KURT BABA
(ADIYAMAN)
Oyun Kökeni: Kurt Baba, Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü) kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Bekçi Amca: Türkiye (Zonguldak)
Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 4 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyun başında belirlenen Kurt’dan kaçarak belirlenen yuvaya geri dönmek.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Kurt Baba (Adıyaman) oyunu en az 4 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Kurt Baba (Adıyaman) oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Dil Gelişimi
- Düşünme Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İşitsel Zekâ
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Kavrama Becerisi
- Kelime Hazinesini Arttırma
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Paylaşım
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular tarafından yere çiçeğe benzer bir şekil çizilir.
֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir “Yumurtacı” seçilir.
֍ Yumurtacı aşağıdaki tekerlemeyi söyler:
“Bir Kedi varmış,
Ona kadar sayarmış
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10“
֍ On rakamı söylediğinde hangi oyuncuda durursa o oyuncu “Kurt” seçilir.
֍ Yumurtacı ortadaki çembere, oyuncular dışarıdaki çemberlerin içine girerler.
֍ Yumurtacı tüm çocuklarına bir renk verir.
֍ Renk seçme işlemi bittikten sonra dışarıda bekleyen kurt gelir ve evin kapısını çalar gibi yapıp “yumurtanız var mı?” diye sorar.
֍ Yumurtacı “ne renk?” der.
֍ Eğer kurdun söylediği renkte bir oyuncu yavru varsa o oyuncu kaçar kurtta kovalar.
֍ Oyuncu kurda yakalanmadan tekrar yuvaya dönebilirse başka bir renk tutarak oyuna devam eder.
֍ Ama kurda yakalanırsa kurdun yerine o geçer.
֍ Kurt rolündeki oyuncuda yuvaya girip kendine bir renk seçer.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
Oyunun videosu:
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.