KURT BABA

Oyun Kökeni: Kurt Baba, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Bekçi Amca: Türkiye (Zonguldak)

Kurt Baba (Adıyaman): Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü)

Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)

Kurt Kuzu: Türkiye (Kars)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyuncuların dikkat ve konsantrasyon (bilişsel beceriler); büyük kas (psikomotor beceriler); iletişim ve sosyalleşme (sosyal beceriler) gelişimini desteklemek.

Terimler:

Kurt Baba: Ebe

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Kurt Baba oyunu en az 8 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Kurt Baba oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Kelime Hazinesini Arttırma
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu “Kurt Baba” bir oyuncu da “Anne” olarak seçilir.

֍ Diğer oyuncular da seçilen Annenin çocukları olur.

֍ Seçim yapılırken tekerlemelerle sayışma yapılabilir.

֍ Kurt Baba ve anne seçildikten sonra Kurt Baba, Anne ve çocuklardan uzakta bir yerde (yaklaşık 10 – 15 adım uzaklıkta) bekler.

֍ Sonrasında Anne, Kurt Baba’ya duyurmadan çocuklarına birer renk adı verir ve hep birlikte bir çember oluştururlar.

֍ Kurt Baba, Anne ve çocukların yanına döner; ardından oyunun diyaloğu başlar:

Kurt Baba : Tık, tık, tık.

Anne         : Kim o?

Kurt Baba : Kurt Baba

Anne         : Ne istersin?

Kurt Baba : Yumurta.

Anne         : Hangi renk?

֍ Kurt Baba bir renk söyler.

֍ Kurt Baba’nın söylediği renk annenin çocuklara söylediği hangi renk ise o oyuncu kaçar.

֍ Kaçan oyuncu Kurt Baba’ya yakalanmadan çembere dönerse Kurt Baba’dan kurtulur.

֍ Kurt Baba yeniden bir renk söyler ve söylediği renk hangi oyuncunun ise o oyuncu kaçar.

֍ Eğer Kurt Baba kaçan oyuncuyu yakalarsa o oyuncu Kurt Baba olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir