HOROZ DÖĞÜŞÜ
VERSİYON 2
Oyun Kökeni: Horoz Döğüşü, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.
Terimler:
Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Horoz Döğüşü oyunu en az 6 kişi ile oynanır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Horoz Döğüşü oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Görsel Algı
- Grup Çalışmaları
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İş Birliği
- İşitsel Zekâ
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Kavrama Becerisi
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Kuvvet
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Mesafe Algısı
- Odaklanma
- Otokontrol
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
- Paylaşım
- Sabır
- Sıralı Düşünme
- Sorumluluk
- Stratejik Düşünme
- Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Takım Lideri seçilir.
֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.
֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.
֍ Takım liderleri tarafından takımlar karşılıklı sıra halinde dizilirler.
֍ Rakip takım oyuncuları arasında 50’şer cm mesafe olacak şekilde yüz yüze bakacak şekilde, ayak burunları üzerinde çömelirler.
֍ Oyuncular iki ellerinin avuçlarını, rakip takım oyuncularının yüzü hizasında açarlar.
֍ Takım liderleri tarafından son kontroller yapılır.
֍ Her şeyin olumlu olması durumunda takım liderleri tarafından oyun başlatılır.
֍ Oyun başladığında, her oyuncu, karşısındaki rakip oyuncunun elleri içine kendi avuçlarıyla vurmaya çalışır.
֍ Amaç, karşısındakinin dengesini bozmak, onu yere oturmaya yada ellerini yere değdirmeye zorlamaktır.
֍ Bu oyun sırasında, karşıdaki oyuncunun omzuna, göğsüne, dizlerine, başına vurulmaz, yalnız avuç içlerine vurulur.
֍ Ayağa kalkmadan sağa sola sıçranabilir.
֍ Yere oturup düşen, ellerini yere değdiren, dayanan oyuncu oyundan elenerek çıkmış sayılır.
֍ Elenen oyuncu ile birlikte onu eleyen oyuncu da oyundan çıkar.
֍ Tüm oyuncuların elenmesi sonrasında oyun tamamlanmış olur.
֍ Daha sonra takım liderleri tarafından hangi takımdan daha fazla oyuncu elenmiş bu sayı kontrol edilir.
֍ Hangi takımdan çok oyuncu elenmiş ise o takım oyunun kazananı ilan edilir.
֍ Elenen oyuncu sayıları eşit ise Takım Liderleri son bir kere daha yarışırlar.
֍ Hangi takım lideri kazanır ise o takım kazanmış olur.
֍ Oyuncular tarafından istenirse aynı takımlar değiştirilmeden veya yeni takımlar kurularak oyun aynı şekilde devam edip gider.
Oyunun videosu:
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.