KURT BABA
Oyun Kökeni: Kurt Baba, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Bekçi Amca: Türkiye (Zonguldak)
Kurt Baba (Adıyaman): Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü)
Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyuncuların dikkat ve konsantrasyon (bilişsel beceriler); büyük kas (psikomotor beceriler); iletişim ve sosyalleşme (sosyal beceriler) gelişimini desteklemek.
Terimler:
Kurt Baba: Ebe
Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Kurt Baba oyunu en az 8 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Kurt Baba oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Dil Gelişimi
- Düşünme Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İşitsel Zekâ
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Kavrama Becerisi
- Kelime Hazinesini Arttırma
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Paylaşım
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu “Kurt Baba” bir oyuncu da “Anne” olarak seçilir.
֍ Diğer oyuncular da seçilen Annenin çocukları olur.
֍ Seçim yapılırken tekerlemelerle sayışma yapılabilir.
֍ Kurt Baba ve anne seçildikten sonra Kurt Baba, Anne ve çocuklardan uzakta bir yerde (yaklaşık 10 – 15 adım uzaklıkta) bekler.
֍ Sonrasında Anne, Kurt Baba’ya duyurmadan çocuklarına birer renk adı verir ve hep birlikte bir çember oluştururlar.
֍ Kurt Baba, Anne ve çocukların yanına döner; ardından oyunun diyaloğu başlar:
Kurt Baba : Tık, tık, tık.
Anne : Kim o?
Kurt Baba : Kurt Baba
Anne : Ne istersin?
Kurt Baba : Yumurta.
Anne : Hangi renk?
֍ Kurt Baba bir renk söyler.
֍ Kurt Baba’nın söylediği renk annenin çocuklara söylediği hangi renk ise o oyuncu kaçar.
֍ Kaçan oyuncu Kurt Baba’ya yakalanmadan çembere dönerse Kurt Baba’dan kurtulur.
֍ Kurt Baba yeniden bir renk söyler ve söylediği renk hangi oyuncunun ise o oyuncu kaçar.
֍ Eğer Kurt Baba kaçan oyuncuyu yakalarsa o oyuncu Kurt Baba olur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.