere çizilmiş çizgiyi geçirerek kendi tarafına çekmek.

Terimler:

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): 1 adet kalın ip (yaklaşık 10 metre boyunda)

Kurallar: Bu oyun erkekler (10 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Halat çekme, sekizer kişilik iki takımla oynanır.

Halat çekme oyununda, kasların aşırı zorlanmaması için, oyuncuların eşit güçte ve benzer yapıda olmaları gerekir.

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki takım lideri seçilir.

֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.

֍ Her takım kendi kaptanının arkasında sıralanır ve oyuncular ipin uçlarını tutarlar.

֍ İpin ortasına siyah bantla bir işaret konur.

֍ Bu işaretin iki yanına 2 metre uzaklıkta iki işaret daha konur.

֍ İpteki işaretlerin tam altına gelmek üzere yere çizgiler çizilir.

֍ Başlama işaretiyle birlikte takımlar halatı çekme başlar.

֍ Her takım, karşı tarafta kalan 2 metrelik işaretli bölümü, kendi taraflarında yere çizilmiş 2 metrelik bölüme çekmeye çalışır.

֍ Rakip takım oyuncularını yere çizilmiş çizgiyi geçirerek kendi tarafına çekmeyi başaran (takım liderinin çizgiyi geçmesi yeterlidir) takım oyunu kazanır.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.

Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir