EDZ – EDZ
VERSİYON 2

Oyun Kökeni: Edz – Edz, Türkiye (Bitlis) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Edz – Edz – Versiyon 1: Türkiye (Bitlis)

Ul – Ul: Türkiye (Bitlis)

Edz – Edz”in Daron (Muş, BatmanSasun, Bitlis, Muş / Bulanık)’nun farklı bölgelerinde oynanan farklı bir varyantı da mevcut.

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için birer adet Şapka veya Ağaç Dalı.

Kurallar: Bu oyun kızlar (10 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Edz – Edz”in Daron (Muş, BatmanSasun, Bitlis, Muş / Bulanık)’nun farklı bölgelerinde oynanan farklı bir varyantı da mevcut.

Oyunun Oynanışı

֍ Oyun alanına düz bir çizgi çizilir.

֍ Başlarına şapka/kasket takarlar.

֍ Daha sonra tüm oyuncular ayakkabılarını ve çoraplarını çıkartırlar.

֍ Çıplak ayak parmaklarına bir dal geçirerek çizginin dışında dururlar.

֍ Amaç ayak parmaklarına takılı olan  bu dalı en uzağa atmaktır.

֍ Oyunculardan bir tanesi (genel olarak yaş olarak en büyük oyuncu) tarafından Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ile oyuncuların atış sırası belirlenir.

֍ Belirlenen atış sırasına uygun şekilde tüm oyuncular atışlarını yaparlar.

֍ Daha sonra her bir oyuncu nefesini tutup kendi dalını gidip sınır çizgisine kadar getirmeli ve bu sırada “Edz-Edz” diye bağırmalıdır.

֍ Bu işlem yine atış yapılırken belirlenen sıraya uygun şekilde yapılır.

֍ Oyuncu çizgiden çıkıp attığı dalı getirene kadar “Edz-Edz” diye bağırırken nefesi yetmez ya da söylemeyi unutursa diğer oyuncular tarafından cezalandırılır.

֍ Nefes alan oyuncunun ceza yöntemi dalı alıp çizgi dışına çıkana kadar diğer oyuncular tarafından şapkasına dallarla vurulur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.

Kaynakça: https://www.houshamadyan.org

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir