LİDERİNİ BUL
Oyun Kökeni: Liderini Bul, Türkiye kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyun sonunda en fazla mendil toplayan takım olmak.
Terimler:
Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Liderini Bul oyunu en az 5 kişi ile oynanmaktadır.
– Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.
– Liderini Bul oyunu kazanımları:
- Akıl Yürütme Becerileri
- Algılama Becerisi
- Bağlamsal Düşünme
- Başarıyı Tebrik
- Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
- Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
- Çeviklik
- Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
- Denge (Psikomotor Beceriler)
- Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
- Dikkat
- Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
- Dil Gelişimi
- Düşünme Becerileri
- El ve Motor Becerileri
- El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
- Görsel Algı
- Hareketleri Hızlandırmak
- Hızlı Düşünme
- İletişim Becerileri
- İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
- İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
- İş Birliği
- Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
- Kavrama Becerisi
- Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
- Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
- Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
- Mantık Yürütme
- Odaklanma
- Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
- Taklit
- Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme
Oyunun Oynanışı
֍ Şaşırtmaca ve taklide dayanan bu oyunda oyuncular el ele tutuşarak büyük bir çember oluşturur.
֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe seçilir.
֍ Ebe çemberden uzaklaşıp oyuncuları duyamayacağı ve göremeyeceği bir yere gider.
Liderini Bul Oyun Alanı
֍ Daha sonra çember içerisinde bulunan oyuncular Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ile bir Lider belirler.
֍ Lider seçiminden sonra ebe çemberin içine gelir.
֍ Lider ebeye belli etmeden bir hareket başlatır.
֍ Örneğin kendi etrafında döner veya kahkaha atar.
֍ Çemberdeki tüm oyuncular hareketi başlatan lideri belli etmeden aynı hareketi veya sesi yapar.
֍ Oyuncular ebenin lideri bulmaması için hızlı bir şekilde liderin yaptıklarını taklit ederler.
֍ Ebe, liderin kim olduğunu bulursa lider ebe olur ve oyun tekrardan lider seçimiyle devam eder.
© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.