A RING (BİR YÜZÜK)

OYUN SPONSORU

Oyun Kökeni: A Ring (Bir Yüzük), Kazakistan kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Yüzük.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Antik zamanlardan kalma geleneksel bir oyundur.

Bu oyun çocuklar için özellikle ilgi çekicidir.

Hız, çeviklik ve toplumda bu yeteneklerini sergileyebilme becerilerini kazandırır.

Oyunu başlatan yüzüğü alır ve tek tek daire şeklinde oturan çocukların avuçlarına koyar ama sadece birinin avucuna bırakır.

Yüzüğü alan oyuncu en sonunda “Bir Yüzüğüm Var” diyerek diğer oyuncuların yakalamaması için kaçar.

A Ring (Bir Yüzük) oyunu en az 8 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

A Ring (Bir Yüzük) oyunu kazanımları:

  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Sıralı Düşünme
  • Sorumluluk
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Tüm oyuncular oyun alanında toplanırlar ve bir çember oluştururlar.

֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu (Başlatıcı) seçilir.

֍ Oyun öncesi hazırlanan yüzük başlatıcıya verilir.

֍ Daha sonra çember içinde bulunan tüm oyuncular (başlatıcı hariç) iki ellini birbirine dokundurup ve öne doğru getirir.

֍ Oyunu başlatan yüzüğü katılımcılardan birinin avucuna bırakacak olan başlatıcı olur.

֍ Başlatıcı tekerleme söyleyerek dolaşmaya başlar.

Yerel Dilde Oyun Esnasında Söylenen Tekerleme:

Kusmuryn júzik mende, Endi oiyndy bastaiyn,

Saqinany alaiyn, Alaqanga salaiyn.

Oyun Esnasında Söylenen Tekerlemenin Türkçesi:

Bir yüzüğüm var ve oyun zamanı,

Yüzüğü aldım ve birinizin avucuna koydum.

֍ Tekerlemeyi söylerken tüm oyunculara tek tek yaklaşıp ellerinin içine yüzüğü bırakıyormuş gibi yapar ve şöyle der “kal yüzük kal”.

֍ Başlatıcı tarafından elinin içine yüzük bırakılsa da bırakılmasa da tüm oyuncular sanki eline yüzük bırakılmış şekilde avucunu kapatır ve o şekilde bekler.

֍ Başlatıcı tüm oyuncuları tek tek dolaşır ve sanki tüm oyuncuların avucuna yüzük bırakmış gibi davranır fakat sadece bir oyuncuya yüzük bırakılır.

֍ Oyunu başlatan oyuncu (başlatıcı) dairenin ortasına geçtikten sonra, eline yüzüğün bırakıldığı oyuncu kalkar “yüzük bende” der ve kaçmaya başlar.

֍ Eğer oyunculardan biri, onu yakalarsa ceza olarak yakalanan oyuncu şarkı söyler ya da dans eder.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.

Oyunun videosu:


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

 

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir