AĞSEVAG / TİLKİ DELİĞİ

Oyun Kökeni: Ağvesag / Tilki Deliği, Türkiye (Bitlis) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Damların üzerinde, ovalarda ve meralarda oynanır) 

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 en çok 20 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyun başında belirlenen Bab’ın, Kovalanan oyuncuyu yakalaması.

Terimler:

Bab: Ebe

Kovalanan: Bab’dan kaçan oyuncu.

Tilki Deliği: Yan yana dizilerek duran oyuncuların bacaklarını açarak oluşturdukları alana verilen ad.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

– Genellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Ağvesag / Tilki Deliği oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyun başlamadan oyun için “Bab” adı verilen bir ebe belirlenir.

֍ Ebe gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile seçilir.

֍ Oyuncular ayaklarını kemer şeklinde yapıp yan yana dizilir.

֍ Uzunca bir geçit, yani “Tilki Deliği” oluşturulur.

֍ Sıranın en başında bulunan oyuncuya “Kovalanan” adı verilir.

֍ Kovalanan adını alan oyuncu bab’dan kaçarak kemer şeklinde olan bacakların, yani Tilki Deliğinden geçmeye ve diğer taraftan çıkmaya çalışır.

֍ Bab da aynısını yaparak onu yakalamaya çalışır.

֍ Kovalanan yakalanmadan dışarı çıkmayı başardığında, “Bab” kovalanan olur.

֍ Geçmiş kovalananın yerine ise sıranın önünde duran geçer.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir