MENDİL KAPMACA
(SAMSUN)

Oyun Kökeni: Mendil Kapmaca, Türkiye (Samsun / Bafra) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Bayrak Yakalama: İspanya

Deynegli Mendil: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (Mendil bir çubuğun üzerine bağlanır)

Mendil: Mısır

Mendil Kapmaca (Bingöl): Türkiye (Bingöl)

Mendil Kapmaca (Uluslararası):

Mendil Kapmaca – Versiyon 1: Türkiye

Mendil Kapmaca – Versiyon 2 : Türkiye

Mendilli Simit: Türkiye (Ankara)

Olak Tartış: Kırgızistan (Olak Tartış atlar ile oynanır)

Şapka Uçurma: Türkiye (Batman / Sasun)

Yağlık Aldı: Türkmenistan (Mendil ortaya bir çubuk üzerine bağlanır)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 7 kişi ile oynanır)

Amaç: Mendili kapıp rakip oyuncuya yakalanmadan kendi grup çizgisine kaçmak.

Terimler:

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Mendil.

Oyun Malzemelerinin Hazırlanışı: Hazır mendil kullanılmadığı takdirde kare şeklinde bir kumaş kesilir ve dört tarafı dikilir.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Mendil Kapmaca (Samsun) oyunu en az 7 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Mendil Kapmaca (Samsun) oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Algılama Becerisi
  • Bağlamsal Düşünme
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Diğer Oyuncuların Duygularını Anlama
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Kavrama Becerisi
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Koşma
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Sıralı Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile bir Ebe belirlenir.

֍ Daha sonra kalan oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Takım Lideri seçilir.

֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece iki takım kurulmuş olur.

֍ Üçer kişilik iki takım oluşturulduktan sonra, bu iki takımın tam ortasında ebe mendil tutar.

֍ Mendili tutan oyuncunun komutuyla gruplardan birer kişi mendili önce kapabilmek için koşmaya başlar.

֍ Kim hızlı davranıp mendili kaparsa, o, kendi grubuna doğru koşar.

֍ Mendili kapamayan oyuncu da mendili kapanın peşinden koşar.

֍ Mendili kapamayan oyuncu, mendili kapan oyuncunun grup çizgisine gelene kadar ona değebilirse, mendili kapan oyuncunun oyundan çıkarılmasına neden olur.

֍ Eğer değemezse, kendisi oyundan çıkar.

֍ Hangi grupta daha önce bir oyuncu kalırsa, o grup yenilmiş olur.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir