GO – GO – IM
Oyun Kökeni: Go-Go-Im, İsrail kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 4 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyunda en çok Go-G’yu toplamak.
Terimler:
Go-Go: Puan
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için 1’er adet dikdörtgen bir kutu ve eşit miktarda kayısı çekirdeği (taş veya palamut da kullanılabilir)
Oyun Malzemelerinin Hazırlanışı: Oyuncular önce kutularının kapağının üst kısmı boyunca farklı boyutlarda 6 delik açarak kutularını hazırlarlar. Açılan bu delikler gittikçe büyüyecek şekilde farklı ölçülerde olmalıdır. Açılan deliklerin üst kısımlarına deliklere ait puan değerleri (genellikle en büyük delik için başlayarak 1, 2, 5, 10, 50 ve en küçük delik için 100 olmak üzere puanlar) belirlenir.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Oyuncular kendi zevk ve isteklerine göre kutularını süsleyebilirler.
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular oyun kutularını hazırlayarak oyun oynanacak alanda toplanırlar.
֍ Oyuncular arasında sayışma ya da kura çekme yöntemi ile ilk atışı yapacak oyuncu belirlenir.
֍ İlk atışı yapacak oyuncu belirlendikten sonra diğer oyuncuların atış sırasını belirlemek için yine aynı yöntemlerden biri (sayışma ya da kura çekme yöntemi) yapılır.
֍ Atış sıraları belli olduktan sonra tüm oyuncular kutularını aralarında 30’ar cm boşluk olacak şekilde yan yana dizerler.
֍ Daha sonra oyuncuların ortak olarak verecekleri karara uyarak atış çizgisi çizilir.
֍ Tüm oyuncular ellerine atışta kullanacakları kayısı çekirdeklerini (taş veya palamut da kullanılabilir) alarak atış çizgisinin dışına çıkarlar.
֍ Burada en önemli noktalardan bir tanesi tüm oyuncular aynı atış malzemesini (kayısı çekirdeği, taş veya palamut) kullanmalıdır (oyuncuların oyun şartlarının eşit olması amacıyla).
֍ İlk atışı yapma hakkını kazanan oyuncu belirlenen uzaklıkta (atış çizgisinin dışında) durarak, kayısı çekirdeğini (taş veya palamut da kullanılabilir) başka bir oyuncunun kutusuna atmaya çalışır.
֍ Eğer başarırsa, deliğin puan değeri, o oyuncunun ona kaç go-go (1, 2, 5, 10, 50 veya 100) vermesi gerektiğini belirler.
֍ Kutuyu tamamen kaçırırsa, hamle yapma hakkını kaybeder ve atış sırası kendisinden sonraki rakip oyuncuya geçer.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.