AL YEŞİL

Oyun Kökeni: Al Yeşil, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Pantolon Kemeri.

Kurallar: Bu oyun erkekler (8 – 16 yaş arası) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Oyun bazı yörelerde uzun kış gecelerinde erişkinler tarafından da oynanır.

Türkmenler arasında hayli yaygındır.

Al Yeşil oyunu en az 5 en fazla 10 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Al Yeşil oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Görsel Algı
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Sorumluluk
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir “Usta” bir de “Hakem” seçilir.

֍ Kalan oyuncular ise sırayla dururlar.

֍ Usta eline bir kemer alır.

֍ Daha sonra Usta ile Hakem, oyunculardan uzaklaşırlar.

֍ Oyunla ilgili gizlice konuşmaya başlarlar.

֍ Usta ile hakem gizli konuşmalarında bir renk üzerine anlaşırlar. Örneğin “kırmızı” rengini seçerler.

֍ İkisi anlaştıktan sonra tekrar oyunculara dönerler.

֍ Burada usta oyuncu diğer oyunculara “Al, Yeşil” diye sormaya başlar.

֍ Herhangi bir oyuncu usta ile hakemin gizlice seçtikleri rengi söylerse kemeri eline alır ve diğer oyuncuları dövmeye başlar.

֍ Birkaç dakika sonra hakem oyunculara bağırır;

Tas nefes kes,

Tas nefes kes,

Tas nefes kes …

şunları söylerken bu kez oyuncular elinde kemer olan oyuncuyu dövmeye çalışırlar.

֍ Elinde kemer olan oyuncu hızla hakemin yanına gidip kemeri teslim etmeli ve o rengin de kırmızı olduğunu söylemeli.

֍ Bu şekilde sıra gelir sırada duran ikinci oyuncuya ve oyun sürdürülür.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı Usta ve Hakemle veya yeni Usta ve Hakem seçilerek oyun bu döngü ile aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir