SİMİT

Oyun Kökeni: Simit, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)

Amaç: Ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Simit oyununda amaç, ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.

Oyuncu sayısı arttıkça Simit oyunu daha keyifli bir hale gelir.

Simit oyunu kazanımları:

  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Koşma
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Simit oyununda amaç, ebenin belirlenen oyun alanında en çok oyuncuyu koşarak yakalamasıdır.

֍ Öncelikle oyun için bir oyun alanı belirlenir.

֍ Oyun alanının ortasına ebe için bir kişilik küçük bir daire çizilir ya da kaldırım gibi yüksekçe bir alan belirlenir.

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe seçilir.

֍ Diğer oyuncular ebenin etrafında çok uzakta olmayacak şekilde toplanır.

֍ Sonra ebe “Simiiiiiiit!” diyerek çemberden çıkıp ya da kaldırımdan inip koşmaya başlar.

֍ Nefesinin yettiği kadar, tek nefeste simit diye bağırarak birini yakalamaya çalışır.

֍ Eğer birini yakalarsa yakalanan oyuncu ebe olur.

֍ Ebe susup dinlenmek istediği zaman ebe için belirlenen alana geçer.

֍ Bu alan dokunulmazlık alanıdır.

֍ Dinlenen ebe “Simiiiiiiiit!” diyerek oyuna baştan başlar.

֍ Belirlenen alana geçerken ebe diğer oyuncular tarafından yakalanırsa oyundan çıkar.

֍ Eğer yakalanmadan belirlenen alana geçerse oyuna ebe olarak devam eder.

֍ Ebe yakalanıp oyundan çıkarsa yerine sayışmaca ile yeni bir ebe belirlenir.

֍ Oyun bu döngü ile aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir