EL DEĞDİREREK BAYRAK KOŞUSU

Oyun Kökeni: El Değdirerek Bayrak Koşusu, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (26 kişi ile oynanır)

Amaç: En kısa zamanda oyunu tamamlayan takım olmak.

Terimler:

Hakem: Oyun esnasında takımların puanlarını tutmak, takım oyuncuları sorduğu zaman aktarmak, takımlar arasında puanlarda ihtilafa düşülmesi durumunda bilgisi, kararı ve aktardığı bilgiye itiraz edilmeyen kişiye verilen ad.

Peşkir: Genellikle pamuk ipliğiyle dokunmuş havlu, büyük mendil biçiminde pamuk ya da keten bez

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her takım için birer adet yere dikilecek yaklaşık 1 metrelik direk (çubuk, dal veya sopa) ve direklerin her birinin ucuna takılacak ip, mendil veya peşkir.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Başlangıç ve bitiş noktaları arasında kimsenin olmamasına özen gösterilmelidir.

Oyun 2 takım şeklinde ve takımlar 12 oyuncudan oluşur.

Oyunda ayrıca iki tane hakem görev alır.

Bu oyunda ceza veya ödül yoktur.

Oyunun Oynanışı

֍ Oyun başlamadan önce düz ve geniş oyun alanı bulunur.

֍ Bu işlem yapıldıktan sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile iki takım lideri seçilir.

֍ Daha sonra oyuncular arasında sayışma ya da kura çekme yöntemi ile iki hakem belirlenir.

֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.

֍ Takım liderleri oyun sırasında kendi takımlarında bulunan oyuncuların koşma sırasına kendileri karar verirler.

֍ Oyuncular takım liderinin belirlediği koşma sıralamasına kesinlikle itiraz edemezler.

֍ Hakemler bir takıma ait başlama çizgisini çizdikten sonra 20 metre ilerisine giderek bir çubuk diker.

֍ Daha sonra diğer takımın başlangıç noktasını belirlemek amacıyla ilk çizilen başlangıç çizgisinin sağ veya sol tarafının 5 metre uzaklığına yeni bir başlangıç çizgisi çizerler.

֍ Bu işlemde tamamlandıktan sonra yine aynı şekilde 20 metre ilerisine giderek başka bir çubuk dikerler.

֍ Hakemlerin bu yaptıkları işler takım liderleri tarafından da kontrol edilir.

֍ İtiraz edilen bir nokta yok ise oyun sahası hazırlanmış olur. İtiraz edilen bir nokta var ise tekrardan düzenleme yapılır.

֍ Hakemin bir tanesi başlangıç çizgisinde diğeri ise çubuk (direğin ucuna var ise ip, mendil, peşkir vb. bağlanır) dikilen oyuncuların dönüş yapacağı yerde görev almaktadır.

֍ Hangi hakemin nerede görev alacağına kendileri karar verirler. Aralarında ortak bir karara varamaz iseler sayışma ya da kura çekme yöntemine başvurulur ve hakemlerin görev yerleri belirlenir.

֍ Başlangıç çizgisinde bulunan hakemin görevi oyunda koşacak oyuncunun önceden başlangıç çizgisinden çıkmasını engellemek diğer (çubuk dikilen bölgede bulunan) hakemin görevi ise oyuncuların bu belirlenen yerden oyuna uygun dönüş (direğe varmadan dönmesi ve direğe dokunmadan dönmesi) yaptığının kontrol edilmesidir.

֍ Tüm oyuncular başlama çizgisinin dışına çıkarlar ve koşma sırasına göre dizilirler.

֍ Takımlarda ilk koşma hakkı takım liderlerine aittir. Bu kural değiştirilemez.

֍ Hakemler görev yerlerine (yarışan oyuncuların koşu yollarından uzak, oyuncuların hızlarını ve dikkatlerini bozmayacak fakat her iki takımın oyuncularını da rahatça izleyebilecekleri bir noktada dururlar.

֍ Hakemlerin ve oyuncuların hazır olması sonrasında başlangıç çizgisinde bulunan hakemin sesli talimatı ile oyun başlar.

֍ Hakemlerin başlama talimatı ile oyunda ilk koşacak oyuncular (takım liderleri) hızlı bir şekilde 20 metre ileride bulunan dikili olan çubuğa doğru koşmaya başlarlar.

֍ Dikili olan çubuğuna dokunmadan çevresinden dönerek hızlı bir şekilde tekrar başlangıç çizgisine koşarlar.

֍ Oyunculardan herhangi bir tanesinin dikili olan çubuğuna dokunması veya herhangi bir oyun ihlali olması durumunda hakemlerin verdiği ortak ceza yöntemi uygulanır. Bu ceza kimi zaman süreye ceza ilavesi (5 saniye eklenmesi vb.) kimi zamanda oyuncunun diskalifiye edilmesi (bu durumda diskalifiye edilen oyuncunun takımının oyunu kaybetmesi anlamına gelir) olarak uygulanır.

֍ Koşuyu tamamlayan oyuncu başlangıç çizgisinde bekleyen sıradaki arkadaşının eline dokunur, sıradaki oyuncu koşmaya başlar, bütün oyuncular aynı şekilde yarışarak koşmayı bitirince oyun bitmiş olur.

֍ En kısa zamanda oyunu tamamlayan takım, oyunun kazananı ilan edilir.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir