SAKLAMBAÇ
ixitixi
Oyun Adı: SAKLAMBAÇ
Süresi: 1 Saat
Müsabakanın Yapıldığı Yer: Açık veya Kapalı Alan
Oyun Türü: Bireysel Oyun (Aksiyon)
Katılımcı Sayısı
֍ En az 10 kişi ile herkes tek oynanmaktadır.
Genel Kurallar
- Müsabakada hile olmaması için müsabakada oynayacak katılımcılar, başvuran katılımcılar arasından kurumumuz tarafından kura yöntemi ile seçilmektedir.
- Yeterli sayıda oyuncu bulunamadığı durumlarda müsabaka yapılmaz. Belirlenen müsabaka tarihi ileri bir tarihe ertelenir.
- Müsabakada Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu müsabaka bölgelerinde ve bilgisayar başında müsabakayı başından sonuna kadar izlemekte ve gerekli hallerde müsabakadaki katılımcılara yazılı olarak (e-posta vb.) rapor ve bildirimlerini sunmaktadır.
- Müsabakanın temel amacı belirlenen süre içerisinde rakip katılımcıların yönlendirdikleri saklanmış oyuncuları bulmak ve sobelemektir.
- Oyuncuların müsabaka sırasında genel ihtiyaçları olması durumunda müsabakaya ara verilir. Müsabakaya ara verme ve tekrardan başlatma yetkisi sadece Oyun Kurulu tarafından verilir. Verilen bu ara zamanında katılımcıların yönlendirdiği oyuncular içerisinde genel ihtiyacı olanlar bu ihtiyaçlarını giderirler. İhtiyaç molasına gerek duymayan katılımcıların yönlendirdiği oyuncular mola verildiği anda saklandıkları bölgeden uzaklaşmadan güvenli bir yerde müsabakanın başlama anını beklerler. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.
- Oyuncular müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilirler. İstisna olarak sadece katılımcı kendi yönlendirdiği oyuncuya kahve ikram edebilir. Bu durumda oyuncu kendisine ikram edilen kahveyi de içebilir. Bunlar haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.
- Müsabaka başından bitimine kadar oyuncular kurumumuz tarafından verilen kıyafetleri (maske, eldiven vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kullanılmayacaktır.
- Oyuncular müsabaka sırasında sadece kendilerini yönlendiren katılımcının talimat verdiği yöne bakacak ve hareket edeceklerdir. Katılımcının verdiği talimat dışında hareket etmeleri kesinlikle yasaktır. Kural ihlali yapılması durumunda oyuncu yedek oyuncu ile değiştirilir.
TANIMLAR
Katılımcı: Kurumumuz çalışanı (Oyuncu) nı kamerası üzerinde izleyerek sesli komutlarla yönlendiren kişi,
Oyuncu: Katılımcı tarafından yönlendirilen kurumumuz çalışanı,
Yedek Oyuncu/lar: Müsabaka içerisinde rahatsızlanan ve/veya önemli bir durum (ailevi vb.) sebebiyle oyundan çıkmak zorunda kalan, kurallara uymayan, katılımcıdan talimat gelmeden hareket eden oyuncu olması durumunda bahsi geçen oyuncunun müsabakadan çıkartılması ve çıkan oyuncunun yerine girecek kurumumuz çalışanı (yedek oyuncu özel sebeplerden dolayı oyundan çıkan oyuncunun yerine girdiği için katılımcının yedek oyuncuyu seçme hakkı bulunmamaktadır. Müsabaka sırasında kurumumuzda hazır bulunan oyuncular arasından Oyun Kurulu tarafından ataması yapılır. Oyun Kurulu ataması yapılan oyuncunun kodunu (Örneğin: Oyuncu 120) katılımcıya bildirir. Oyun Kurulu tarafından ataması yapılan oyuncuya katılımcının itiraz etme hakkı ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Yedek oyuncu değişimi esnasında Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından müsabakaya ara verilir, katılımcılara ait ses ve görsel bağlantılar kesilir. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.
Misafir: Müsabakayı sadece ses ve görsel olarak izleyen müsabakaya herhangi bir müdahalede bulunamayan kişi,
Hakem: Müsabaka öncesi, müsabaka esnasında ve müsabaka bitimine karar veren gerekirse anlık kararlar alan kurumumuz çalışanı,
Gözetmen Hakem/ler: Müsabaka başından sonuna kadar müsabakayı ve katılımcıların yönlendirdiği oyuncuları izleyen anlık müdahale yetkisi olan müdahale yetkisi dışındaki konularda Hakem ve Oyun Kuruluna danışan kişi/kişiler.
Oyun Kurulu: Hakem ve Gözetmen Hakem/lerin (müsabaka öncesi, müsabaka yapılırken ve müsabaka sonrası) yetkisi dışındaki konularda müsabakayı izleyen ve yöneten kişilerden oluşur.
Rakip/ler: Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun karşısında bulunan müsabakaya katılan diğer katılımcıların yönlendirdiği oyuncu/lar
Ebe: Müsabakada saklanan diğer oyuncuları (katılımcıların yönlendirdiği) bulacak katılımcının yönlendirdiği oyuncu.
Müsabaka: Saklambaç oyunu,
Oyun sahası: Müsabakanın gerçekleştirileceği bölge,
Ebe Duvarı: Ebe olarak müsabakaya katılan katılımcının yönlendirdiği oyuncunun müsabaka başında Hakemin otomatik sayaç sistemi vasıtasıyla saymaya başladığı (300 Saniye), diğer katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların saklandıkları yeri belirleyerek numaralarını söyleyip dokunarak sobelediği müsabaka duvarı.
Katılımcı Listesi: Ebe Duvarında asılı bulunan ve müsabakaya katılan kişilere ait olan listedir. Ebe, sobelediği katılımcının yönlendirdiği oyuncunun numarasının üzerini listenin yanında bulunan işaretleyici ile çizerek oyunda kaç katılımcı kaldığını takip etmektedir.
Sobelemek: Katılımcının yönlendirdiği Ebe oyuncunun saklanan diğer katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların yerini bulup ismini söyleyerek Ebe Duvarına (ebenin saydığı alan) dokunmasıdır. Aynı zamanda Ebe’den önce saklanan diğer katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların Ebe Duvarına sobe diye dokunarak bağırmasıdır.
Çanak Çömlek Patladı: Müsabakada katılımcının yönlendirdiği Ebe oyuncunun sobelediği oyuncunun numarasını yanlış söylemesi durumuna çanak çömlek patladı denir. Böyle bir durumda katılımcıların yönlendirdikleri tüm oyuncular saklandığı yerden “Çanak çömlek patladı” diyerek çıkarlar ve Ebe Duvarına gelirler.
Elma Derse Çık, Armut Dersem Çıkma: Bu söz sobelenen ya da sobeleyip köşede bekleyen katılımcıların yönlendirdikleri oyuncuların kullandığı bir sözdür. Bu şekilde saklanan katılımcıların yönlendirdikleri oyunculara yardım edebilirler. Katılımcının yönlendirdiği Ebe, Ebe Duvarından uzaklaştıysa “Elma” diye bağırır ve katılımcıların yönlendirdikleri oyuncular sobeler. Katılımcının yönlendirdiği Ebe, Ebe Duvarına yakınsa “Armut” diye bağırır ve bu da gelme demektir.
Ekipmanlar
Müsabaka Kıyafetleri: Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen kıyafetlerdir. Bu kıyafetler katılımcıların yönlendirdiği oyunculara hareket serbestliği sağlar ve oyun sahasındaki engellerden ya da sert yüzeylerden korur.
Maske ve gözlükler: Maske ve gözlükler katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların yüzlerini çevreden gelecek tehlikelerden korumak için giydikleri güvenlik araçlarıdır. Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında takılan bu maske ve gözlükler gözleri, burnu, burun deliklerini, ağzı ve kulakları tamamen kapatmakta ve korumaktadır,
Dirseklik ve Dizlik: Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların diz ve dirseklerini dış etkilerinden korumaktadır.
Eldivenler: Katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların ellerini, parmaklarını ve parmak eklemlerini oyun sahasındaki engellerden ya da sert yüzeylerden korur. Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular müsabaka esnasında yüzükoyun yatmak, sürünmek durumunda kalabilir ve bu ellerde yaralara, zedelenmelere yol açabilir. Kurumumuz tarafından temin edilen müsabaka sırasında giyilen koruyucu eldivenler ellerdeki yaralanmaları önlemektedir.
Genel Kurallar
֍ Müsabaka içerisinde koşmak kesinlikle yasaktır. Hızlı adımlar ile yürümek haricinde katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların hiçbiri (Ebe de dahil olmak üzere) müsabaka oynanırken koşamaz. Koştuğu tespit edilen oyunculara Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından belirlenen ceza verilir. Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği karar ve cezalara müsabaka sırasında itiraz edilemez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.
֍ Müsabaka başladıktan sonra katılımcıların herhangi bir nedenden dolayı yönlendirdiği oyuncuya bilgi ve talimat akışını kesmesi durumunda bahsi geçen katılımcıların yönlendirdiği oyuncular bulundukları bölgeden uzaklaşmadan saklanmaya devam ederler katılımcıdan veya Oyun Kurulundan talimat beklerler. Bahsi geçen katılımcılara Oyun Kurulu tarafından 10 dakika bekleme süresi verilmektedir. Müsabakaya katılan katılımcıların tarafımıza verdiği iletişim telefonları üzerinden yönlendirdikleri oyuncuya bilgi ve talimat akışını vermeyen/veremeyen katılımcılar telefon ile aranarak konu hakkında bilgi istenecek eğer katılımcının/katılımcıların herhangi bir işinin çıktığı, katılımcıya telefon ile ulaşılamaması (birer dakika ara ile 3 kez arama yapılır), internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı müsabakaya devam edememesi durumunda Oyun Kurulu tarafından katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantılar kesilir ve katılımcı diskalifiye edilir. Konu hakkında katılımcının yönlendirdiği oyuncuya/oyunculara bilgi verilir ve Ebe Duvarına dönmesi talimatı verilir. Diğer katılımcılar müsabakaya devam ederler. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanırsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve tüm katılımcılara ödemeleri en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir.
Ceza yöntemleri
֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun katılımcıdan gelen talimatlara uyarak Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aykırı hareket etmesi: Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular bulundukları bölgeden uzaklaşmadan saklanmakta oldukları yerde diz üstüne çökerek 10 dakika boyunca beklerler. Bu sırada katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları kesilir. Ceza süresi sonunda katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları tekrar açılır ve müsabakaya kaldığı yerden devam eder. Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği karar ve cezalara müsabaka sırasında itiraz edilemez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.
֍ Katılımcının Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aynı müsabaka içinde 3 kez aykırı hareket etmesi durumunda katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.
Kısaca müsabakanın anlatımı
Başvuru sayısına göre belirlenen katılımcı sayısına eşit şekilde kurumumuz çalışanları müsabaka için başvuru yapan kişiler tarafından oyunun başında belirlenir. Müsabakaya katılacak katılımcı sayısına uygun şekilde belirlenen oyun sahası tüm katılımcılara drone yardımı ile yukarıdan ve aşağıdan gezdirilecektir. Böylece katılımcılar müsabaka bölgesine yabancılık çekmeden yol ve gidiş istikametlerini ve saklanacakları yerleri belirleyebilecektir. Müsabakaya dahil olan katılımcılar yönlendirdikleri kurumumuz çalışanlarını görsel olarak kamera sisteminden izleyerek sesli komut ile gidecekleri bölgelere hareket ettirirler.
Ebe olarak müsabakaya katılan katılımcının yönlendirdiği oyuncunun müsabaka başında Hakemin Ebe Duvarında otomatik sayaç sistemi vasıtasıyla saymaya başladığı süre (300 Saniye) dolduktan sonra Ebe’yi yönlendiren katılımcının ses ve görsel bağlantıları açılır.
Ebe’yi yönlendiren katılımcının tek görevi diğer katılımcıların yönlendirdiği saklanan oyuncuları bulmak ve onları sobelemektir.
Ebenin sobeleme işlemini yapabilmesi için diğer katılımcıların yönlendirdiği saklanan oyuncuları bulduktan sonra Ebe Duvarına bulduğu oyuncudan önce ulaşarak numarasını bağırarak sobe demesi gerekmektedir.
Ebe olarak bulunan oyuncu kendisini yönlendiren katılımcıdan talimat gelmeden hareket etmeyecek ve kendisine bildirilen numara haricinde kesinlikle başka bir numara söylemeyecektir (Oyuncu sobeleyeceği oyuncunun numarası 16 olarak görmesine rağmen kendisini yönlendiren katılımcı tarafından kendisine 18 numarası söylenmiş ise kesinlikle sadece 18 numarasını söyleyecektir).
Ebe sobelediği katılımcının yönlendirdiği oyuncuya ait numarayı Ebe Duvarında asılı bulunan katılımcı listesinde işaretleyerek müsabakada kaç katılımcı kaldığını takip edecektir.
Ebeden saklanan diğer katılımcıların yönlendirdiği oyuncuların tek görevi Ebe’den saklanmaları ve Ebeden önce Ebe Duvarına ulaşarak sobe diye dokunarak bağırmasıdır.
Hiçbir oyuncu kendisini yönlendiren katılımcıdan talimat gelmeden hareket etmeyecektir.
Oyun Kuralları
֍ Müsabakaya katılanlar arasından müsabaka başında Oyun Kurulu tarafından kura yöntemi ile bir Ebe seçilir.
֍ Ebe haricinde katılımcıların yönlendirdiği diğer oyunculara birer numara verilir. Bu numaralar oyuncuların maske ve giydikleri kıyafetler üzerine sabitlenir. Hakem ve gözetmen hakem/ler tarafından tek tek kontrol edilir ve tüm katılımcıların onayı alınır.
֍ Ebenin görevi müsabakaya katılan katılımcıların yönlendirdiği diğer oyuncuları sobelemektir.
֍ Müsabaka başında otomatik sayaç sistemi tarafından belirlenen sayıya (300 Saniye) kadar hakem Ebe’nin yerine sayar.
֍ Sayma işlemi başladığı anda katılımcının yönlendirdiği Ebe’ye ait ses ve görsel bağlantılar kapatılır.
֍ Hakem, Ebe adına saymayı bitirdiğinde saklanamayan katılımcıların yönlendirdiği oyuncular sobelenmiş olur.
֍ Ebenin önüne-arkasına-sağına ve soluna saklanan direk ebelenmiş sayılır.
֍ Katılımcının yönlendirdiği Ebe gördüğü katılımcıların yönlendirdiği diğer oyuncunun numarasını söylemek zorundadır. Eğer söylemezse sobeleyemez.
֍ Katılımcının yönlendirdiği Ebe yanlış numara söylerse oyundan çıkartılır. Oyundan çıkartılan katılımcının ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabaka dışında kalır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Oyun Kurulu tarafından müsabakanın başında yapıldığı şekilde katılımcıların yönlendirdiği diğer oyuncular arasından yeni bir Ebe seçilir ve oyun tekrardan başlar.
֍ Oyun kapalı bir alanda oynanıyorsa daha önce Oyun Kurulu belirlenen saklanılmayacak alanlar hakem ve gözetmen hakem/ler tarafından katılımcılara aktarılacaktır. Bu tamamen oyuncuların güvenlikleri için alınmış bir kuraldır. Oyun esnasında katılımcıların yönlendirdiği oyunculara bu bölgede saklanması talimatı verilse dahi oyuncular katılımcıların verdikleri bu talimata kesinlikle uymayacaklardır.
֍ Oyun açık bir alanda oynanıyorsa daha önce Oyun Kurulu belirlenen saklanılmayacak alanlar ve oyun sınırları hakem ve gözetmen hakem/ler tarafından katılımcılara aktarılacaktır. Bu tamamen oyuncuların güvenlikleri için alınmış bir kuraldır. Oyun esnasında katılımcıların yönlendirdiği oyunculara bu bölgede saklanması ve oyun alanı dışına çıkması talimatı verilse dahi oyuncular katılımcıların verdikleri bu talimata kesinlikle uymayacaklardır.
Oyuncunun uyması gereken kurallar
֍ Müsabaka içerisinde koşmak kesinlikle yasaktır.
֍ Oyuncular müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilirler. İstisna olarak sadece katılımcı kendi yönlendirdiği oyuncuya kahve ikram edebilir. Bu durumda oyuncu kendisine ikram edilen kahveyi de içebilir. Bunlar haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.
֍ Oyuncular kurumumuz tarafından verilen ekipmanları (Müsabaka Kıyafetleri, Maske ve gözlükler, Dirseklik ve Dizlik, Eldivenler vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kesinlikle kullanılmayacaktır.
֍ Oyun kapalı bir alanda oynanıyorsa daha önceden Oyun Kurulu tarafından belirlenen saklanılmayacak alanlara girmek ve oyun alanı dışına çıkmak kesinlikle yasaktır.
֍ Oyun açık bir alanda oynanıyorsa daha önceden Oyun Kurulu tarafından belirlenen saklanılmayacak alanlara girmek ve oyun alanı dışına çıkmak kesinlikle yasaktır.
Bu kurallara ve talimatlara aykırı hareket eden oyuncular müsabakadan çıkartılır ve yerine yedek oyuncu girer.
Katılımcının uyması gereken kurallar
֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ile samimi konuşmalara kesinlikle girmeyecektir.
֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya sadece “Oyuncu” diye hitap edecektir.
֍ Oyuncu kendisine “Oyuncu” dışındaki tüm hitap ve seslenişler oyuncu tarafından talimat olarak algılanmayacak ve talimatlara uyulmayacaktır.
֍ Katılımcının Oyuncuya vereceği talimatlar örnek olarak şu şekildedir;
- “Oyuncu düz git.”
- “Oyuncu sola dön.”
- “Oyuncu hızlı adımlar ile Ebe Duvarına git”
- “Oyuncu 5 numara diye bağırdıktan sonra Sobe diye bağır”
Katılımcının müsabakadan çıkartılması
֍ Katılımcının oyuncu ile irtibatı sadece katılımcının oyuncuya verdiği sesli talimatlardan oluşmaktadır. Müsabaka sırasında Oyun Kurulu tüm katılımcıların oyuncular ile yaptığı konuşmaları dinlemekte olup en ufak bir olumsuz durumda müdahalede bulunma yetkisine sahiptirler. Alt kısımda katılımcıların uymaması durumunda oyundan çıkartılacağı belirtilen maddelere uygun davranılmadığı katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından şikayet edilirse ve/veya Oyun Kurulu tarafından belirlenirse bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Katılımcının katıldığı müsabaka içerisinde irtibatta olduğu tek kişi yönlendirdiği oyuncudur. Müsabaka esnasında dış sesler tamamen kapatılır veya açık bırakılır. Bu karar Hakem, Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından verilir. Katılımcılar diğer katılımcıların sesini kesinlikle duyamaz. Buna rağmen katılımcı müsabaka içerisinde hiçbir siyasi, dini, sportif ve benzeri propaganda yapamaz. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya karşı söylediği tüm kötü sözler katılımcının müsabakadan çıkartılmasına sebeptir. Hiçbir sebep ve nedenden dolayı kötü söz söyleyemez. Oyuncunun şahsına, oynadığı oyuna, diğer oyunculara, kurumumuza ve benzeri her türlü kişi, kurum ve düşünceye ait söz söylemesi kesinlikle yasaktır. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Müsabaka başlangıcında veya müsabaka oynanırken katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya herhangi bir talimat gelmemesi durumunda hareket etmeyen bir oyuncuya 10 dakika bekleme süresi verilmektedir. 10 dakikayı geçen bekleme süresinde Hakem ve/veya Gözetmen Hakem/ler tarafından Oyun Kuruluna bildirilmesi sonrası katılımcının kurumumuza verdiği iletişim telefonları üzerinden aranarak konu hakkında bilgi istenecek eğer katılımcının herhangi bir işinin çıktığı, internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı müsabakaya devam edememesi durumunda masa hakemi kendisine verilen talimat ile katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
֍ Aynı müsabakada katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya herhangi bir talimat gelmemesi nedeniyle beklemeye geçen oyuncunun yönlendirdiği katılımcının aynı şekilde davranış sergilemesi (ilk on dakika içerinde oyuna dönmesi sonrası tekrarlayan bir durum oluşursa) Oyun Kurulu bahsi geçen katılımcıyı 5’inci dakikada diskalifiye eder bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.
Oynanış Şekli
Katılımcılar adına müsabakaya katılan oyuncular müsabaka içerisinde sadece onların gözü olarak hareket etmektedirler. Oyuncular üzerinde bulunan sözel ve görsel ekipmanların internet üzerinden katılımcıya ait telefon, bilgisayar, tablete vb. aktarılması sonrası katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya verdikleri talimat ve direktifler sayesinde Ebe’nin saklanan rakip oyuncuları bulması ve sobelemesi üzerine kurgulanmıştır.
Nasıl oynanır
֍ Tüm katılımcıların ve oyuncuların oyun başlama zamanında hazır olmalarının teyidini yapan Oyun Kurulu, müsabakanın başlaması için gerekli tüm koşulların yerine geldiğini belirleyen Hakem ve Gözetmen Hakem/ler tarafından onay verilmesi sonrası Oyun Kurulu tarafından müsabakanın resmi başlangıcı yapılır fakat süre başlatılmaz.
֍ Müsabaka başında Ebe olarak seçilen katılımcının yönlendirdiği oyuncu Hakem ile birlikte Ebe Duvarı önünde bekler.
֍ Bu sırada Ebe’ye ait ses ve görsel yayın kanalları kapatılır.
֍ Diğer oyuncuları yönlendiren katılımcıların ses ve görsel yayın kanalları açılır.
֍ Ebe ve Hakemin, Ebe Duvarında otomatik sayaç sistemi vasıtasıyla sayma işlemi (300 Saniye) başlatılır. Belirlenen süre dolduktan sonra Ebe’yi yönlendiren katılımcının ses ve görsel bağlantıları da açılır.
֍ Ebe’yi yönlendiren katılımcının ses ve görsel bağlantılarının açılması ile birlikte müsabakanın süresi (1 Saat) başlamış olur.
֍ Ebe’yi yönlendiren katılımcı verdiği talimatlar ile yönlendirdiği oyuncu üzerinde bulunan görsel bağlantılar sayesinde çevreyi inceleyecek ve yönlendirdiği oyuncuya vereceği talimatlar (Oyuncu, Oyuncunun uyması gereken kurallar kısmında yazılanlara aykırı olmamak şartıyla verilen tüm talimatlara harfiyen uyacaktır) ile yönlendirdiği oyuncunun diğer katılımcıların yönlendirdiği saklanan oyuncuları bulup sobelemeye çalışacaktır.
֍ Saklanan diğer katılımcıların yönlendirdiği oyuncular Ebe’ye yakalanmadan ve Ebe’den önce Ebe Duvarına ulaşarak duvara dokunması ve sobe diye bağırması gerekmektedir.
֍ Her Sobe’leme 1 puan değerindedir. Puanlamayı Hakem tutmaktadır. Hakem her oyun sonunda katılımcılara genel puanlamayı bildirerek yeni oyunu başlatacaktır.
֍ Belirlenen müsabaka süresi (1 Saat) tamamlandığı zaman müsabaka bitmiş olur.
֍ Müsabaka sonunda en çok puanı toplayan katılımcı Hakem tarafından (Oyun Kurulunun da onayını aldıktan sonra) Müsabaka Galibi ilan edilir.
Müsabakayı bitirme:
֍ Müsabakanın başında verilen sürenin dolması sonrasında en çok sobeleyen (en çok puanı toplayan) katılımcı müsabakanın galibi ilan edilir.
֍ Eğer sobeleme eşitliği var ise Hakem tarafından kura yöntemine başvurulur.
֍ Kura şu şekilde yapılır; Sobeleme eşitliği katılımcı sayısı kadar seçim kağıdı hazırlayan Hakem tüm seçim kağıtlarını zarfların içine koyarak katılımcıların yönlendirdiği oyunculardan zarfları seçmelerini ister. Zarf seçimi katılımcı numarasına göre en düşükten en yükseğe doğru yapılır (Örneğin kuraya 3 katılımcı katılacaksa ve kuraya katılan katılımcıların numarası Katılımcı 15, Katılımcı 28, Katılımcı 35 ise ilk zarf seçimini Katılımcı 15 daha sonra Katılımcı 28 ve en sonda Katılımcı 35 yapar). Seçilen zarflar Hakeme teslim edilir. Seçim sırasına göre hakem tarafından zarflar tek tek açılır. Zarf içinde Müsabaka Galibi yazan katılımcı müsabakanın galibi ilan edilir.
Katılımcı ve misafirlerin zevk alması en büyük amacımız olmakla beraber oyuncu ve yedek oyuncuların sağlık ve güvenlikleri en temel ilkemizdir. Bu yüzden müsabaka öncesi, müsabaka sırasında ve müsabaka bitimine kadar oyunun oynanacağı bölgede kurumumuz çalışanı Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu görev almaktadırlar. Talimatlara aykırı hareket eden tüm kurumumuz çalışanı katılımcıların yönlendirdiği oyuncular tespit edilip gerekli uyarılar anlık yapılmaktadır. Kurumumuzda görev alan senaristler oyun senaryolarını hazırlarken katılımcıların ve misafirlerin müsabakadan keyif almasını sağlarken aynı zamanda kurum çalışanlarımızın temiz ve sağlıklı şekilde en az katılımcıların ve misafirler kadar müsabakalardan zevk almasını, oyun oynarken keyifli saatler geçirmesini sağlamaktadır.