ASAR (NİŞAN)

Oyun Kökeni: Asar (Nişan), Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Asar: Nişan.

Grup Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Grup başına üçer adet Taş (düz ve yaklaşık 7 cm boyunda)

Kurallar: Bu oyun erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Asar (Nişan) oyunu, karşılıklı iki grup arasında oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Asar (Nişan) oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Görsel Algı
  • Grup Çalışmaları
  • Hafıza (Bilişsel Beceriler)
  • Hafızayı Güçlendirmek
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Grup Lideri seçilir.

֍ Grup liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki grup kurulmuş olur.

֍ Gruplar, birbirlerinden 15 – 20 metre uzaklıkta paralel olarak üçer tane düzgün taşı üst üste koyarak asarları (nişanları) diker.

֍ Gruplardaki her oyuncunun birer canı vardır.

֍ Ad çekme, ayak atma, taş saklama ile grubun biri önce oyuna başlar.

֍ Diğer grubun asarına sıra ile taş atarlar.

֍ Gruplardaki oyuncuların atış atma sırasını grup liderleri belirler.

֍ Bir kişi ilk attığı taşla, diğer grubun asarını yıkmışsa ikinci taş atma hakkını kazanır.

֍ Vuramazsa hakkı ölür.

֍ Grup arkadaşı devam eder.

֍ Karşı tarafın üç asarı da yıkılırsa yıkan grup oyuncuları yıkılan grup oyuncularının sırtına binerek bir asardan diğerine kadar taşırlar.

֍ Oyuna mağlup olan grup başlar.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir