KURT BABA
(ADIYAMAN)

Oyun Kökeni: Kurt Baba, Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Bekçi Amca: Türkiye (Zonguldak)

Kurt Baba: Türkiye

Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)

Kurt Kuzu: Türkiye (Kars)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 4 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyun başında belirlenen Kurt’dan kaçarak belirlenen yuvaya geri dönmek.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Kurt Baba (Adıyaman) oyunu en az 4 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Kurt Baba (Adıyaman) oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Kelime Hazinesini Arttırma
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular tarafından yere çiçeğe benzer bir şekil çizilir.

֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir “Yumurtacı” seçilir.

֍ Yumurtacı aşağıdaki tekerlemeyi söyler:

Bir Kedi varmış,

Ona kadar sayarmış

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

֍ On rakamı söylediğinde hangi oyuncuda durursa o oyuncu “Kurt” seçilir.

֍ Yumurtacı ortadaki çembere, oyuncular dışarıdaki çemberlerin içine girerler.

֍ Yumurtacı tüm çocuklarına bir renk verir.

֍ Renk seçme işlemi bittikten sonra dışarıda bekleyen kurt gelir ve evin kapısını çalar gibi yapıp “yumurtanız var mı?” diye sorar.

֍ Yumurtacı “ne renk?” der.

֍ Eğer kurdun söylediği renkte bir oyuncu yavru varsa o oyuncu kaçar kurtta kovalar.

֍ Oyuncu kurda yakalanmadan tekrar yuvaya dönebilirse başka bir renk tutarak oyuna devam eder.

֍ Ama kurda yakalanırsa kurdun yerine o geçer.

֍ Kurt rolündeki oyuncuda yuvaya girip kendine bir renk seçer.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.

Oyunun videosu:


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir