BENİMLE GELİR MİSİN?

Oyun Kökeni: Benimle Gelir Misin?, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (6 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Benimle Gelir Misin? oyunu en az 6 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Benimle Gelir Misin? oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Problem Çözme (Bilişsel Beceriler)
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe seçilir.

֍ Diğer oyuncular oyun alanının ortasında toplanırlar ve bir halka oluştururlar.

֍ Halkayı oluşturan oyuncuların yüzleri halkanın içine dönüktür.

֍ Ebe halkanın dışında bekler.

֍ Ebe tarafından oyunun başlama işareti (sesle) verilir.

֍ Oyunun başladığı bilgisini diğer oyunculara ileten ebe halkanın dışında dolaşmaya başlar.

֍ Oyuncuların yüzleri halkanın içine olarak olduğunu için oyuncular ebenin nerede olduğunu bilmeden beklerler.

֍ Ebe oyuncuların arkasında dönüp dururken bir oyuncunun sırtına dokunur.

֍ Sırtına dokunduğu oyuncuya “Benimle gelir misin?” diyerek seslenir ve halkanın çevresin de koşmaya başlar.

֍ Ebe oyuncular tarafından oluşturulan halkanın çevresinde koşar, havaya şıçrar, hayvan taklidi yapar ve sekerek koşar.

֍ Onu kovalayan oyuncu da ebeni hareketlerini taklit etmek zorundadır.

֍ Sırtına dokunulan oyuncu ebeyi yakalamak, fakat onu yakalarken aynı ebenin yaptığı hareketleri ve sesleri çıkartmak zorundadır.

֍ Ebe halka dışında kaçarken (halka çevresinde en az üç tur dönmek gerekmektedir) sırtına dokunduğu oyuncunun halka içinde boşalttığı yere girmeye çalışmaktadır.

֍ Sırtına dokunulan oyuncu ebeyi yakalayamaz ve yerini ebeye kaptırırsa kendisi oyunun yeni ebesi olur.

֍ Oyun bu döngü ile aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir