ÇUVAL YARIŞI

Oyun Kökeni: Çuval Yarışı, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Çuval Yarışı (Uluslararası):

Çuvalla Koşma: Türkiye

Holtada Bökmek: Türkmenistan

Torba Oyunu: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için birer adet Çuval.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Çuval Yarışı oyunu en az 8 kişi ile oynanır.

Oyuncu sayısı fazlalaştıkça oyuncuların oyundan aldıkları zevk o kadar artar.

Çuval Yarışı oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • El ve Motor Becerileri
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Karar Verebilme
  • İletişim Becerileri
  • İş Birliği
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır (Duyuşsal Beceriler)
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Takım Lideri seçilir.

֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.

֍ Takım liderleri Sayışma Tekerlemesi yöntemi ile kendi takım oyuncuları arasından birer oyuncuyu Hakem olarak belirlerler.

֍ Hakemlerden bir tanesi başlangıç noktası diğeri bitiş noktası hakemi olarak görev yaparlar.

֍ Hakemler kendi aralarında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile görev yerlerini seçerler.

֍ Hakemler tarafından takım liderlerinin gözetiminde oyun alanının başlangıç ve varış noktaların belirlenmesi amacıyla başlangıç bölgesine ve bitiş bölgesine birer adet yere çizgi çizilir.

֍ Hakemler görev yerlerine (başlangıç ve bitiş noktalarına) geçerler.

֍ Takımlar başlangıç noktasında aralarında mesafe olacak şekilde, takım oyuncuları da arka arkaya olacak şekilde sıraya girerler.

֍ Takım liderleri sıranın en sonunda (en son yarışacak oyuncular takım liderleridir) yarışmaktadırlar.

֍ İlk sıradaki oyuncular hakemin (başlangıç noktası hakemi) işaretiyle çuvalın içine girerler ve başlangıç noktasından yarışa başlarlar.

֍ Yarışan oyuncular varış noktasından hızla dönerek başlangıç noktasına geri gelirler, hızlıca çuvalın içinden çıkıp çuvalı sıradaki oyuncuya verirler.

֍ Bitiş noktasında bulunan hakem çuval içinde yarışan oyuncuların kurallara uygun şekilde yarıştığını kontrol etmekle görevlidir.

֍ Son oyuncusu da başlangıç noktasına en erken gelen takım, yarışı kazanmış olur.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir