BEKÇİ AMCA
VERSİYON 1

Oyun Kökeni: Bekçi Amca, Türkiye (Zonguldak) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Kurt Baba: Türkiye

Kurt Baba (Adıyaman): Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü)

Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)

Kurt Kuzu: Türkiye (Kars)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Bekçi Amca: Ebe

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Bekçi Amca oyunu en az 5 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Bekçi Amca oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Kelime Hazinesini Arttırma
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu “Bekçi Amca” olarak seçilir.

֍ Bekçi Amca seçildikten sonra Bekçi Amca, oyunculardan uzakta bir yerde (yaklaşık 10 – 15 adım uzaklıkta) bekler.

֍ Sonrasında oyuncular Bekçi Amcaya duyurmadan kendi aralarına birer renk adı seçerler.

֍ Renk adlarını seçen oyuncular yan yana dizilerek beklemeye başlarlar.

֍ Oyuncuların hazır olduğunu gören Bekçi Amca oyuncuların yanına gelerek karşılarında durur.

֍ Daha sonra ebeyle oyuncular arasında aşağıdaki konuşma geçer:

Bekçi Amca : Tık, tık, tık.

Oyuncu         : Kim o?

Bekçi Amca : Kurt Baba

Oyuncu        : Ne istersin?

Bekçi Amca : Yumurta.

Oyuncu         : Hangi renk?

֍ Bekçi Amca bir renk söyler.

֍ Söylediği renk yoksa oyuncular hep birlikte Bekçi Amcaya “yok” derler.

֍ Bekçi Amcanın söylediği renk var ise o rengin söylendiği oyuncu kaçmaya başlar.

֍ Bekçi Amca kaçan oyuncuyu yakalamaya çalışır.

֍ Eğer Bekçi Amca kaçan oyuncuyu yakalarsa o oyuncu Bekçi Amca olur.

֍ Yakalayamazsa Bekçi Amca değişmez ve oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir