AMAN AVCI VURMA BİZİ

Oyun Kökeni: Aman Avcı Vurma Bizi, Türkiye (Bitlis / Adilcevaz / Akçıra Köyü) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Grup Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Plastik Top.

Kurallar: Bu oyun erkekler (10 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Daha çok kalabalık gruplarla gidilen pikniklerde oynanan eğlenceli bir oyundur.

Aman Avcı Vurma Bizi oyunu en az 8 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Aman Avcı Vurma Bizi oyunu kazanımları:

  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Sorumluluk
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Grup Lideri seçilir.

֍ Grup liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki grup kurulmuş olur.

Atan Grup

Kaçan Grup

֍ Grup liderleri Sayışma Tekerlemesi yöntemi yaparak topun hangi grupta başlayacağını belirlerler.

֍ Kaçan grup oyuncuları düzensiz bir şekilde dağılırlar.

֍ Atan grup oyuncuları topu alarak oyunu başlatırlar.

֍ Atan grubun ilk top atışını grup lideri yapar.

֍ Grupları ayırt etmek için bir gruba birer sembol takıla bilinir (renkli kolluk, bileklerine renkli kurdele ya da göğüslerine bir kart iliştirilir).

֍ Bu oyunda da kural topun değdiği oyuncunun oyundan çıkmasıdır.

֍ Elinde top olan oyuncu topu arkadaşlarının bacaklarına değecek şekilde fırlatır.

֍ Top kimseye değmezse atan grup oyuncularından herhangi bir tanesi topu alarak yeniden atar.

֍ Topun değdiği oyuncu topu alarak rakip grubun oyuncularının bacaklarına doğru fırlatır.

֍ Atan grup oyuncuları kaçan grup oyuncularını sadece bacaklarından vurursa geçerli olur.

֍ Bu oyunda Atan Grup ve Kaçan Grup sabit değildir.

֍ Top hangi grubun oyuncusunun eline geçerse o oyuncunun bağlı olduğu grup atan grup olmaktadır.

֍ O yüzden tüm oyuncular vurulmadan topu ele geçirmek ve rakip grup oyuncularını bacaklarından vurarak oyundan çıkmalarını sağlamak zorundadır.

֍ Oyun sonunda en çok oyuncusu olan grup oyunu kazanır.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı gruplar değiştirilmeden veya yeni gruplar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir