OKKEL

Oyun Kökeni: Okkel, Türkiye (Çorum) kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Çizgi: Türkiye (Sakarya / Kaynarca)

Çizgi (Seksek): Türkiye (Bingöl)

Ekaria Dukaria: Hindistan

Hinkelbaan: Hollanda

Kayrak: Türkiye (Burdur / Mamak köyü)

Marelles: Fransa

Rayuela: Arjantin

Pico: Vietnam

Sek Sek (Balıkesir): Türkiye (Balıkesir)

Sek Sek (Burdur): Türkiye (Burdur / Mamak köyü)

Sekkeleme: Türkiye

Seksek: Türkiye

Seksek (Azerbeycan): Azerbeycan

Seksek (Uluslararası):

Templehupfen: Almanya

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 2 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için avuç içi büyüklüğünde birer adet Taş.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (6 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Okkel oyunu kazanımları:

  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Eş Güdüm (Koordinasyon)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuna başlamadan önce herhangi bir oyuncu tarafından Sayışmaca Tekerlemesi yöntemi ile oyuna ilk başlayacak oyuncu seçilir.

֍ Daha sonra oyuncular tarafından düz bir alana oyun çizgisi (fotoğrafta verilen şekilde) çizilir.

֍ Çizilen bu şekilde bulunan kutucuklara 1’den başlayarak 8’e kadar rakamlar yazılır.

֍ Oyuncular bu taşı belli bir mesafeden önce bir çizgiye atar.

֍ Oyuna başlayabilmesi için taşın çizginin içerisine düşmesi gerekir.

֍ Eğer atılan taş istenilen yere düşmüşse oyuncu bir ayağının üzerinde sekerek çizgilere basmadan, ayağı ile en çok üç vuruşta bir sonraki bölüme geçirmek zorundadır.

֍ Bu şekilde sırasıyla tüm bölümleri geçerek geri dönmesi ve taşı birden çizgi dışına çıkarması gerekir.

֍ Bundan sonra yerine geçerek, taşı bir sonraki bölüme atar.

֍ Taş bir sonraki bölüme düşerse aynı şekilde devam eder.

֍ Tüm bölümleri bu şekilde bitiren oyunu kazanır.

֍ Oyuncu ayağıyla çizgiye basarsa, taş çizgi dışına ya da çizgi üzerine gelirse ya da atılan taş istenilen bölüme düşürülmezse, oyun sırası diğer oyuncuya geçer.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir