İĞNE VE İPLİK İLE KOŞU YARIŞI
Oyun Kökeni: İğne ve İplik İle Koşu Yarışı, oyun kökeni bilinmemektedir.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 6 kişi ile oynanır)
Amaç: İlk olarak ipini iğneye geçirip rakiplerini engellemeden bitiş çizgisine varan oyuncu olmak.
Terimler:
Diskalifiye: Oyundan çıkartılmak.
Hakem: Bir anlaşmazlığı çözmek için iki tarafın başvurduğu kimse ya da kendisine seçme yetkisi verilen bilirkişi.
Seyir: Gidiş, ilerleyiş, yürüyüş, izlemek.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için 1’er adet iplik ve 1’er adet dikiş iğnesi
Kurallar: Bu oyun kızlar (18 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Heyecanlı, temposu yüksek ve seyir zevki bir o kadar da keyiflidir.
Oyunun Oynanışı
֍ Oyuna başlamadan önce, oyun alanı mesafesi oyuncular tarafından belirlenir.
֍ Belirlenen bu mesafenin başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir.
֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya sayışma ya da kura çekme yöntemi ile iki hakem belirlenir.
֍ Önemli olan zeminin ölçüsünün başlama ve bitiş yerleri net bir şekilde belirlenmiş olmasıdır.
֍ Hakemlerden bir tanesi başlangıç diğeri ise bitiş çizgisinde konumlanır.
֍ Oyun alanı dikdörtgen düz bir zemin olup bu zemin parke, beton, sentetik, toprak ve çim şeklinde bir alandır.
֍ Oyuncular başlangıç çizgisi boyunca dizilirler.
֍ Oyuncular ipi iğneye geçirme işlemini bitiş çizgisine varmadan herhangi bir noktada yapabilirler.
֍ İğne ve iplik birbirine geçmiş vaziyette yarışmacının elinde bitiş çizgisini geçmezse yarışmacının hakkı geçersiz sayılmaktadır.
֍ Yarışma başlatıldıktan sonra oyuncular ellerindeki ipleri iğnelere geçirerek bitiş çizgisine varacaklardır.
֍ Yarışma boyunca hiçbir oyuncu bir diğerine temas etmemesi gerekmektedir.
֍ Aksi durumda diskalifiyeye sebebiyet vermiş olunur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.