PIWKO PRZECIWKO
(VERSİYON 2)
Oyun Kökeni: Piwko Przeciwko, Polonya kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Piwko Przeciwko – Versiyon 1: Polonya
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 8 kişi ile oynanır)
Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.
Terimler:
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Her oyuncu için birer adet sopa (ince, budaksız ve 15 cm boyunda)
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Bu oyunun en ünlü adı “Bira Karşıtı” veya “Eyaletler ve Şehirler“dir.
Oyunun Oynanışı
֍ Öncelikle, geniş bir alan seçilir.
֍ Yere yaklaşık 3 metre çapında büyük bir daire çizilir ve ardından pizza gibi oyuncuların sayısı kadar eşit parçaya bölünür.
֍ Her oyuncu kendi taşını seçer ve ona savunacağı ülkenin adını verir ve adını yazar.
֍ Oyuncular arasından örneğin sayılarak bir kişi seçilir.
֍ Bir daire şeklinde duran ve elinde bir sopa tutan bu kişi, yüksek sesle şu mesajı söyler:
“Önümde siyah bira,
Savaş başlatıyorum,
Ona karşı savaş başlatıyorum……..“, ülkenin adını veriyor ona savaş ilan eder ve sopayı tarlasına atar.
֍ Sayma oyununun pek çok versiyonu vardır; muhtemelen arka bahçede onu oynayan çocuk gruplarının sayısı kadar.
֍ Bazen
“Portakal,
Limonata,
Savaş ilan ediyorum……..” ya da
“Karşıtını ilan ediyorum,
Kırmızı bira,
Yeşil bira,
Çikolata,
Marmelat,
Savaş ilan ediyorum……..” diye söylendiğinde, seçilen ülkeye savaş çıkarmak önemlidir.
֍ Bu sırada bütün çocuklar kaçar ve kendisine savaş ilan edilen kişinin en kısa sürede bir sopa alıp “dur” diye bağırması gerekir.
֍ Daha sonra tüm oyuncular ayağa kalkar.
֍ Şimdi sopayı kendisine fırlatmak üzere mümkün olduğunca yaklaşmak için seçilen rakibe olan mesafesini tahmin etmesi gerekiyor.
֍ Mesafe adımlarla belirlenir: sözde fil ayakkabıları (mümkün olduğu kadar büyük), normal ayaklar ve sivri uçlu ayaklar.
֍ Sopayı tutan katılımcı yüksek sesle kaç adım atacağını söylemeli (örneğin 7 fil adımı ve 5 fil adımı) ve rakibe doğru yürümeye başlamalıdır.
֍ Bu süre zarfında diğer oyuncular onun hile yapmadığından ve sürekli aynı büyüklükte adımlar attığından emin olarak onunla birlikte adımları sayarlar – örneğin fil adımları hedefe yaklaştıkça azaltılamaz.
֍ Bu, oyuncunun fazla tahmin etmesi durumunda seçilen rakibi geçeceği anlamına gelir.
֍ Tüm adımları tamamladıktan sonra durur.
֍ Bu mesafeden rakibe bir sopa atarsa ve rakip onu yakalayamazsa kendi bölgesinin bir kısmını alma hakkına sahiptir.
֍ Rakip sopayı yakalarsa, atış yapan kişinin bölgesinin bir kısmını rakip kazanır.
֍ Ancak bölge almak da biraz karmaşıktır.
֍ Bu, bölgenizde iki ayakla durarak ve mümkün olduğunca öne doğru eğilerek, bir sopayla dairesel hareketlerle ülkenizin yeni sınırlarını çizerek yapılmalıdır.
֍ Bölge alırken tökezlersek veya yerden bir sopa koparırsak, rakibin bizden sahanın bir kısmını alma hakkı vardır, bu nedenle bazen çok fazla almaya değmez.
֍ Bu işlemden sonra yerin “alındığı” oyuncu bir sonraki oyuna başlar.
֍ Kendi topraklarının bir parçası dahi kalmayan katılımcılar oyundan elenir.
֍ Elbette en geniş alana sahip olan oyunu kazanmış olur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.