ARADAN GEÇMELİÇ

Oyun Kökeni: Aradan Geçmeliç, Türkiye (Niğde / Çukurkuyu) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişiyle oynanır)

Amaç: Oyun başında belirlenen gruplara ait rakip grup oyuncularını esir almak.

Terimler:

Grup Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Oyun eşit sayıda erkeklerden oluşan iki takımla oynanır.

Aradan Geçmeliç oyunu en az 6 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Aradan Geçmeliç oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Başarıyı Tebrik
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)a
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Grup Lideri belirlenir.

֍ Grup liderleri oyuncular arasında sırayla kendi takımlarını seçerler.

֍ Her iki grupta karşılıklı olarak yay şeklinde dururlar.

֍ Grubun birinden bir kişi karşı grubun içinden yakalanmadan geçip kendi kalesine düşerse içinden geçtiği gruptan bir kişiyi esir alır.

֍ Esir alınan oyuncu, oyun yenileninceye kadar oyuna bir daha giremez.

֍ Esir alındığı grubun kalesinde bekler.

֍ Gruplardan birinin oyuncuları bitinceye kadar oyun devam eder.

֍ Oyuncuları biten grup yenilmiş sayılır ve oyun bitmiş olur.

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile yeni iki adet grup lideri belirlenir.

֍ Gruplar tekrar kurulur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir