SİMİT
Oyun Kökeni: Simit, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)
Amaç: Ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Simit oyununda amaç, ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.
– Oyuncu sayısı arttıkça Simit oyunu daha keyifli bir hale gelir.
– Simit oyunu kazanımları:
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Koşma
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Paylaşım
- Sabır
- Sıralı Düşünme
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Simit oyununda amaç, ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.
֍ Öncelikle oyun için bir oyun alanı belirlenir.
֍ Oyun alanının ortasına ebe için bir kişilik küçük bir daire çizilir ya da kaldırım gibi yüksekçe bir alan belirlenir.
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe seçilir.
֍ Diğer oyuncular ebenin etrafında çok uzakta olmayacak şekilde toplanır.
֍ Sonra ebe “Simiiiiiiit!” diyerek çemberden çıkıp ya da kaldırımdan inip koşmaya başlar.
֍ Nefesinin yettiği kadar, tek nefeste simit diye bağırarak birini yakalamaya çalışır.
֍ Eğer birini yakalarsa yakalanan oyuncu ebe olur.
֍ Ebe susup dinlenmek istediği zaman ebe için belirlenen alana geçer.
֍ Bu alan dokunulmazlık alanıdır.
֍ Dinlenen ebe “Simiiiiiiiit!” diyerek oyuna baştan başlar.
֍ Belirlenen alana geçerken ebe diğer oyuncular tarafından yakalanırsa oyundan çıkar.
֍ Eğer yakalanmadan belirlenen alana geçerse oyuna ebe olarak devam eder.
֍ Ebe yakalanıp oyundan çıkarsa yerine sayışmaca ile yeni bir ebe belirlenir.
֍ Oyun bu döngü ile aynı şekilde devam edip gider.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.