A RING (BİR YÜZÜK)
Oyun Kökeni: A Ring (Bir Yüzük), Kazakistan kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Yüzük.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Antik zamanlardan kalma geleneksel bir oyundur.
– Bu oyun çocuklar için özellikle ilgi çekicidir.
– Hız, çeviklik ve toplumda bu yeteneklerini sergileyebilme becerilerini kazandırır.
– Oyunu başlatan yüzüğü alır ve tek tek daire şeklinde oturan çocukların avuçlarına koyar ama sadece birinin avucuna bırakır.
– Yüzüğü alan oyuncu en sonunda “Bir Yüzüğüm Var” diyerek diğer oyuncuların yakalamaması için kaçar.
– A Ring (Bir Yüzük) oyunu en az 8 kişi ile oynanmaktadır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– A Ring (Bir Yüzük) oyunu kazanımları:
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Sıralı Düşünme
- Sorumluluk
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Tüm oyuncular oyun alanında toplanırlar ve bir çember oluştururlar.
֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu (Başlatıcı) seçilir.
֍ Oyun öncesi hazırlanan yüzük başlatıcıya verilir.
֍ Daha sonra çember içinde bulunan tüm oyuncular (başlatıcı hariç) iki ellini birbirine dokundurup ve öne doğru getirir.
֍ Oyunu başlatan yüzüğü katılımcılardan birinin avucuna bırakacak olan başlatıcı olur.
֍ Başlatıcı tekerleme söyleyerek dolaşmaya başlar.
Yerel Dilde Oyun Esnasında Söylenen Tekerleme:
Kusmuryn júzik mende, Endi oiyndy bastaiyn,
Saqinany alaiyn, Alaqanga salaiyn.
Oyun Esnasında Söylenen Tekerlemenin Türkçesi:
Bir yüzüğüm var ve oyun zamanı,
Yüzüğü aldım ve birinizin avucuna koydum.
֍ Tekerlemeyi söylerken tüm oyunculara tek tek yaklaşıp ellerinin içine yüzüğü bırakıyormuş gibi yapar ve şöyle der “kal yüzük kal”.
֍ Başlatıcı tarafından elinin içine yüzük bırakılsa da bırakılmasa da tüm oyuncular sanki eline yüzük bırakılmış şekilde avucunu kapatır ve o şekilde bekler.
֍ Başlatıcı tüm oyuncuları tek tek dolaşır ve sanki tüm oyuncuların avucuna yüzük bırakmış gibi davranır fakat sadece bir oyuncuya yüzük bırakılır.
֍ Oyunu başlatan oyuncu (başlatıcı) dairenin ortasına geçtikten sonra, eline yüzüğün bırakıldığı oyuncu kalkar “yüzük bende” der ve kaçmaya başlar.
֍ Eğer oyunculardan biri, onu yakalarsa ceza olarak yakalanan oyuncu şarkı söyler ya da dans eder.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
Oyunun videosu:
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.