AYIN KOCA KOCA
Oyun Kökeni: Ayın Koca Koca, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)
Amaç: Arama yapan gurup üyelerinin saklanan diğer gurubun üyelerini yakalaması.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun erkekler (10 yaş üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– İki grup oyuncu arasında geceleri oynanır.
– Bazen grupların diğerini yakalaması epey zaman alır bazen de çabuk yakalanırlar.
– Genellikle 10 yaşından büyük çocukların ve gençlerin oyunudur.
– Ayın Koca Koca oyunu en az 6 kişi ile oynanmaktadır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Bu fiziksel oyun çocukların seslere dikkat etmeleri ve dokunma duyularını geliştirir, onlara hareketleri hissetmeyi öğretir.
– Ayın Koca Koca oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Görsel Algı
- Grup Çalışmaları
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hayal Kurma
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İş Birliği
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Koşma
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Sabır
- Sıralı Düşünme
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Başkan belirlenir.
֍ Başkanlar oyuncular arasında sırayla kendi takımlarını seçerler.
֍ Takım oyuncularının seçimi bittikten sonra kura ile takımlar (Saklanan Takım ve Arayan Takım) belirlenir.
֍ Saklanan ve arayan takım başkanlarının iyi koşan hareketli ve atik olması gerekir.
֍ Takımlardan saklanacak olanları diğer takımın belirleyeceği belli bir görünür mesafede bekleyerek saklanma yere belirlerler.
֍ Diğer takım onların konuşmaları duyamadığından tahminen köydeki, arazideki herhangi bir saklanma yerini tahmin etmeye çalışırlar.
֍ Saklanacak takımın başkanı diğerlerini saklanma yerine gönderir ve kendisi biraz bekler.
֍ Daha sonra hızla koşarak diğer arkadaşlarının saklandıkları yere gider.
֍ Bu sırada diğer takım saklananları bulmak için kaçan başkanı koşarak takip ederler.
֍ Kaçan kişi atik davranırsa hem de gece karanlığından istifade ederek izini kaybettirir.
֍ Arama yapan takım diğer takımın üyelerinden herhangi birisini yakalar ise diğer takım üyelerini de yakalanmış sayılır.
֍ Daha sonra öteki takım aynı usulle saklanır.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.