PEŞİMDEN GEL

Oyun Kökeni: Peşimden Gel, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Arkan: Özbekistan

İp Atlama – Versiyon 1: Türkiye

İp Atlama – Versiyon 2: Türkiye

İp Atlama – Versiyon 3: Türkiye

İp Atlama (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)

İp Atlama (Tek İp – Çift İp): Türkiye

Peşimden Gel: Türkiye

Sekurgaç: Kırgızistan

Şip Atlama / İp Atlama: Türkiye (Artvin)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 5 kişi ile oynanır)

Amaç: Lideri takip ederek ipe tam zamanında girmektir.

Terimler:

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet kalın İp (yaklaşık 4 metre boyunda).

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Hız gerektiren bir oyundur.

Peşimden Gel oyunu en az 5 kişi ile oynanır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Peşimden Gel oyunu kazanımları:

  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Karar Verebilme
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Sabır
  • Sorumluluk
  • Sosyal – Duygusal
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ İki oyuncu karşılıklı durarak ipi çevirmeye başlarlar.

֍ Diğer oyuncular ip çevirenlerden birinin yanında geriye doğru dizilirler.

֍ Sıradaki oyuncu çevrilen ipe girer ve bir kez atlar.

֍ Oyuncular ipten çıktıktan sonra karşılarında duran ip çeviricisinin arkasından dolanır.

֍ Henüz atlamamış olanların karşısında yeni bir sıra oluştururlar.

֍ Son oyuncu da bir kez atlayıp ipten çıktığında, yeni oluşturulan sıranın ilk oyuncusu yine ipe girer ve yine bir kez atlar.

֍ Oyuncular bütün bu hareketlerle, bir sekiz çizmiş olurlar.

֍ Atlama sırasında yanan oyuncular oyundan çıkar.

֍ Oyun geriye son bir oyuncu kalana kadar sürer.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir