CORRE, CORRE LA GUARACA

Oyun Kökeni: Corre, Corre la Guaraca, Şili kökenli bir oyundur.

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Koşucu: Ebe

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Mendil.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (6 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Bizim kültürümüzdeki “yağ satarım bal satarım” oyunuyla hemen hemen aynıdır.

Corre, Corre la Guaraca oyunu en az 8 kişi ile oynanır.

Oyuncu sayısı fazlalaştıkça oyundan alınan zevk o kadar artmaktadır.

Corre, Corre la Guaraca oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Görsel Algı
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sorumluluk
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Tüm oyuncular bir çember oluşturacak şekilde otururlar.

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Koşucu (Ebe) belirlenir.

֍ Koşucu bir mendille dış çemberin etrafında koşmaya başlar.

֍ Oturan oyuncular koşucuyu göremezler çünkü koşucu arkalarından koşmalıdır.

֍ Corre, Corre, la Guaraca!” diye şarkı söylenir ve şarkı boyunca koşucu koşar.

֍ Koşucu, hissedilmemeye çalışarak mendili seçtiği oyuncunun sırtına bırakır ve koşar.

֍ Oyuncu mendilin onun sırtında olduğunu anlamadan çemberin etrafında dönerse, oturan oyuncu oyundan çıkar.

֍ Oturan oyuncu mendili yakalarsa, koşucuyu yakalamaya çalışmalıdır.

֍ Başarılı olursa, koşucu oyundan çıkar ama başarısız olursa kendisi yeni koşucu olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir