ÇUVALLA KOŞMA

Oyun Kökeni: Çuvalla Koşma, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Çuval Yarışı (Uluslararası):

Çuval Yarışı: Türkiye

Holtada Bökmek: Türkmenistan

Torba Oyunu: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)

Amaç: Zamanla yarışma, düşmeme, çuvalın düşmemesi, sıçrama, dayanırlık ve denge içimde hedefe varmaktır.

Terimler:

Çuval: Pamuk ya da kenevir ipliğinden ya da sentetik iplikten dokunmuş ya da böyle dokumalardan yapılmış büyük torba.

Hakem: Bir anlaşmazlığı çözmek için iki tarafın başvurduğu kimse ya da kendisine seçme yetkisi verilen bilirkişi.

Seyir: Gidiş, ilerleyiş, yürüyüş, izlemek

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için birer adet Çuval.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Heyecanlı, temposu yüksek ve seyir zevki bir o kadar da keyiflidir. 

Çuvalla Koşma yüzyıllardır ülkemizde oynanan ve kuşaktan kuşağa aktarılan, köylerde ve kırsal kesimlerde akşam eğlencesi şeklinde gençler arasında, düğünlerde, eğlence amaçlı etkinlilerde ve milli bayramlarda ise okullarda öğrenciler arasında oynanan anonim bir çocuk oyunudur.

Çuvalla Koşma oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • El ve Motor Becerileri
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Karar Verebilme
  • İletişim Becerileri
  • İş Birliği
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır (Duyuşsal Beceriler)
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuna başlamadan önce, oyun alanı mesafesi oyuncular tarafından belirlenir.

֍ Belirlenen bu mesafenin başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir.

֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Hakem belirlenir.

֍ Hakemlerden bir tanesi başlangıç, diğeri ise bitiş çizgisinde konumlanır.

֍ Oyuncular çuvallara girer (yarı bellerine kadar girip çuvalı elleri ile tutarlar) ve hakemin işaretini beklerler.

֍ Hakemin (başlangıç çizgisinde bulunan) işareti ile yarış başlar.

֍ Oyuncular çuvalın içinde iken hızlı bir şekilde varış çizgisine kadar gitmek zorundadırlar.

֍ Hızlı bir şekilde yarışmayı tamamlamaya çalışan oyuncular yere devrilebilirler.

֍ Böyle bir durumda rakibi zıplamaya devam edeceğinden rakibi ona fark atacaktır.

֍ Oyunu ilk önce bitiren oyuncu, oyunu kazanmış olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir