KURT KUZU

Oyun Kökeni: Kurt Kuzu, Türkiye (Kars) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Bekçi Amca: Türkiye (Zonguldak)

Kurt Baba: Türkiye

Kurt Baba (Adıyaman): Türkiye (Adıyaman / Aksu köyü)

Kurt Baba (Bingöl): Türkiye (Bingöl)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Kurt Kuzu oyunu en az 5 kişi ile oynanır.

Oyuncu sayısı arttıkça oyun alanı büyütülür.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Kurt Kuzu oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Dil Gelişimi
  • Düşünme Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İşitsel Zekâ
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Kelime Hazinesini Arttırma
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir oyuncu “Kurt” bir oyuncu da “Anne Kuzu” olarak seçilir.

֍ Diğer oyuncular da seçilen Anne Kuzunun “Yavruları” olur.

֍ Seçilen Kurt ve Anne Kuzu tarafından oyun alanında yere iki daire çizilir.

֍ Çizilen bu daireler arasında en az beş metre mesafe olmalıdır.

֍ Oyuncu sayısı arttıkça oyun alanına çizilen bu daireler arasındaki mesafede uzaklaştırılır.

֍ Biri “Kuzuların Evi” diğeri de “Kurdun Evi” olur.

֍ Hangi evin kimin evi olacağı kura çekme yöntemi ile belirlenir.

֍ Kura çekme yöntemi ile hangi evin kime ait olduğu belirlendikten sonra Kurt kendi evine gider ve dairesinin içine girip bekler.

֍ Anne kuzu yavrularını eve, sıra ile sokarken her kuzunun kulağına farklı bir renk söyler.

֍ Kurt bu sırada kendi evinde bekler.

֍ Anne kuzu hepsine bir renk ismi koyduktan sonra evin kenarında kurdu bekler.

֍ Kurt sekerek kuzuların evine gider.

֍ Kurt, anne kuzuya “Senin yavrularının isimleri ne, kuzu kardeş?” diye sorar.

֍ Anne kuzu da “İsimlerini öğrenince yavrularımı evden dışarı çağıracaksın, sana söylemem” der.

֍ Sonra kurt sırayla renk isimleri söylemeye başlar.

֍ Evdeki kuzulardan ismi söylenen evden çıkarak koşar.

֍ Kurda yakalanmadan eve geri dönerse kurtulmuş olur.

֍ Ama kurda yakalanırsa, kurt yakaladığı yavruyu kendi evine götürüp hapseder.

֍ Sonra yine kuzuların evine giderek renkleri sayar.

֍ Kuzuların hepsini yakaladığında oyun biter.

֍ Anne kuzu, yavrularının isimlerini kurdun kolay bulmaması için “toprak rengi, gök mavisi, vişne çürüğü rengi” gibi kolay akla gelmeyen renklerden seçer.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir