FASULYE TORBASI ATMA

Oyun Kökeni: Fasulye Torbası Atma, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (25 kişi ile oynanır)

Amaç: En çok puanı toplayan takım olmak.

Terimler:

Hakem: Oyun esnasında takımların puanlarını tutmak, takım oyuncuları sorduğu zaman aktarmak, takımlar arasında puanlarda ihtilafa düşülmesi durumunda bilgisi, kararı ve aktardığı bilgiye itiraz edilmeyen kişiye verilen ad.

İhtilaf: Anlaşmazlık, aykırılık, uyuşmazlık, ayrılık.

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için 2’şer adet içinde 200 gram Fasulye olan patlamayacak ve yırtılmayacak sağlam Torba, oyun alanı durumuna göre toprağı çizmek için sert bir Malzeme (Dal, Sopa vb.) veya Tebeşir (sert zeminde kullanılmak için)

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Atış alanı içerisinde kimsenin olmamasına özen gösterilmelidir.

Oyun 2 takım şeklinde ve takımlar 12 oyuncudan oluşur.

Oyunda ayrıca birde hakem görev alır.

Yere çizilen geometrik şekiller arasında en az 20 cm boşluk olmasına dikkat edilmelidir.

Bu oyunda ceza veya ödül yoktur.

Fasulye Torbası Atma oyunu kazanımları:

  • Dikkat
  • Konsantrasyon
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Sabır
  • İş Birliği
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler) Gelişimini Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyun başlamadan önce düz ve geniş oyun alanı bulunur.

֍ Bu işlem yapıldıktan sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki takım lideri seçilir.

֍ Daha sonra oyuncular arasında Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile hakem belirlenir.

֍ Takım liderleri kalan oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.

֍ Takım liderleri oyun sırasında kendi takımlarında bulunan oyuncuların atış sırasına kendileri karar verirler.

֍ Oyuncular takım liderinin belirlediği atış sıralamasına kesinlikle itiraz edemezler.

֍ Takım liderleri sayışmaca yöntemi yaparak oyuna başlayacak takımı belirlerler.

֍ Hakem tarafından yere (oyun alanı durumuna göre toprağı çizerek veya sert zemine tebeşir ile) geometrik şekiller çizer.

Fasulye Torbası Atma Oyun Alanı Çizimi

֍ Geometrik şekillerin genişliğine ve atış alanına uzaklığına göre 1’den başlayarak rakamlar yazılır (1, 2, 3. …).

֍ Her geometrik şekil içerisine ayrı rakam yazılır.

֍ Hakem geometrik şekillerden itibaren 5 metre mesafe ölçerek yere atış çizgisini çizer.

֍ Çizilen bu atış çizgisi mesafesi oyunculara bakan tarafta bulunan geometrik şekilden itibaren çizilmelidir.

֍ Tüm oyuncular atış çizgisinin dışına çıkarlar.

֍ Sadece hakem atış alanında fakat güvenli bir bölgede durur.

֍ Her oyuncu peş peşe iki atış yapar.

֍ Atışı yapan oyuncunun en iyi atışı geçerli sayılır.

֍ Atış sonrası elleri yere değdirenin atışı geçersiz sayılır.

֍ İlk atışı oyuna başlayacak takımın lideri yapar.

֍ Takım lideri elindeki fasulye torbasını geometrik şekillerin içerisine atmaya çalışır.

֍ Her oyuncu peş peşe iki atış yapar.

֍ Atışı yapan oyuncunun her iki atışı da geçerli ise attığı 2 atışın toplam değeri yazılır.

֍ Atışları herhangi bir geometrik çizgi içine girmemişse veya çizgisine temas etmemişse herhangi bir puan kazanamaz.

֍ Takım lideri atışını bitirdiği zaman atış sırası diğer takımın liderine geçer.

֍ Daha sonra oyuna başlayacak takımın oyuncusu (bağlı bulunduğu takımın lideri tarafından kendisinden sonra atış yapacak 2’inci oyuncu) atışlarını yapar.

֍ Bu atışlarda bittikten sonra diğer takımın oyuncusu atışlarını yapar.

֍ Atışlar bu şekilde bir o takım bir diğer takım oyuncusu olarak değişe değişe yapılır.

֍ Çizgiye değen torba ya da geometrik şeklin içinde kalan torbanın bulunduğu geometrik şeklin puanını geçerli kılar.

֍ Atış sonrası hakem fasulye torbasının durumunu kontrol eder ve anlık olarak sesli şekilde tüm oyunculara aktarılır.

֍ Takımların son oyuncuları da atışlarını bitirdikten sonra hakem oyuncuların yaptıkları atışların puanlarını toplar.

֍ Toplam atış puanı total olarak hesaplanır.

֍ Hakemin verdiği karara itiraz edilemez.

֍ En çok puanı toplayan takım, oyunun kazananı olur.

֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.

Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir